MEYERS MANX

 

     

MEYERS MANX Type Info
MANX #1 - #12
 
 
VW
 
Oer-buggy
1 zitter
De eerste 12 geproduceerde auto's waren éénzitters waarvoor een eigen frame werd ontworpen dat dan werd uitgerust met de motor en de transmissie van een VW (Bruce rijdt nu nog steeds met de gerestaureerde oude #4). Deze auto's waren duur en moeilijk te produceren wat Bruce deed besluiten om de body te hertekenen zodat deze op een verkorte VW bodemplaat zou passen.
MANX
 
1963-
VW
Kort
Basic
2 zitter
De zo ontstane Meyers Manx zorgde met een productieaantal van 5.280 kits samen met nog eens Meyers Manx II kits, in totaal dus een kleine 6000 eenheden, voor een ware off-road revolutie.
De prestaties van de Meyers Manx waren ronduit verbazingwekkend te noemen. Hij was beter handelbaar dan om het even welk ander off-road voertuig en bood veel meer rijplezier.
TOW'D
 
1968-
VW
Kort
Rallye
2 zitter
In een poging de copy cats de loef af te steken startte de firma Meyers met de productie van de Tow'd, een versie die enkel voor off-road gebruik bedoeld was. Maar Meyers had productieproblemen en het model sloeg nooit werkelijk aan (slechts ongeveer 850 verkochte exemplaren). De body was smaller en lichter dan de gewone Manx. Bruce nam met de Tow'd deel aan de 2e Baja 1000 race en brak beide benen in een crash.
MANX S.R.
 
 
VW
Kort
Sport
2 zitter
Het volgende Meyers product was de Meyers Manx S.R. (Street Roadster). Deze auto werd ontworpen voor on-road gebruik en bezat een gladde aërodynamische vorm. Om de goede rijeigenschappen te kunnen behouden, werd hij gebouwd op dezelfde verkorte VW bodemplaat als de originele Manx. De auto had dertien glasvezel- en vele metaal-stukken. Er werden 400 tot 600 van deze kits verkocht.
RESORTER / TOURISTA
 
 
VW
Lang
Basic
4 zitter
Om een 4-zitter versie te hebben produceerde Meyers de Resorter/Tourista. Deze Resorter had lagere zijkanten wat het in- en uitstappen vergemakkelijkte. De auto werd oorspronkelijk geproduceerd voor hotelketens om toeristen te vervoeren. Bruce was niet bepaald happy met de vorm van dit model en hij beweerde dat het hem de "touristas" ("Montezuma Revenge") gaf.
UTILITY
 
 
VW
Kort
Utility
2 zitter
Er werden ook een paar nutsvoertuigen geproduceerd, waaronder voertuigen voor de Lifeguards van Los Angeles en de Rangers van de Bosdienst. Deze auto's werden uitgerust met een vlak achterbed voor het vervoer van uitrusting, wat het gebruik van de vlakke motor van VW vereiste.
KUBLEWAGON
 
 
VW
Lang
Replica
4 zitter
Het laatste voertuig in de Manx vloot is de Kublewagon. Deze auto, op onderstel van volledige lengte, werd ontworpen als replica van de Kubelwagen zoals gebruikt in de woestijn door de Duitse legerstaf ten tijde van WWII.
Spijtiggenoeg werd er slechts één van deze auto's gebouwd.
MANXTER
 
 
VW
Lang
Luxe
2+2 zitter
Nu, ruim 30 jaren later, naar aanleiding van de vernieuwde interesse in de Meyers Manx en aanhoudend aansporen door veel van de vrienden van Bruce heeft hij het bedrijf opnieuw opgericht. De eerste in een nieuwe lijn van producten is de vier-zitter Manxter. Na meer dan drie jaar van onderzoek en ontwikkeling ontsproten uit de handen van Bruce Meyers zelf, is het is een waar meesterwerk geworden. Een Manx klaar voor het Millennium ...


MEYERS MANX


Bruce MEYERS
MEYERS MANX INC.
P.O. BOX 1491,
Valley Center,
CA 92082
USA
http://www.meyersmanx.com/

 



 
 

Laatst gewijzigd : 12 januari 2005 - 15:56