apal mexican body

Buggies, KitCars, Trikes, ...

Moderators: Boxer, Exon

luchtgekoeld
Junior
Junior

Bericht door luchtgekoeld » ma, 17 mar 2014 23:00

@the president...

Juni 2013 :De bedoeling van dit topic is, je ervaringen te delen met medegebruikers over onze luchtgekoelde webshops. Ook graag positieve ervaringen posten.

Uw woorden... Dus als u denk dat men écht zit te wachten dat u op elke advertentie uw mening over een prijs zou zitten te geven ??? Tja, humor misschien.

Ik ben alvast gelukkig !

En die glazen bol. Neen, maar gezond verstand. Let eensop hoe minder en minder vaak er door Kris gepost wordt ? Geen verwijt aan zijn adres, absoluut niet. Veel respect voor hem en zijn werk. Maar of het het gehoopte resultaat nog heeft ?

buggyfan
Elite
Elite

Sponsor

Bericht door buggyfan » ma, 17 mar 2014 23:18

ik heb deze link hierop gezet om

1 iedereen hier ook de kans te geven deze mexican te zien en eventueel te kopen.
2 omdat deze kit al zo zeldzaam is op onze belgische wegen.
3 niet om te discusieren over de prijs. iedereen vraagt wat hij wil.
of ik dat ervoor over heb laat ik in het midden.
4 en eerlijk, omdat ik jaloers ben dat ik deze kit niet in mijn bezit heb en dit een wonderbaarlijke buggy vind.

en aub nu verder on topic.
succes met je verkoop.

patrick
buggy's rules

Dr Beetle
Expert
Expert
Contacteer:

Sponsor

apal mexican body

Bericht door Dr Beetle » ma, 17 mar 2014 23:27

Gelukkig mag op dit forum iedereen ventileren wat hij wil.
De enige die hier zeikt ben jij!
Waarschijnlijk omdat je in je kruis getrapt bent door de reacties op je vraagprijs, so wat!

Ik respecteer de mening van andere mensen en laat me niet de mond snoeren door iemand zoals jij!

Wat een gedoe en zielige vertoning.....ik ga slapen!
Use the past to make the future.

luchtgekoeld
Junior
Junior

Use the past to make the future

Bericht door luchtgekoeld » di, 18 mar 2014 08:32

Maar gelukkig zijn er mensen die het forum gebruiken waar het voor dient.. Hun hobby. En zulke heeft gisteren avond de knoop doorgehakt en de aankoop gedaan.

Deze is nu van mening dat hij een uniek stuk heeft, iets wat niemand anders heeft en hij de komende meetingen best zonder blozen naast elke long wheel based of ruska/apal... mag gaan staan ! En bovendien, dat hij nu ziet dat hij op het forum niets te zoeken heeft. Waren het écht allemaal buggy liefhebbers waren ze blij geweest met het aangebodene en dat er misschien een nieuw lid zou kunnen zijn. Nu weet hij dat het niets dan jaloezie is ! Want wees eerlijk... Mijn Mexican, kaal met chassis en met papieren plus pakweg 4000 voor de mechanische kant is 10.000 én klaar. Een uniek stuk ! Neem jou long wheel base, die waarschijnlijk al bij elkaar ook wel dat gekost heeft... en er dan de komende meeting in de rij naast de 100 andere dezelfde in een andere tint geel kan gaan staan ! En de grote kans dat ze voorbij lopen omdat ze liever korte zien ? Dus ventileren op het forum, ja, why not. Maar hyperventileren, zo triest !

Advertentie mag dus een slotje op. Dank

Bovi
Elite
Elite

Sponsor

Bericht door Bovi » wo, 19 mar 2014 01:38

Bovi schreef:zo erg mooi maar ook een dikke prijs vind ik.
Dus als ik alleen maar erg mooi had geschreven was het oke geweest?

Nou mijn oprechte excuus dan maar zoals al eerder vermeld door anderen ook ik werk maar iets meer dan 40 uur in de week en heb ook een vrouw en 2 kinderen.
Dus dan is 4000 euro best een boel.
Ik zeg ook niet dat de body het niet waard is maar schrijf er duidelijk bij dat ik dat vind.

Snap ook niet waarom jij dan schrijft dat ik er nog 1 moet gaan zoeken, ik heb al een Buggy maar jouw ex body blijft een mooi ding.

Zal maar niets zeggen over de kleur dan he :wink: :lol: 8) :arrow:

scrapheap
Senior
Senior

Bericht door scrapheap » zo, 23 mar 2014 00:21

Heel erg jammer deze ontwikkeling hier :?

1. Iemand bied een buggy kit aan :D

2. Iemand anders ziet die advertentie en wilt dze delen met meer buggy liefhebbers =D>
Volgens mij een goed bedoeld gebaar om de buggy onder en groter publiek/geïntreseerde te tonen en zo de verkoop te bevoorderen :respect:

3. de reacties op de advertentie....
en zoals altijd voor en tegenstanders.. mooi niet mooi.. te duur of niet enz enz.. :| maar allemaal te verwachten als je wat te koop hebt staan.
En ja jij heb zelf de advertentie niet op deze site gezet maar.. Zie 2.

4. Verkoper gaat door het lint ivm de reacties op de vraagprijs.. :?

Mijn eerste gedachte over die prijs was ook dat ik die vrij hoog vond.. maar het wel een heel erg mooie buggykit was :respect:
Maar dat doet er even niet toe!

Maar de kit is verkocht en de nieuwe eigenaar is er vermoedelijk heel blij mee :D
En ik hoop dat hij de verdere opbouw van deze buggy toch ook wel ergens zal gaan laten zien :!:

Waar ik overigens wel heel benieuwd naar ben is of en koper de kit gevonden heeft via de advertentie die de verkoper geplaatst had.. of via dit forum waar de link van die advertentie getoond is :?: :!: :?: :!: :arrow:

Maar de reactie van de verkoper hier is en blijft jammer en heeft naar mijn mening weinig met deze site te maken :evil:
zelfbouw rail op kenteken
Baja
B1 project
69er donor

luchtgekoeld
Junior
Junior

tav scraphead

Bericht door luchtgekoeld » zo, 23 mar 2014 10:13

Ik ging hier verder niet meer op reageren, maar dit leek me een degelijk antwoord, dus maak ik evenzeer een uitzondering.

Punt 1, nog ten volle akkoord.
Punt 2, evenzeer nog volledig akkoord. Een heel mooi gebaar van Chris, wat alleen maar op prijs kan gesteld worden. DOCH, ikzelf ben ook al jaren een meelezend oog op deze site. Heb dan ook verscheidene mensen leren kennen.
Bv Novaman, erg correct eerlijk. Al eens in een vroeger verleden een aanvaring mee gehad, maar meer dan netjes uitgeklaard. Maar voor de rest ! Wel, laat me stellen dat het een bewuste keuze was van deze hier op de site niet te posten.
3. Ben ik al minder akkoord mee. Je hebt idd altijd voor- en tegenstanders van het/een model. Maar er is zoiets als gezond verstand ook. Je mag 'ventileren'. Maar ik stel me de vraag of er niets mis is aan een site als de lezers zich enkel nog kunnen beperken tot wat commentaar te geven. Niks constructiefs uiteraard ?

Want stel dat er iemand met één van de 10.000 ruska's, in één van de 70 tinten geel een budget van 7000 euro aan zijn buggy heeft gegeven gaat 'bleiten' dat een Apal Mexican, waarvan er in die club grof geschat er drie zijn, en dan die éné aangebodene de enigste met papieren is, te duur is voor een nieuwe koets die niet gespoten hoeft te worden, nieuw en perfect chassis én papieren voor 6.000 euro (en pak grofgeteld 4000 voor velgen en motor)... Wat is dan te duur ?

Wat ik MAG verwachten als je iets te koop zet is dat er voor- en tegenstanders zijn. Maar hoe belangrijk acht die persoon dan zich om ZIJN mening te moeten geven ? Te duur ? Dat is toch relatief neen ? 6.000 voor een Apal Mexican en pakweg 3500 euro voor een lange apal of Ruska ?
Dat bedoel ik met gezond verstand. Zie je die advertentie en het is je te duur, ga er aan voorbij. Zulke mensen verzuren het hier gewoon. Valt het jullie dan niet op dat er vrijwel niemand meer hier een advertentie plaatst (buiten Chris) ? En waarom niet ? Ik heb exact een jaar geleden net hetzelfde als dit hier gehad. Chris zet de advertentie en direct 18 verzuurde reacties die niks, maar dan ook niks met de advertentie te maken hadden. Niet alleen ik... Leer er gerust eens de advertenties op na en maak een puntensysteem. Elke on topic +1 elke off topic -1... En dan elke nietszeggende belachelijke opmerking 'ik-ben-de-moppersmurf-en-vind-alleen-mijn-ruska-mooi-en-dit-te-duur-al-zou-ik-het-doodgraag-zelf-hebben.... mag -2 zijn. Dan heb je je antwoord op het tanende succes hier.

Stel dat die logica telt dat je zulks 'mag' verwachten, en dat het zelfs logisch is. Ga je dan op elke Kapaza advertentie zeggen 'te duur', ik vind hem niet mooi'... ?

4. Ik ga niet over het lint ivm met de reactie's op de vraagprijs. Het gaat me over het principe. Als iemand zegt dat hij ze voor 4000 kan kopen elders. Da's constructief. Als iemand aanhaalt dat er zo al 10-tallen zijn, en ze toch meestal goedkoper zijn, en een vergelijk maakt, das constructief. Maar dat 'iemand' het te duur vind, wel... wijs mij een tweede aan ? En als de mijne te duur was, dan nog liefst goedkoper. Uiteraard mét de papieren !
Dat bedoel ik met constructief. Toon mij een andere advertentie voor hetzelfde, goedkoper, en ik ben de eerste die mijn gelijk toegeeft. Wees een Ruska buggy'tje en zeg dat dit te duur is, en je bent een 'bleiter' voor mijn part.

En ik kan dus zeer gerust zeggen dat de buggy NIET verkocht is via deze site, maar een iets 'laten we zeggen professionelere' buggy gemeenschap.
Ik heb hem uiteraard deze gang van zaken doorgemaild met de vertalingen en ik kan op zijn minst zeggen dat de bouw van de buggy niet direct hier zal gepost worden.

Slotsom, dat mijn reactie weinig met de site te maken heeft, tja. Kan jij met je hand op je borst zeggen dat alle andere geplaatste reactie's er dan zoveel mee te maken hadden ?
Actie, reactie hé !

Ik ga eens kijken hoe ik mijn profiel kan verwijderen, want op dat punt heb je gelijk. Ik heb hier niks meer te zoeken. Maar het is een filterdunne lijn tussen 'ik heb hier ook niks meer te vinden' !

scrapheap
Senior
Senior

Bericht door scrapheap » zo, 23 mar 2014 14:12

Oke ik kan je gedeeltelijk begrijpen..

Maar je schrijft zelf dat je zelf nooit op het forum schrijf omdat er te veel negative reacties naar jou mening zijn..

Juist daarom is het jammer dat je er zelf niet schrijf.. en alleen maar mee leest..

Ik zelf reageer juist heel vaak op forums op reacties die ik niet vind kunnen.. en soms ga ik zelf ook wel eens te ver in een reactie of begrijp de reactie niet.. en dan vraag ik wat er bedoeld wordt..
Dan kan er een uitleg op gegeven worden.. Maar als iedereen die het ergen niet mee eens is niets meer gaat schtijven gaat het forum er niet beter van worden...
zelfbouw rail op kenteken
Baja
B1 project
69er donor

luchtgekoeld
Junior
Junior

Bericht door luchtgekoeld » zo, 23 mar 2014 18:43

Kijk, en nu gaan we helemaal off topic... Als we bezig zijn met onze buggy hobby willen we daarin vooruit. Dwz leuke dingen vinden, info vergaren, leren, zelfs tot mensen leren kennen die ons iets kunnen leren of voor ons iets kunnen betekenen, of wij voor hen (in het kader van onze hobby).

Beginnen reageren op reacties die u niet kunnen vind... soms daarin te ver gaan, of een reactie niet begrijpen... Daar bestaan andere forums voor ! Als U het niet vinden kan, en reageert... stoot u waarschijnlijk de andere tegen de borst. Of u gaat in een discussie en dat eindigt in een nieuwe topic die weeral compleet off topic gaat.

Ik vind het veel mooier om iedereen in zijn waarde te laten. Verkoopt iemand iets, en het is te duur... So be it ! Maar neem écht van mij aan, en bekijk gerust alle advertenties eens zoals ik al zei... Ze eindigen allemaal na de tweede opmerking met 'gezeik'. Wie plaatst dan nog ? En waarom ?

Weet je, ik heb het nu al vermeld en vorig jaar al eens. Chris doet de moeite om te plaatsen... en als één ieder eens eerlijk is zie je dat hij al selectiever wordt in zijn plaatsen. Mijns inziens omdat hij weet dat het eigenlijk niet opbrengt. Mensen die al eens plaatsen, en dan bedoel ik zelf van de oude garde, worden ook kort afgemaakt met gezeik en off topic nonsens en plaatsen ook minder.

Wie kan eerlijk zeggen dat het forum hier nog de helft van zijn glorie en fungehalte heeft van enkele jaren geleden ? En dat ligt écht niet aan mij hoor !!! :roll: :lol:

Bovi
Elite
Elite

Sponsor

Bericht door Bovi » zo, 23 mar 2014 21:08

Als een forum alleen maar lezers heeft blijft er ook niets van over toch?

Ja ja ook dit is of topic maar nogmaals een aktieloos forum is nog eerder gedoemd te doven.
Heb mijn mening gegeven dat ik de body mooi vond maar een dikke prijs, meer niet.
Grappig is dat ik dus dat eerste wel had mogen zeggen maar het tweede niet.
Dat had ik moeten laten wezen.
De humor is dat jij zelf wel reageert en dat dus ook niet doet.
Ben het met Scrapheap eens en ook ik post regelmatig wat en ja soms erg on topic maar ook wel eens off topic.
Discussies mag je ook met mij voeren geen enkel probleem en ik respecteer een ieder.
Over smaak kun je twisten maar het blijft persoonlijk en jouw body is mooi en dat blijft tie. De mijne is er 1 van 13 uit een dozijn en ja daar ben ik ook heel blij mee zelfs super blij!
Dat je anderen aanspoort om hier niet te gaan posten vind ik dan ook heel erg jammer.
Maar ja ieder leeft zijn eigen leven.

Wel wens ik je veel leesplezier hier en hoop dat je heel veel plezier met je Buggy hebt ten minste als je die hebt en nog wil houden nu ...............

Hoop niet dat dit laatste ongepast was :wink:

KDIVING
Junior
Junior

Bericht door KDIVING » zo, 11 mei 2014 19:03

Bovi schreef:Als een forum alleen maar lezers heeft blijft er ook niets van over toch?

Ja ja ook dit is of topic maar nogmaals een aktieloos forum is nog eerder gedoemd te doven.
Heb mijn mening gegeven dat ik de body mooi vond maar een dikke prijs, meer niet.
Grappig is dat ik dus dat eerste wel had mogen zeggen maar het tweede niet.
Dat had ik moeten laten wezen.
De humor is dat jij zelf wel reageert en dat dus ook niet doet.
Ben het met Scrapheap eens en ook ik post regelmatig wat en ja soms erg on topic maar ook wel eens off topic.
Discussies mag je ook met mij voeren geen enkel probleem en ik respecteer een ieder.
Over smaak kun je twisten maar het blijft persoonlijk en jouw body is mooi en dat blijft tie. De mijne is er 1 van 13 uit een dozijn en ja daar ben ik ook heel blij mee zelfs super blij!
Dat je anderen aanspoort om hier niet te gaan posten vind ik dan ook heel erg jammer.
Maar ja ieder leeft zijn eigen leven.

Wel wens ik je veel leesplezier hier en hoop dat je heel veel plezier met je Buggy hebt ten minste als je die hebt en nog wil houden nu ...............

Hoop niet dat dit laatste ongepast was :wink:
Waar is de vind ik leuk knop?? Ik kijk ook niet elke week trouw en gekluisterd aan mijn televisie als een klein kind naar Topgear,omdat zij in dat programma altijd een "positieve feedback" geven op een model,merk,PRIJS!!!!! en zelfs de bestuurders ervan.
Mocht een ander zijn mening niet meer mogen geven over een topic of eender wat op dit forum zou het hier maar een saaie boel zijn!!!

DIY
VIP
VIP

Bericht door DIY » di, 13 mei 2014 08:30

normaal moei ik me niet met dergelijke meningsverschillen, en ook deze keer geef ik er geen commentaar op.
Iedereen vraagt wat hij wil, zo lang je de mensen maar niets verkoopt wat je niet ingeschreven krijgt, want dan reageer ik wel, en er zijn er hier al die dat ondervonden hebben.
Iedereen weet wel dat BBB me nauw aan het hart ligt, en inderdaad er is veel minder animo dan vroeger, maar dat ligt niet altijd aan de schrijvers.
Er zijn diverse projecten bezig die echter hier niet gepost worden, nogthans lezen deze mensen wel op BBB.

Jullie zullen al gemerkt hebben dat ik de laatste weken niet veel post, soms vraag je je af waarom je tijd steekt in foto's maken en posten, als er enkel gelezen word, ik ben post ook op Buggyvrienden, en we mogen een voorbeeld nemen aan onze noorderburen, ze geven response, zowel positief als negatief.

Het idee van een "Like it" vind ik lang niet slecht, zal eens aan onze chief vragen of het kan.

Kortom een forum heeft alleen kans op voortbestaan en groeien als er van diverse kanten input of commentaar komt, maar mekaar in de haren vliegen heeft ook geen zin, voor mijn part zet Cris hier een slotje op.
Ervaring is een cumulering van fouten die we maakten in het verleden en waar we uit leerden

Plaats reactie