Originele Meyers Manx body

Alle Volkswagen en Porsche onderdelen

Moderators: Boxer, Exon

Plaats reactie
hurko
Starter
Starter

Originele Meyers Manx body

Bericht door hurko » do, 26 feb 2009 21:14

Ik heb hier een originele manx body die ik te koop wil aanbieden.
Ik heb geen idee wat zoiets nog waard is, ligt al bijna 4 jaar in de opslag, maar is nog zo goed als nieuw!
De body is onaangeroerd en compleet met koplampen, logo's en voorruit en afkomstig uit Frankrijk (gekocht via pat).
Wie-o-wie kan mij vertellen wat ie nog waard is en wie heeft er interesse?
Omgeving Eindhoven.

bug
Elite
Elite

Bericht door bug » do, 26 feb 2009 23:34

PB onderweg

willem
Elite
Elite

Sponsor

Bericht door willem » vr, 27 feb 2009 13:29

foto's? foto's? foto's? foto's?

w. 8)

Manx
Elite
Elite
Contacteer:

Bericht door Manx » zo, 01 mar 2009 12:49

willem schreef:foto's? foto's? foto's? foto's?
Idd, en meer details Hurko: zoals ben je de eerste eigenaar (heb je de aankoopfactuur nog), kleur (is het toevallig een gele?) en laat alle details zien van de logo's en identificatie (authenticatie) van deze body.

Een nieuwe (authentieke) Manx kit kost al gauw ruim 4.000 euro. Een (echte) liefhebber zal er zo (als de kleur ook zijn/haar smaak is) er 2 tot 2,5 duizend euro voor over hebben. Als je het geduld heb, misschien wel 3.000 euro. Maar dan moet die body wel echt perfect zijn, want als ie al een tijdje in opslag staat, kan er toch van alles mee gebeurd zijn (bijvoorbeeld bij transport).

Enfin, kom maar op met die foto's en info, want wil je zoiets met succes verkopen, zit je bij dit forum op de goede plek (allemaal liefhebbers hier...).

Grtz. Henny aka Manx
- A buggy produces more smiles per mile than any other car - Bruce Meyers

hurko
Starter
Starter

Bericht door hurko » zo, 01 mar 2009 17:19

Zojuist ben ik even in de gelegenheid geweest om snel wat foto's te maken.

Ik ben de eerste eigenaar en ben ook in bezit van de originele factuur de dato 12/11/2002.
De kleur is inderdaad geel (ik weet alleen het ral-nummer niet meer).

De body is echt als nieuw, geen enkele beschadiging. Buiten wat stof kan ik zelf geen
krasje ontdekken. Heeft sinds de aankoop onder doeken gelegen in een eigen garagebox.

Ik wil hem dan ook alleen maar verkopen aan een echte liefheber en ga alleen in op serieuze
biedingen. Buiten dit forum heb ik al een bod staan van 3500 euro.

Tevens heb ik hierbij een gerestaureerd onderstel op duits kenteken (nog niet ingekort)

Gr, hurko
Bijlagen
S6000396.jpg
S6000394.jpg
S6000392.jpg

hurko
Starter
Starter

Bericht door hurko » zo, 01 mar 2009 17:20

nog wat meer foto's
Bijlagen
S6000400.jpg
S6000399.jpg
S6000397.jpg

hurko
Starter
Starter

Bericht door hurko » zo, 01 mar 2009 17:21

en nog wat foto's
(hoop dat het wat duidelijker is zo)
Bijlagen
S6000407.jpg
S6000406.jpg
S6000404.jpg

Manx
Elite
Elite
Contacteer:

Bericht door Manx » ma, 02 mar 2009 14:05

Ziet er zo op het eerste gezicht goed uit Hurko!

Hoewel het economisch gezien wat barre tijden zijn, moet je deze kit toch kunnen verkopen tegen een redelijke prijs: 3.500 euro is een mooi bod, maar ik snap dat je probeert er meer voor te krijgen (je bent zelf waarschijnlijk dik 4.000 euro er aan kwijt geweest).

Ik heb je ook een PB gestuurd.

friekske
Elite
Elite

Sponsor

Bericht door friekske » zo, 08 mar 2009 15:41

3500, dan leg ik liever 500 erbij om een "nieuwe" nieuwe body.
ik vind het een van de mooiste buggy's maar om zoveel geld aan enkel een body te geven , nee bedankt.
pas op , ik zeg niet dat die body zijn geld niet waard is hoor.
dit is enkel mijn persoonlijke mening :wink:
aircooled fever

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » za, 21 mar 2009 09:05

Ik vond toevallig deze post op het Meyers Manx forum :

http://www.meyersmanx.com/forums/showthread.php?t=3008

Jacky Morel [jackymorel@wanadoo.fr]

Hi Mark,

we do not have website yet but you can go on manxclub.com to see more stuff.

We are the European manufacturer of the Classic Meyers Manx and the new Manxter.

We are manufacturing complete kits under Bruce Meyers licensing.
Each body gets a metallic numbered plate which is laminated under the back seat. We also sell the new 4 seaters Manxter in kit form, made in Europe and we are able to import the off road version, the Dualsport, if necessary.

The Classic Meyers Manx kit includes :
- very nice handbuilt body (one week of labor !) with one piece hood and dashboard reworked so it fits perfectly in the body. It has a new feature which is removable boxes under the back seat. Laminated during the molding process is the authenfication plate with a serial number given by Bruce Meyers.
- original hardtop with stainless hardware.
- complete windshield with tinted glass. The frame and hood are already drilled and ready to be bolted together.
- polished stainless steel roll bar.
- rechromed original style Dietz headlights.
- all the necessary brackets, stainless.
- all the nuts and special bolts, stainless steel.
- Manx logos (front and rear).
- Rear license plate support in stainless steel.

This Manx kit is priced at 3 600 euros without taxes, starting from Bordeaux. We can ship it or you can come to pick it up, we also have a dealer in Belgium where you can pick it up easily.
For your infor mation, we also should have a dealer in GB very soon.

Please, do not be fooled by cheap imitation of the Classic manx that is on british market. Quality is poor and any fees are going to Bruce Meyers which is not fair.

The Manxter kit is really complete and fairly priced at 7 100 euros without taxes.
The special launching price is 6 700 Euros without taxes.
It is far more complicate to produce, having not less than 60 differents parts, no including nuts and bolts ! This explains the higher price.
It comes with the special fiberglass back seats (uncovered), a full roll cage, including front and rear bumpers (stainless) and many differents brackets, and all the nuts and bolts, stainless.
Optionals are the hardtop and its hardware and the side pods.
The Manxter will bolt directly on a regular Beetle chassis, except 1302 and 1303, which save a lot of time in the building.
For the classic Manx, we can shortened a pan for you. This is carefully done, swaping the old stamped chassis floors by two flat metal plates, same gauge as the main chassis center, includind a square tube all around receiving inserts so you can bolt directly the body with no nuts under the chassis. The result is that the chassis is really rigid and not soft. Price for that is upon request but usually it is around 1 800 euros.

Let us know.

Jacky Morel

Manx
Elite
Elite
Contacteer:

Bericht door Manx » zo, 22 mar 2009 21:35

Peter schreef:(...)
This Manx kit is priced at 3 600 euros without taxes, starting from Bordeaux. We can ship it or you can come to pick it up, we also have a dealer in Belgium where you can pick it up easily.
For your infor mation, we also should have a dealer in GB very soon.
(...)
3.600 euro without taxes is 4.284 euro inclusief btw! Dan moet je de kit uiteraard nog even ophalen vanuit Bordeaux, of België of straks ergens uit Engeland...

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » di, 24 mar 2009 14:45

3.600 euro without taxes is 4.284 euro inclusief btw! Dan moet je de kit uiteraard nog even ophalen vanuit Bordeaux, of België of straks ergens uit Engeland...
België is niet zo ver van hier :-)

Je kan wel de kleur kiezen en je bent zeker dat alles compleet is. Het lijkt me ook dat de nieuwe kit een paar verbeteringen heeft ondergaan?
Laatst gewijzigd door Peter op di, 24 mar 2009 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Manx
Elite
Elite
Contacteer:

Bericht door Manx » di, 24 mar 2009 18:45

Peter schreef:België is niet zo ver van hier :-)
Klopt...
Peter schreef:Je kan wel de kleur kiezen en je bent zeker dat alles compleet is. Het lijkt me ook dat de nieuwe kit een paar verbeteringen heeft ondergaan?
....en hoewel deze kit volgens de toelichting in zeer goede staat is en je dus van de kleur geel moet houden, heb je daar natuurlijk ook gelijk in.

Plaats reactie