Porsche 918 Spyder

Algemene vragen, opmerkingen, .... Zolang het maar over Buggies, Luchtgekoelde VW's of Porsches gaat

Moderators: Herman Schroons, Boxer, Exon

Plaats reactie
Gebruikersavatar
cris_blitz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5189
Lid geworden op: do, 03 feb 2005 04:34
Locatie: Belgistan
Contacteer:

Porsche 918 Spyder

Bericht door cris_blitz » vr, 12 mar 2010 18:43

.
Een hybride met een CO2-uitstoot van 70gr/km en een verbruik van slechts 3,0l/100km.
De bolide heeft drie elektromotoren die samen de vier wielen kunnen aandrijven en 218pk sterk zijn,
en daarbovenop nog eens een V8 die 500pk levert.

(ik vraag me af of verbruik en CO2-uitstoot ook gemeten zijn bij een accelleratie van 0 naar 50 km/u in 26 seconden ???)

Afbeelding

Afbeelding

:arrow: http://www.auto55.be/nieuws/14439-porsc ... er-concept
.

Gebruikersavatar
Herman Schroons
Super Mod
Super Mod
Berichten: 899
Lid geworden op: zo, 13 feb 2005 11:39
Locatie: Kontich - ANT

Re: Porsche 918 Spyder

Bericht door Herman Schroons » za, 13 mar 2010 15:53

cris_blitz schreef:.
(ik vraag me af of verbruik en CO2-uitstoot ook gemeten zijn bij een accelleratie van 0 naar 50 km/u in 26 seconden ???)
.
Ah ja, natuurlijk. Gemeten volgens de Eurpese rijcyclus hee.
Maar ja, Porsche moet iets doen aan de CO2 uitstoot van hun wagenpark, anders gaan ze binnenkort een te hoge boete krijgen per verkocht exemplaar.
Groetjes, Herman

Gebruikersavatar
J.G.
Super Mod
Super Mod
Berichten: 678
Lid geworden op: vr, 04 feb 2005 02:45
Locatie: Diest - VLB
Contacteer:

Bericht door J.G. » za, 13 mar 2010 23:35

Diesels hebben ze niet in hun gamma :lol:

Het is één grote klucht met die groene wagens en Co2 waarden. Maar Porsche mag inderdaad wel iets doen aan zijn uitstoot, ben er over laatst nog van verschoten, met testen van Ferrari's, Lamborghini's, Corvette, enz.

De Amerikaanse wagens kwamen er nog het properste eruit. Dit vanwege de strenge normen in de V.S.
Greets

Jonny
Afbeelding

Gebruikersavatar
luc
Addict
Addict
Berichten: 57
Lid geworden op: ma, 23 jun 2008 09:47
Locatie: Turnhout - ANT

Sponsor

Bericht door luc » zo, 14 mar 2010 01:50

J.G. schreef:Diesels hebben ze niet in hun gamma :lol:
Diesels, jawel

http://www.porsche.com/belgium/nl/model ... sandspecs/

Gebruikersavatar
J.G.
Super Mod
Super Mod
Berichten: 678
Lid geworden op: vr, 04 feb 2005 02:45
Locatie: Diest - VLB
Contacteer:

Bericht door J.G. » zo, 14 mar 2010 09:44

Dat is voor mij een Volkswagen motor :wink:
Greets

Jonny
Afbeelding

Gebruikersavatar
Herman Schroons
Super Mod
Super Mod
Berichten: 899
Lid geworden op: zo, 13 feb 2005 11:39
Locatie: Kontich - ANT

Bericht door Herman Schroons » zo, 14 mar 2010 09:55

Diesels zijn vervuilender, ze produceren meer CO en meer roet tov een benzine versie. Maar ze produceren minder.....CO2. Net als onze old-timer motors die produceren ook veel meer CO,HC enz, maar ook minder CO2.
Dat is nu net de clou in heel deze hystorie, een katalysator dient om de uiterst giftige stoffen zoals CO en HC om te zetten in het ongevaarlijke CO2. En nu dat proces op punt staat blijkt CO2 ineens ook ongunstig te zijn.
Laatst gewijzigd door Herman Schroons op zo, 14 mar 2010 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Herman

Gebruikersavatar
J.G.
Super Mod
Super Mod
Berichten: 678
Lid geworden op: vr, 04 feb 2005 02:45
Locatie: Diest - VLB
Contacteer:

Bericht door J.G. » zo, 14 mar 2010 10:02

Klopt. Benzine heeft altijd een properder brandstof geweest dan Diesel. Nu is het precies vijand nr. 1.

Een hele tijd geleden nog op de tv gezien hoe een econetic Ford Fiesta, naast een Mercedes Sl gezet werd. Een totaal verschil van werelds tussen die twee en de Mercedes kwam eigenlijk wel als properste eruit. Die Fiesta pafte er heel wat meer vervuilende stoffen uit, zelfs bezonder slecht voor de mens. Maar de diesel krijgt de premie en de andere niet :?

Ik heb nu weer voor de zoveelste keer op rij een benzine gekocht, zal volgende keer ook eens een diesel kopen, dan wordt ik nog eens beloond, om de natuur te verpesten.
Greets

Jonny
Afbeelding

Gebruikersavatar
Herman Schroons
Super Mod
Super Mod
Berichten: 899
Lid geworden op: zo, 13 feb 2005 11:39
Locatie: Kontich - ANT

Bericht door Herman Schroons » zo, 14 mar 2010 10:11

Ja, die Mercedes diesel is voorzien van alle mogelijke filters die veel schadelijke stoffen opvangen, waar deze stoffen achteraf naar toe gaan word buiten beschouwing gelaten. Plus dat de Mercedes door zijn hoger gewicht nog eens een "berekeningsvoordeel" krijgt. Een dieselmotor heeft een hoger rendement en is daardoor zuiniger dat wel. En moest men willen zou dat ook kunnen resulteren in een milieu vordeel. Alleen is het economisch dan niet meer zo aantrekkelijk, en Europa speelt dat spelletje mee.
Groetjes, Herman

Gebruikersavatar
J.G.
Super Mod
Super Mod
Berichten: 678
Lid geworden op: vr, 04 feb 2005 02:45
Locatie: Diest - VLB
Contacteer:

Bericht door J.G. » zo, 14 mar 2010 10:14

De Mercedes was een V8 benzine.
Greets

Jonny
Afbeelding

Gebruikersavatar
Herman Schroons
Super Mod
Super Mod
Berichten: 899
Lid geworden op: zo, 13 feb 2005 11:39
Locatie: Kontich - ANT

Bericht door Herman Schroons » zo, 14 mar 2010 16:25

J.G. schreef:De Mercedes was een V8 benzine.
Oei ja, natuurlijk Mercedes SL, niet goed gelezen :oops:

Tja, de V8 is wel properder als je gaat kijken naar de uitlaatgas samenstelling per volume. Maar hij stoot we ettelijke volumes meer uit tov een kleine motor.
Om in aanmerking te komen voor een premie moet je onder een bepaalde CO2 uitstoot in gr/km blijven. Dit kun je bijna rechtstreeks relateren met het verbruik,(hoe minder je verbruikt hoe minder uitstoot), en daarin scoort een vervuilender klein motortje makkelijk beter dan een grote propere motor.

Daar komt binnenkort een eind aan, want dan gaat Europa het voertuig gewicht mee in rekening brengen. In die zin dat een lichter(kleiner) voertuig strenger beöordeeld word. Hierdoor zal die kleine motor ook proper moeten zijn om nog in aanmerking te kunnen komen.
Er zulen vooral boete's aan de constructeur worden aangerekend per verkocht voertuig dat boven de grenswaarden komt. En ondanks dat Porsche een gewichtsvoordeel heeft zal dat toch zo ongeveer 5000€ boete worden. Maar ook de kleine lichte Smart voldoet niet en ook daar zal de motor properder moeten worden.
Groetjes, Herman

Gebruikersavatar
J.G.
Super Mod
Super Mod
Berichten: 678
Lid geworden op: vr, 04 feb 2005 02:45
Locatie: Diest - VLB
Contacteer:

Bericht door J.G. » zo, 14 mar 2010 17:03

ze hebben nog een hele weg te gaan, ben benieuwd wat de toekomst nog gaat brengen.

Alleen de premies zullen ze eens moeten afschaffen en anders ook de benzine voertuigen maar gaan belonen. Hoeveel mensen rijden niet met een diesel rond en komen niet aan hun kilometers, om toch aan het diesel rijden aan uit te kunnen.
Greets

Jonny
Afbeelding

Gebruikersavatar
Herman Schroons
Super Mod
Super Mod
Berichten: 899
Lid geworden op: zo, 13 feb 2005 11:39
Locatie: Kontich - ANT

Bericht door Herman Schroons » ma, 15 mar 2010 20:05

Heel juist een diesel is niet altijd economisch voordeliger, veel mensen laten er zich aan vangen.

De premies zou men juister moeten toepassen.
Een benzine motor presteert het best als hij zwaar belast word. Let wel ik zeg niet dat je bij een rustige rijstijl meer verbruikt. Ik zeg wel dat dat een benzinemotor minder brandstof verbruikt in gram/geleverde arbeid als je hem maximaal belast. Daarom zie je tegenwoordig veel "down-sizing", veel vermogen halen uit relatief kleine motoren.
Bij een dieselmotor is dat net andersom, die word juist vervuilender als je hem zwaar belast. Dus mag je stellen dat een dieselmotor veel meer profiteert van de slappe Europese rijtest dan de hybride benzinewagen die onlangs negatief in het nieuws kwam.

Maar ja, er is de laatste jaren veel geld in de ontwikkeling van de diesel gestoken. Dus laat men het economische primeren onder het mom van het milieu.
Groetjes, Herman

Plaats reactie