Info a.d.h.v. chassis- of PV-nummer

Algemene vragen, opmerkingen, .... Zolang het maar over Buggies, Luchtgekoelde VW's of Porsches gaat

Moderators: Herman Schroons, Boxer, Exon

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DIY
VIP
VIP
Berichten: 1438
Lid geworden op: di, 14 dec 2010 19:41
Locatie: Boom - ANT

Info a.d.h.v. chassis- of PV-nummer

Bericht door DIY » wo, 29 dec 2010 22:00

is er een manier om aan de weet te komen wat er geregistreerd staat op de technische controle, dus aantal pk schijfremmen of niet e.d., ik heb wel alle documenten maar enkel 1600 is er op vermeld.
Ervaring is een cumulering van fouten die we maakten in het verleden en waar we uit leerden

Gebruikersavatar
Joppe
Expert
Expert
Berichten: 164
Lid geworden op: vr, 12 dec 2008 00:09
Locatie: Zandhoven - ANT

Sponsor

Bericht door Joppe » wo, 29 dec 2010 22:44

Ik denk dat ge dat bij Apal zult moeten aanvragen, vraag eens aan Friekske, die kan u misschien verder helpen...

Gebruikersavatar
cris_blitz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5191
Lid geworden op: do, 03 feb 2005 04:34
Locatie: Belgistan
Contacteer:

Bericht door cris_blitz » vr, 31 dec 2010 04:10

.
Chassis :

Uit het chassisnummer van de VW Kever kan je het juiste bouwjaar afleiden.

Remmen :

Een Kever is standaard voorzien van trommelremmen rondom, behalve het model "1500" dat vooraan schijfremmen had.
Vanaf augustus 1967 is er een gescheiden remsysteem voor de modellen "1300" en "1500".
Sinds augustus 1968 kon het model "1300" tegen meerprijs ook worden geleverd met schijfremmen vooraan.

Motoren :

De 4 cilinder "Type-1" luchtgekoelde 1600 boxermotoren werden gebruikt in de volgende Kevers :
"1200S", "1300S", "1302S" (1970-1972) en "1303S" (1972-1976)
Cilinderinhoud = 1584 cm3
Boring x slag = 85,5 x 69,0 mm
Compressieverhouding = 7,5:1
Max. vermogen = 37 kW (50 pk) bij 4000 rpm
Max. koppel = 108 Nm bij 2800 rpm

Het type motor kan je afleiden uit de motorcode (de letters vooraan het motornummer)
Voor Europa waren er volgende 1600's :
- code "AD" = 1600cc 37kW 50pk geproduceerd van 01/08/1970 tot 31/07/1973
- code "AS" = 1600cc 37kW 50pk geproduceerd van 01/08/1973 tot 10/01/1980
Voor export waren er volgende 1600's :
- code "B" = 1600cc 35kW 47pk geproduceerd van 01/08/1968 tot 31/07/1970
- code "AF" = 1600cc 37kW 50pk geproduceerd van 01/08/1903 tot 31/12/1977
Verder zijn er ook nog :
- code "AG" = 1600cc 32kW 44pk
- code "ACD" = 1600cc 34kW 46pk
- code "AL" = 1600cc 35kW 48pk
.

Gebruikersavatar
DIY
VIP
VIP
Berichten: 1438
Lid geworden op: di, 14 dec 2010 19:41
Locatie: Boom - ANT

al een beetje wijzer geworden

Bericht door DIY » vr, 31 dec 2010 05:08

al een stapje verder in de puzzel, mijn chassis komt dus van een kever in 1971 gebouwd en 1972 1ste maal gebruikt, als ik het goed versta kan men niet weten of er schijfremmen ja of neen opstonden, vermits dit een optie was, en kunnen ze op de controle onmogelijk de Buggy afkeuren als er schijfremmen van voor op staan, als het maar VW remmen zijn?
2de conclusie elke type I motor mag er in liggen, al dan niet een beetje...
Alvast bedankt, haha dat was dus de eerste van de vele vragen, ik denk dat ik op het eerste treffen heel wat drankbonnetjes ga moeten kopen voor de mensen die ik gekweld heb met mijn vragen :roll:
Ervaring is een cumulering van fouten die we maakten in het verleden en waar we uit leerden

Gebruikersavatar
cris_blitz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5191
Lid geworden op: do, 03 feb 2005 04:34
Locatie: Belgistan
Contacteer:

Bericht door cris_blitz » vr, 31 dec 2010 06:51

.
@ Luc,

Je hebt al snel begrepen hoe je tussen de regeltjes moet lezen :lol:

Enige opmerking : op de keuring in België is niets "onmogelijk" :oops:
.

Gebruikersavatar
Herman Schroons
Super Mod
Super Mod
Berichten: 900
Lid geworden op: zo, 13 feb 2005 11:39
Locatie: Kontich - ANT

Bericht door Herman Schroons » vr, 31 dec 2010 07:37

Als je een PVG nummer hebt kunt ge altijd op de TC info gaan vragen hoe uw Apal gehomologeerd werd.
Je moet dan wel naar een reeds lang bestaand station gaan, de jongere laatst bijgekomen stations hebben deze info niet volgens mij.
Groetjes, Herman

Gebruikersavatar
Joppe
Expert
Expert
Berichten: 164
Lid geworden op: vr, 12 dec 2008 00:09
Locatie: Zandhoven - ANT

Sponsor

Bericht door Joppe » vr, 31 dec 2010 10:35

Herman Schroons schreef:Als je een PVG nummer hebt kunt ge altijd op de TC info gaan vragen hoe uw Apal gehomologeerd werd.
Je moet dan wel naar een reeds lang bestaand station gaan, de jongere laatst bijgekomen stations hebben deze info niet volgens mij.

Zijn ze nog steeds niet geïnformatiseerd daar?
Of staat die info nog op fiches ofzo?

Gebruikersavatar
Herman Schroons
Super Mod
Super Mod
Berichten: 900
Lid geworden op: zo, 13 feb 2005 11:39
Locatie: Kontich - ANT

Bericht door Herman Schroons » vr, 31 dec 2010 15:08

Joppe schreef:
Herman Schroons schreef:Als je een PVG nummer hebt kunt ge altijd op de TC info gaan vragen hoe uw Apal gehomologeerd werd.
Je moet dan wel naar een reeds lang bestaand station gaan, de jongere laatst bijgekomen stations hebben deze info niet volgens mij.

Zijn ze nog steeds niet geïnformatiseerd daar?
Of staat die info nog op fiches ofzo?
Voor zover ik heb gezien en begrepen zijn deze gegevens niet gedigitalizeerd.
Ze worden opgezocht in farde's op het bureel en staan volgens de stationchef aldaar niet op het netwerk.
Groetjes, Herman

Gebruikersavatar
DIY
VIP
VIP
Berichten: 1438
Lid geworden op: di, 14 dec 2010 19:41
Locatie: Boom - ANT

technische controle

Bericht door DIY » vr, 31 dec 2010 15:21

bij ons hebben we een gezegde, maak geen slapende honden wakker, heb eens geinformeerd telefonisch op de TC en het kan alleen nagekeken worden op officieel verzoek, ze zien het dan netjes na.
En waarschijnlijk zt het dan al klaar als je laat keuren.
Ik had wel iets gelezen ergens van een geboorteakte aanvragen bij VW, maar kan de topic niet zo snel terugvinden.
Ervaring is een cumulering van fouten die we maakten in het verleden en waar we uit leerden

Gebruikersavatar
cris_blitz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5191
Lid geworden op: do, 03 feb 2005 04:34
Locatie: Belgistan
Contacteer:

Bericht door cris_blitz » vr, 31 dec 2010 16:07

.
Dat klopt, je kan zo 'n "Fahrzeug-Identitäts-Urkunde" aanvragen bij het "Volkswagen AutoMuseum in Wolfsburg"

Dit kost tegenwoordig 35,00 €, en dan heb je je oorkonde (zoals voorbeeld hieronder) na 2 à 3 weken in je brievenbus.

Afbeelding
.

Gebruikersavatar
Joppe
Expert
Expert
Berichten: 164
Lid geworden op: vr, 12 dec 2008 00:09
Locatie: Zandhoven - ANT

Sponsor

Bericht door Joppe » vr, 31 dec 2010 16:48

Herman Schroons schreef:
Joppe schreef:
Herman Schroons schreef:Als je een PVG nummer hebt kunt ge altijd op de TC info gaan vragen hoe uw Apal gehomologeerd werd.
Je moet dan wel naar een reeds lang bestaand station gaan, de jongere laatst bijgekomen stations hebben deze info niet volgens mij.

Zijn ze nog steeds niet geïnformatiseerd daar?
Of staat die info nog op fiches ofzo?
Voor zover ik heb gezien en begrepen zijn deze gegevens niet gedigitalizeerd.
Ze worden opgezocht in farde's op het bureel en staan volgens de stationchef aldaar niet op het netwerk.

:P dat da nog bestaat he :-)

Gebruikersavatar
friekske
Elite
Elite
Berichten: 838
Lid geworden op: do, 23 feb 2006 15:50
Locatie: Laakdal - ANT

Sponsor

Bericht door friekske » za, 01 jan 2011 17:17

bij apal kunnen we aan de hand van het chassies-nr zien welke kleur , wanneer gebouwd en waar en wanneer geleverd.
aircooled fever

Gebruikersavatar
DIY
VIP
VIP
Berichten: 1438
Lid geworden op: di, 14 dec 2010 19:41
Locatie: Boom - ANT

Apal

Bericht door DIY » zo, 02 jan 2011 09:11

Friekske
dat is weer een stap verder, ik stuur je straks de info als het goed is, dus de info van Apal is al in het bezit van de buggy boys? :o
Of is dat prive bezit, in ieder geval doe ik graag een beroep op je.
Ervaring is een cumulering van fouten die we maakten in het verleden en waar we uit leerden

Gebruikersavatar
Herman Schroons
Super Mod
Super Mod
Berichten: 900
Lid geworden op: zo, 13 feb 2005 11:39
Locatie: Kontich - ANT

Re: technische controle

Bericht door Herman Schroons » zo, 02 jan 2011 11:27

corsa special schreef:bij ons hebben we een gezegde, maak geen slapende honden wakker, heb eens geinformeerd telefonisch op de TC en het kan alleen nagekeken worden op officieel verzoek, ze zien het dan netjes na.
En waarschijnlijk zt het dan al klaar als je laat keuren.
Niets belet je om in het ene station info te gaan vragen en in een ander station te laten keuren. Daar weten ze niet dat je info hebt aangevraagd.

Ik ben jaaaaren probleemloos door de keuring gekomen omdat de keurder Buggy minded was of omdat men geen tijd of goesting had om te gaan uitpluizen en zelfs omdat de keurder dacht dat er geen PVG nummer was en dan weer omdat mijn chassis van '63 was en daar doe je mee wat je wil. Net zolang tot dat er één keurder was die met de papieren het bureel indook en aan de hand van het PVG nummer wel alles wist te vinden wat mocht op mijn (ex) Buggy en wat niet.
Ik was ook geen slapende honden gaan wakker maken, ik was er gewoon op de verkeerde dag, ze waren wakker die dag.
En zo zie je maar dat zoals Cris zegt op de Belgische TC echt alles mogelijk is.
corsa special schreef:Ik had wel iets gelezen ergens van een geboorteakte aanvragen bij VW, maar kan de topic niet zo snel terugvinden.
Hou er wel rekening mee dat een Apal geen VW meer is.
Via Friekske rechtstreeks van Apal de gegevens krijgen is dan ook de beste methode volgens mij.
Groetjes, Herman

Plaats reactie