BUGGY BOYS BELGIUM - WEBSITE BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM
The Belgian Aircooled VW Online Community Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   GarageGarage   KaartKaart   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BUGGY BOYS BELGIUM - GALLERY

Folder Apal 4000

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Xavier
Junior
Junior

Leeftijd: 43
Horoscoop: Maagd
Aangemeld: 4-2-2005
Bezocht: 5-9-2008

BerichtGeplaatst: Za Mrt 05, 2005 9:30 pm    Onderwerp: Folder Apal 4000 Reageer met quote

Is er iemand die meer info kan geven over dit type buggy ??
zelf heb ik een apal 4000 L en zou het erg interessant vinden om meer specifieke gegevens te hebben (technische gegevens , verschil met de gewone L ....). Very Happy Laughing Question Idea
Naar boven
Xavier is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
vw-reminder
Addict
Addict

Leeftijd: 38
Horoscoop: Vissen
Bezocht: 20-11-2011

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 06, 2005 10:02 am    Onderwerp: 4000 Reageer met quote

Ik heb je iets doorgemaild!!
een 4000 heeft rondere vormen dan een gewone meer weet ik er niet van Rolling Eyes

Xavier
Junior
Junior

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 06, 2005 5:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Alvast bedankt voor de folder , naar ik horen zeggen heb zit de kilometerteller bij een 4000 naar de chauffeur gericht, zou dat kunnen kloppen ?
Naar boven
cris_blitz
Site Admin
Site Admin

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 52
Horoscoop: Kreeft
Aangemeld: 3-2-2005
Bezocht: 14-9-2017

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 06, 2005 8:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

.
@ Xavier

Ik veronderstel dat vw-reminder je de franstalige versie van de APAL BUGGY L - TYPE 4000 met prijslijst d.d. september 1987 heeft gestuurd ?

Het TYPE 4000 L is inderdaad ronder en meer gesloten dan de gewone L.
Deze serie kwam in 1979 tot stand en lijkt heel sterk op het type C en L met Jet-invloeden. Voor de voorwielen zijn de spatborden meer gesloten (toevoeging van twee voorkanten aan de spatborden). In deze voorkanten konden koplampen ingebouwd worden.
Ook de vorm van het kofferdeksel voor was anders, met o.m. een andere doorgang voor de benzinedop.
Deze Buggy is in feite een evolutie of "remake" van de eerdere types C en L. Het is één van de laatste projecten van Apal.
Zowel deze types als de oudere types hebben hun fervente aanhangers.

Hieronder een heel mooi voorbeeld van zo'n buggy.
En de kilometerteller lijkt inderdaad lichtjes naar de bestuurderskant gedraaid te staan.

.

Laatst aangepast door cris_blitz op Di Feb 14, 2006 4:33 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
cris_blitz is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage Yahoo Messenger MSN Messenger
Xavier
Junior
Junior

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 06, 2005 9:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn apal is van bouwjaar 1970 , ik heb hem gekocht voor een apal 4000 long.Maar ik begin toch sterke twijfels te hebben dat dit wel een 4000 model is. Op het inschrijvingsbewijs staat Volkswagen Buggy vermeldt.Het zou natuurlijk ook kunnen dat deze pas na 1979 omgebouwd werd.Op mijn buggy ontbreken de schermen aan de voorvleugels maar de sierlijsten aan de zijkanten bevinden zicherop , kilometerteller schuin geplaatst, benzinedop juist voor de voorruit en de motorkap achteraan is anders (groter) dan van een Apal L (bouwjaar 1961) die we tot voor kort in ons bezit hadden.Wanneer het beter weer is ,zal ik enkele foto's nemen en doormailen dan kunnen julmlie zelf eens oordelen !

Alvast bedankt voor de informatie en tot gauw !!!

Xavier
Naar boven
cris_blitz
Site Admin
Site Admin

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 52
Horoscoop: Kreeft
Aangemeld: 3-2-2005
Bezocht: 14-9-2017

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 07, 2005 6:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

.
@ Xavier

Je schrijft dat jouw APAL van 1970 is.
Bedoel je hiermee dat hij in 1970 tot buggy verbouwd is, of dat de datum van eerste ingebruikname op je inschrijvingsformulier 1970 vermeldt ?
Dat laatste is uiteraard wel wat anders, dat betekent namelijk niet meer of niet minder dan dat het Kever donor-chassis uit 1970 is.

Of de schermen aan de voorvleugels een must zijn bij een TYPE 4000 L, daar ben ik nog niet eens zo zeker van. Bij de meeste die ik ben tegengekomen en als TYPE 4000 L beschouw zijn deze schermen namelijk met revetjes bevestigd, maar ik heb er ook al gezien waar de schermen één gekeel lijken te vormen met de rest (of dit uitgeplamuurd is weet ik ook niet), en nog anderen hebben de schermen er helemaal niet op staan.

De buggy op de foto's hieronder identificeer ik dus ook als TYPE 4000 L.

.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: