Vraag

Algemene vragen, opmerkingen, .... Zolang het maar over Buggies, Luchtgekoelde VW's of Porsches gaat

Moderators: Herman Schroons, Boxer, Exon

Gebruikersavatar
Herman Schroons
Super Mod
Super Mod
Berichten: 900
Lid geworden op: zo, 13 feb 2005 11:39
Locatie: Kontich - ANT

Re: Vraag

Bericht door Herman Schroons » vr, 30 dec 2011 08:18

prova schreef: Ook zal de standaard nokkenas misschien moeten vervangen worden of is dit volgens jullie niet nodig? Het is ook niet mijn bedoeling er een zwaar getunde blok van te maken maar een betrouwbare van een +-100pk waar ik niet elke 1000km moet aan zitten sleutelen
Als er nog steeds originele kleptuimelaars opzitten is het beter en makkelijker deze te vervangen door hoge lift tuimelaars. Om een andere nokkenas te steken moet het blok open en dat is een pak werk.
Groetjes, Herman

Gebruikersavatar
DIY
VIP
VIP
Berichten: 1438
Lid geworden op: di, 14 dec 2010 19:41
Locatie: Boom - ANT

Bericht door DIY » vr, 30 dec 2011 09:28

hopelijk is je blok al gefreesd voor de porsche koeling, anders gaat dat ook niet lukken, ik wil echt niet negatief doen hoor, alles wat je wil kan binnen een redelijk budget.
Probeer gewoon effe goed na te denken wat je wanneer wil, neem anders eens kontakt met Silver of met iemand anders op, als je meer wil weten stuur je maar een PB.
Ervaring is een cumulering van fouten die we maakten in het verleden en waar we uit leerden

Gebruikersavatar
cris_blitz
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5191
Lid geworden op: do, 03 feb 2005 04:34
Locatie: Belgistan
Contacteer:

Bericht door cris_blitz » vr, 30 dec 2011 13:44

.
DIY schreef:hopelijk is je blok al gefreesd voor de porsche koeling, anders gaat dat ook niet lukken
Aan een type-1 moet je niet frezen om er een Porsche koeling op te kunnen zetten (dat is enkel bij type-4)
.

Gebruikersavatar
DIY
VIP
VIP
Berichten: 1438
Lid geworden op: di, 14 dec 2010 19:41
Locatie: Boom - ANT

Bericht door DIY » vr, 30 dec 2011 14:34

ah dat was ik dat ik nog niet wist, zo zie je maar lol
Ervaring is een cumulering van fouten die we maakten in het verleden en waar we uit leerden

Gebruikersavatar
bug
Elite
Elite
Berichten: 780
Lid geworden op: vr, 16 dec 2005 22:15
Locatie: Brecht - ANT

Bericht door bug » vr, 30 dec 2011 18:44

buggyfan schreef:maandag avond ergens dan ben ik ook nog in de buurt ;-)
en die zetelkes dat komt wel dik in orde ;-)
en die cola is voor mij hee lol


greetz patrick
voor mij is da ok als het voor prova gaat he :?:

Gebruikersavatar
prova
Junior
Junior
Berichten: 21
Lid geworden op: wo, 28 dec 2011 13:53
Locatie: Diest - VLB

Bericht door prova » vr, 30 dec 2011 20:37

@bug & patrick; geen probleem voor mij en alvast enorm bedankt (stuur jullie nog pm met adres)

@scrapheap; ik twijfel daar absoluut niet aan...? bedankt voor de tip van buggyboys website alvast

@diy; ben er nu al bijna 2 jaar mee bezig ondertussen en orgineel zat er een audi quattro turbo in dewelke ik vervangen heb door een splinternieuwe golf gti om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat ik het best orgineel hou allemaal en voor de type 1 ben gegaan (mede door koeling-en homologatieperikelen). Heeft me allemaal redelijk wat geld gekost voor uiteindelijk niets buten veel frustratie maar de harde (lees kostelijke) lessen blijven je ook het meest bij nietwaar. Vandaar dat ik ook had besloten om eerst mijn interieur te doen (wat ondertussen zo goed als klaar is) dan de carroserie en daarna pas de motor maar voor ik mijn carroserie kan afwerken moet de motor er eerst inzitten. ook kan ik dan kijken of de uitlaat etc uitkomt zodat hij er niet terug uitmoet na volledig te laten "finetunen" omdat de uitlaat er bv niet op past of ik bv geen plaats heb doordat de porsche koeling erop staat. Ik had dan ook in gedachten eenmaal alles past en aangepast is hem sowiezo te laten nazien en de webers te laten afstellen. wat de nokkenas betreft hoeft deze van voor mij persoonlijk niet persè vervangen te worden op voorwaarde daar dit geen kwaad kan in combinatie met de rest en vermelde dit enkel omdat het mij ,als leek, een rare combinatie leek. Mijn prioriteit is dan ook een betrouwbare en gebruiksvriendelijke motor te hebben en geen die is opgefokt om er zoveel mogelijk pk's uit te halen.

Gebruikersavatar
Herman Schroons
Super Mod
Super Mod
Berichten: 900
Lid geworden op: zo, 13 feb 2005 11:39
Locatie: Kontich - ANT

Bericht door Herman Schroons » za, 31 dec 2011 13:48

prova schreef: wat de nokkenas betreft hoeft deze van voor mij persoonlijk niet persè vervangen te worden op voorwaarde daar dit geen kwaad kan in combinatie met de rest en vermelde dit enkel omdat het mij ,als leek, een rare combinatie leek. Mijn prioriteit is dan ook een betrouwbare en gebruiksvriendelijke motor te hebben en geen die is opgefokt om er zoveel mogelijk pk's uit te halen.
Ik weet niet wat er aan de cilinderkoppen gedaan ivm de kleppen. Maar een cilinderinhoud en carburatie van een motor vergroten,(zoals bij u is gedaan), en verder geen aanpassingen doen aan kleptiming(nokkenas) of cilinderkoppen( klepdiameter) brengt niet zo veel op en is voor ook voor mij eerder ongewoon.
Niet dat het uw motor onbetrouwbaarder of minder duurzaam zal maken, tegenovergesteld eigenlijk. Maar hij word er wel gulziger mee en de koppel/vermogen winst zal slechts matig zijn.
In geval het puur originele 1600 koppen zijn en je toch eerder een laagtoerige motor wil hebben zou ik voor tuimelaars gaan met een 1 op1, 4 overbrengingsverhouding. Zitten er grotere kleppen in zou ik tuimelaars met een 1 op 1,25 verhouding gaan. De vergrote motor zal er beter mee ademen en meer koppel en vermogen leveren.
Uiteraard brengt dat een zwaardere belasting op de krukas teweeg, maar dat zal het AS blok wel doorstaan.
Groetjes, Herman

Gebruikersavatar
Novaman
Expert
Expert
Berichten: 241
Lid geworden op: za, 14 feb 2009 12:10
Locatie: Stekene - OVL

Sponsor

Bericht door Novaman » za, 31 dec 2011 18:37

Novaman schreef:fotokes van de kitcar :?:
:?: :?: :?: :?: :?: :?: of toch tenminste even vermelden over welke kitcar het hier gaat.

Gebruikersavatar
buggyfan
Elite
Elite
Berichten: 677
Lid geworden op: vr, 27 mei 2005 09:36
Locatie: Genk - LIM

Sponsor

Bericht door buggyfan » za, 31 dec 2011 18:43

ja dat zou ook nog interessant zijn om te weten ;-)
ook voor de motor ombouw ;-);-)
buggy's rules

Gebruikersavatar
Kylian
Elite
Elite
Berichten: 609
Lid geworden op: wo, 13 sep 2006 21:59
Locatie: Veldhoven - NB (NL)
Contacteer:

Sponsor

Bericht door Kylian » zo, 01 jan 2012 11:12

Novaman schreef:
Novaman schreef:fotokes van de kitcar :?:
:?: :?: :?: :?: :?: :?: of toch tenminste even vermelden over welke kitcar het hier gaat.
Maar we zijn hier gek op plaatjes 8)

MvBg
Peter
Afbeelding

Gebruikersavatar
prova
Junior
Junior
Berichten: 21
Lid geworden op: wo, 28 dec 2011 13:53
Locatie: Diest - VLB

Bericht door prova » zo, 01 jan 2012 14:11

@ Herman; blijkbaar zijn de koppen ook bewerkt volgens de bouwer maar is de nokkenas en waarschijnlijk ook de lifters standaard, jammer genoeg...

Het betreft een Lamborghini identieke replica (buiten de motor en ophanging) maar aangezien ik al tientallen mensen heb zien afgekraakt worden die een porsche/lamborghini/ferrari/...replica bouwen op diverse forums als "wannabees" wil ik duidelijk stellen dat geen enkele vermelding van lamborghini op gaat staan en het gaat over eentje die is gebouwd door een duits tuningbedrijf en ook de naam (merk en type) draagt van deze firma. Het is dus ook absoluut niet de bedoeling uit te pakken met een "echte". Ik vind het dan ook jammer dat deze replica's waar zoveel jaren werk, liefde en veel geld gaat inzitten zo worden afgebroken. Daar ik in de lamborghini replica club in engeland zit besef ik ook dat er normaal een v8 ofzo moet inzitten maar ik wou geen 25jaar oude landrovermotor met 400000km en nog 100restpk die je praktisch ook niet krijgt ingeschreven in belgie. trouwens een v6 of v8 is ook geen orginele v12. Dit model is mijn ganse leven al mijn droomwagen en ik had bij deze de mogelijk mijn droommodel te kunnen kopen en er alles nieuw in te steken naar mijn smaak en tevens gebruiksvriendelijk (dus geen 4000euro voor een koppeling, 4000euro voor een spoiler, duizenden euro verzekering en taks, etc). Is trouwens mijn derde maar mijn 2 vorige kreeg ik niet ingeschreven en deze heeft de ,zeer zeldzame, juiste papieren voor de belgische homologatie (duitse en nederlandse keuring en homologatieattesten). Is ook orgineel gebouwd met een oude porsche motormaar erna is er een audi quattro turbo en golf gti ingelegd die nooit deftig werkte ipv de orginele porsche. Zal een eens kijken voor foto's, novaman
Moest er iemand trouwens nog een behuizing (waar het rad) inzit en de poelie (die op het rad zit) liggen hebben aan een redelijke prijs voor mijn 240mm porsche koeling zou dat ook zeer fijn zijn.
thx

Gebruikersavatar
prova
Junior
Junior
Berichten: 21
Lid geworden op: wo, 28 dec 2011 13:53
Locatie: Diest - VLB

Bericht door prova » zo, 01 jan 2012 14:51

herman,

Zou volgens verkoper ook nog een 78 krukas hebben, As motor zijn, oettinger cilinders, ronde loodvrije koppen met bewerkte kanalen, versterkte oliepomp, verlicht vliegwiel, alu riemschijven,externe oliekoeler,verscheidene porsche 356 onderdelen, 2110 cc en audi stahlpleule (?). Motor komt van duitsland en mijn duits is niet zo super, sorry :roll:

Gebruikersavatar
Novaman
Expert
Expert
Berichten: 241
Lid geworden op: za, 14 feb 2009 12:10
Locatie: Stekene - OVL

Sponsor

Bericht door Novaman » zo, 01 jan 2012 18:21

prova schreef:@ Herman; blijkbaar zijn de koppen ook bewerkt volgens de bouwer maar is de nokkenas en waarschijnlijk ook de lifters standaard, jammer genoeg...

Het betreft een Lamborghini identieke replica (buiten de motor en ophanging) maar aangezien ik al tientallen mensen heb zien afgekraakt worden die een porsche/lamborghini/ferrari/...replica bouwen op diverse forums als "wannabees" wil ik duidelijk stellen dat geen enkele vermelding van lamborghini op gaat staan en het gaat over eentje die is gebouwd door een duits tuningbedrijf en ook de naam (merk en type) draagt van deze firma. Het is dus ook absoluut niet de bedoeling uit te pakken met een "echte". Ik vind het dan ook jammer dat deze replica's waar zoveel jaren werk, liefde en veel geld gaat inzitten zo worden afgebroken. Daar ik in de lamborghini replica club in engeland zit besef ik ook dat er normaal een v8 ofzo moet inzitten maar ik wou geen 25jaar oude landrovermotor met 400000km en nog 100restpk die je praktisch ook niet krijgt ingeschreven in belgie. trouwens een v6 of v8 is ook geen orginele v12. Dit model is mijn ganse leven al mijn droomwagen en ik had bij deze de mogelijk mijn droommodel te kunnen kopen en er alles nieuw in te steken naar mijn smaak en tevens gebruiksvriendelijk (dus geen 4000euro voor een koppeling, 4000euro voor een spoiler, duizenden euro verzekering en taks, etc). Is trouwens mijn derde maar mijn 2 vorige kreeg ik niet ingeschreven en deze heeft de ,zeer zeldzame, juiste papieren voor de belgische homologatie (duitse en nederlandse keuring en homologatieattesten). Is ook orgineel gebouwd met een oude porsche motormaar erna is er een audi quattro turbo en golf gti ingelegd die nooit deftig werkte ipv de orginele porsche. Zal een eens kijken voor foto's, novaman
Moest er iemand trouwens nog een behuizing (waar het rad) inzit en de poelie (die op het rad zit) liggen hebben aan een redelijke prijs voor mijn 240mm porsche koeling zou dat ook zeer fijn zijn.
thx
:D Tof dat er nog eens een op vw gebaseerde kitcar bij komt.
Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn, heb ik ook al dikwijls ondervonden met de nova.
Maar , ik weet zeker dat je hier op het goede forum bent terechtgekomen.
Van de buggymannen hier heb ik nog nooit negatieve reacties gekregen omdat ik met een kitcar rijd, integendeel zelfs.
In ieder geval een dikke proficiat dat je deze gehomologeerd gekregen hebt.
Hopelijk zien we elkaar deze zomer op de meetings :)

Gebruikersavatar
buggyfan
Elite
Elite
Berichten: 677
Lid geworden op: vr, 27 mei 2005 09:36
Locatie: Genk - LIM

Sponsor

Bericht door buggyfan » zo, 01 jan 2012 18:24

en mij ne keer achter dat stuur, heb dat altijd een hebbeding gevonden ;-)
buggy's rules

Gebruikersavatar
DIY
VIP
VIP
Berichten: 1438
Lid geworden op: di, 14 dec 2010 19:41
Locatie: Boom - ANT

Bericht door DIY » zo, 01 jan 2012 19:31

gewoon de mensen laten zeuren wat je wel mag of moet, en je eigen droom bouwen.
wacht maar tot je er mee rond snort, je zal de afgunstige blikken wel zien
Een dikke proficiat dat je hem gekeurd kreeg, en met je keuze
Ervaring is een cumulering van fouten die we maakten in het verleden en waar we uit leerden

Plaats reactie