BUGGY BOYS BELGIUM - WEBSITE BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM
The Belgian Aircooled VW Online Community Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   GarageGarage   KaartKaart   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BUGGY BOYS BELGIUM - GALLERY

Vraag
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Herman Schroons
Super Mod
Super Mod

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 57
Horoscoop: Vissen
Aangemeld: 13-2-2005
Bezocht: 8-11-2017

BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2011 8:18 am    Onderwerp: Re: Vraag Reageer met quote

prova schreef:

Ook zal de standaard nokkenas misschien moeten vervangen worden of is dit volgens jullie niet nodig? Het is ook niet mijn bedoeling er een zwaar getunde blok van te maken maar een betrouwbare van een +-100pk waar ik niet elke 1000km moet aan zitten sleutelen

Als er nog steeds originele kleptuimelaars opzitten is het beter en makkelijker deze te vervangen door hoge lift tuimelaars. Om een andere nokkenas te steken moet het blok open en dat is een pak werk.

DIY
VIP
VIP

Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 56
Horoscoop: Maagd
Aangemeld: 14-12-2010
Bezocht: 26-8-2017

BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2011 9:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

hopelijk is je blok al gefreesd voor de porsche koeling, anders gaat dat ook niet lukken, ik wil echt niet negatief doen hoor, alles wat je wil kan binnen een redelijk budget.
Probeer gewoon effe goed na te denken wat je wanneer wil, neem anders eens kontakt met Silver of met iemand anders op, als je meer wil weten stuur je maar een PB.

cris_blitz
Site Admin
Site Admin

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 52
Horoscoop: Kreeft
Aangemeld: 3-2-2005
Bezocht: 14-9-2017

BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2011 1:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

.
DIY schreef:
hopelijk is je blok al gefreesd voor de porsche koeling, anders gaat dat ook niet lukken

Aan een type-1 moet je niet frezen om er een Porsche koeling op te kunnen zetten (dat is enkel bij type-4)
.

DIY
VIP
VIP

Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016

BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2011 2:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ah dat was ik dat ik nog niet wist, zo zie je maar lol
bug
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015
Leeftijd: 53
Horoscoop: Waterman
Aangemeld: 16-12-2005
Bezocht: 4-11-2017

BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2011 6:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

buggyfan schreef:
maandag avond ergens dan ben ik ook nog in de buurt Wink
en die zetelkes dat komt wel dik in orde Wink
en die cola is voor mij hee lol

greetz patrick

voor mij is da ok als het voor prova gaat he Question
Naar boven
bug is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
prova
Junior
Junior

Leeftijd: 41
Aangemeld: 28-12-2011
Bezocht: 12-10-2012

BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2011 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@bug & patrick; geen probleem voor mij en alvast enorm bedankt (stuur jullie nog pm met adres)

@scrapheap; ik twijfel daar absoluut niet aan...? bedankt voor de tip van buggyboys website alvast

@diy; ben er nu al bijna 2 jaar mee bezig ondertussen en orgineel zat er een audi quattro turbo in dewelke ik vervangen heb door een splinternieuwe golf gti om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat ik het best orgineel hou allemaal en voor de type 1 ben gegaan (mede door koeling-en homologatieperikelen). Heeft me allemaal redelijk wat geld gekost voor uiteindelijk niets buten veel frustratie maar de harde (lees kostelijke) lessen blijven je ook het meest bij nietwaar. Vandaar dat ik ook had besloten om eerst mijn interieur te doen (wat ondertussen zo goed als klaar is) dan de carroserie en daarna pas de motor maar voor ik mijn carroserie kan afwerken moet de motor er eerst inzitten. ook kan ik dan kijken of de uitlaat etc uitkomt zodat hij er niet terug uitmoet na volledig te laten "finetunen" omdat de uitlaat er bv niet op past of ik bv geen plaats heb doordat de porsche koeling erop staat. Ik had dan ook in gedachten eenmaal alles past en aangepast is hem sowiezo te laten nazien en de webers te laten afstellen. wat de nokkenas betreft hoeft deze van voor mij persoonlijk niet persè vervangen te worden op voorwaarde daar dit geen kwaad kan in combinatie met de rest en vermelde dit enkel omdat het mij ,als leek, een rare combinatie leek. Mijn prioriteit is dan ook een betrouwbare en gebruiksvriendelijke motor te hebben en geen die is opgefokt om er zoveel mogelijk pk's uit te halen.
Naar boven
prova is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Herman Schroons
Super Mod
Super Mod

Leeftijd: 57
Aangemeld: 13-2-2005
Bezocht: 8-11-2017

BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2011 1:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

prova schreef:

wat de nokkenas betreft hoeft deze van voor mij persoonlijk niet persè vervangen te worden op voorwaarde daar dit geen kwaad kan in combinatie met de rest en vermelde dit enkel omdat het mij ,als leek, een rare combinatie leek. Mijn prioriteit is dan ook een betrouwbare en gebruiksvriendelijke motor te hebben en geen die is opgefokt om er zoveel mogelijk pk's uit te halen.

Ik weet niet wat er aan de cilinderkoppen gedaan ivm de kleppen. Maar een cilinderinhoud en carburatie van een motor vergroten,(zoals bij u is gedaan), en verder geen aanpassingen doen aan kleptiming(nokkenas) of cilinderkoppen( klepdiameter) brengt niet zo veel op en is voor ook voor mij eerder ongewoon.
Niet dat het uw motor onbetrouwbaarder of minder duurzaam zal maken, tegenovergesteld eigenlijk. Maar hij word er wel gulziger mee en de koppel/vermogen winst zal slechts matig zijn.
In geval het puur originele 1600 koppen zijn en je toch eerder een laagtoerige motor wil hebben zou ik voor tuimelaars gaan met een 1 op1, 4 overbrengingsverhouding. Zitten er grotere kleppen in zou ik tuimelaars met een 1 op 1,25 verhouding gaan. De vergrote motor zal er beter mee ademen en meer koppel en vermogen leveren.
Uiteraard brengt dat een zwaardere belasting op de krukas teweeg, maar dat zal het AS blok wel doorstaan.

Novaman
Expert
Expert

Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015
Horoscoop: Leeuw
Aangemeld: 14-2-2009
Bezocht: 18-11-2017

BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2011 6:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Novaman schreef:
fotokes van de kitcar Question

Question Question Question Question Question Question of toch tenminste even vermelden over welke kitcar het hier gaat.
Naar boven
Novaman is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
buggyfan
Elite
Elite

Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014
Horoscoop: Schorpioen
Aangemeld: 27-5-2005
Bezocht: 30-5-2017

BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2011 6:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ja dat zou ook nog interessant zijn om te weten Wink
ook voor de motor ombouw WinkWink

Kylian
Elite
Elite

Sponsors - 2008 Sponsors - 2010
Leeftijd: 50
Aangemeld: 13-9-2006
Bezocht: 25-4-2017

BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2012 11:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Novaman schreef:
Novaman schreef:
fotokes van de kitcar Question

Question Question Question Question Question Question of toch tenminste even vermelden over welke kitcar het hier gaat.

Maar we zijn hier gek op plaatjes Cool

MvBg
Peter

Junior
Junior

BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2012 2:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ Herman; blijkbaar zijn de koppen ook bewerkt volgens de bouwer maar is de nokkenas en waarschijnlijk ook de lifters standaard, jammer genoeg...

Het betreft een Lamborghini identieke replica (buiten de motor en ophanging) maar aangezien ik al tientallen mensen heb zien afgekraakt worden die een porsche/lamborghini/ferrari/...replica bouwen op diverse forums als "wannabees" wil ik duidelijk stellen dat geen enkele vermelding van lamborghini op gaat staan en het gaat over eentje die is gebouwd door een duits tuningbedrijf en ook de naam (merk en type) draagt van deze firma. Het is dus ook absoluut niet de bedoeling uit te pakken met een "echte". Ik vind het dan ook jammer dat deze replica's waar zoveel jaren werk, liefde en veel geld gaat inzitten zo worden afgebroken. Daar ik in de lamborghini replica club in engeland zit besef ik ook dat er normaal een v8 ofzo moet inzitten maar ik wou geen 25jaar oude landrovermotor met 400000km en nog 100restpk die je praktisch ook niet krijgt ingeschreven in belgie. trouwens een v6 of v8 is ook geen orginele v12. Dit model is mijn ganse leven al mijn droomwagen en ik had bij deze de mogelijk mijn droommodel te kunnen kopen en er alles nieuw in te steken naar mijn smaak en tevens gebruiksvriendelijk (dus geen 4000euro voor een koppeling, 4000euro voor een spoiler, duizenden euro verzekering en taks, etc). Is trouwens mijn derde maar mijn 2 vorige kreeg ik niet ingeschreven en deze heeft de ,zeer zeldzame, juiste papieren voor de belgische homologatie (duitse en nederlandse keuring en homologatieattesten). Is ook orgineel gebouwd met een oude porsche motormaar erna is er een audi quattro turbo en golf gti ingelegd die nooit deftig werkte ipv de orginele porsche. Zal een eens kijken voor foto's, novaman
Moest er iemand trouwens nog een behuizing (waar het rad) inzit en de poelie (die op het rad zit) liggen hebben aan een redelijke prijs voor mijn 240mm porsche koeling zou dat ook zeer fijn zijn.
thx
Naar boven
prova
Junior
Junior

BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2012 2:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

herman,

Zou volgens verkoper ook nog een 78 krukas hebben, As motor zijn, oettinger cilinders, ronde loodvrije koppen met bewerkte kanalen, versterkte oliepomp, verlicht vliegwiel, alu riemschijven,externe oliekoeler,verscheidene porsche 356 onderdelen, 2110 cc en audi stahlpleule (?). Motor komt van duitsland en mijn duits is niet zo super, sorry :roll:
Naar boven
Novaman
Expert
Expert

Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015
Horoscoop: Leeuw
Aangemeld: 14-2-2009
Bezocht: 18-11-2017

BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2012 6:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

prova schreef:
@ Herman; blijkbaar zijn de koppen ook bewerkt volgens de bouwer maar is de nokkenas en waarschijnlijk ook de lifters standaard, jammer genoeg...

Het betreft een Lamborghini identieke replica (buiten de motor en ophanging) maar aangezien ik al tientallen mensen heb zien afgekraakt worden die een porsche/lamborghini/ferrari/...replica bouwen op diverse forums als "wannabees" wil ik duidelijk stellen dat geen enkele vermelding van lamborghini op gaat staan en het gaat over eentje die is gebouwd door een duits tuningbedrijf en ook de naam (merk en type) draagt van deze firma. Het is dus ook absoluut niet de bedoeling uit te pakken met een "echte". Ik vind het dan ook jammer dat deze replica's waar zoveel jaren werk, liefde en veel geld gaat inzitten zo worden afgebroken. Daar ik in de lamborghini replica club in engeland zit besef ik ook dat er normaal een v8 ofzo moet inzitten maar ik wou geen 25jaar oude landrovermotor met 400000km en nog 100restpk die je praktisch ook niet krijgt ingeschreven in belgie. trouwens een v6 of v8 is ook geen orginele v12. Dit model is mijn ganse leven al mijn droomwagen en ik had bij deze de mogelijk mijn droommodel te kunnen kopen en er alles nieuw in te steken naar mijn smaak en tevens gebruiksvriendelijk (dus geen 4000euro voor een koppeling, 4000euro voor een spoiler, duizenden euro verzekering en taks, etc). Is trouwens mijn derde maar mijn 2 vorige kreeg ik niet ingeschreven en deze heeft de ,zeer zeldzame, juiste papieren voor de belgische homologatie (duitse en nederlandse keuring en homologatieattesten). Is ook orgineel gebouwd met een oude porsche motormaar erna is er een audi quattro turbo en golf gti ingelegd die nooit deftig werkte ipv de orginele porsche. Zal een eens kijken voor foto's, novaman
Moest er iemand trouwens nog een behuizing (waar het rad) inzit en de poelie (die op het rad zit) liggen hebben aan een redelijke prijs voor mijn 240mm porsche koeling zou dat ook zeer fijn zijn.
thx

Very Happy Tof dat er nog eens een op vw gebaseerde kitcar bij komt.
Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn, heb ik ook al dikwijls ondervonden met de nova.
Maar , ik weet zeker dat je hier op het goede forum bent terechtgekomen.
Van de buggymannen hier heb ik nog nooit negatieve reacties gekregen omdat ik met een kitcar rijd, integendeel zelfs.
In ieder geval een dikke proficiat dat je deze gehomologeerd gekregen hebt.
Hopelijk zien we elkaar deze zomer op de meetings Smile
Naar boven
Novaman is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
buggyfan
Elite
Elite

Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014
Horoscoop: Schorpioen
Aangemeld: 27-5-2005
Bezocht: 30-5-2017

BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2012 6:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

en mij ne keer achter dat stuur, heb dat altijd een hebbeding gevonden Wink
DIY
VIP
VIP

BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2012 7:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

gewoon de mensen laten zeuren wat je wel mag of moet, en je eigen droom bouwen.
wacht maar tot je er mee rond snort, je zal de afgunstige blikken wel zien
Een dikke proficiat dat je hem gekeurd kreeg, en met je keuze

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

Ga naar: