Buggy

Algemene vragen, opmerkingen, .... Zolang het maar over Buggies, Luchtgekoelde VW's of Porsches gaat

Moderators: Herman Schroons, Boxer, Exon

Plaats reactie
etieke
Elite
Elite
Contacteer:

Sponsor

Buggy

Bericht door etieke » do, 10 mar 2005 07:51

wat vindt je hiervan ?
unieke_vw_buggy_lm_4_seater_buggy
is dat een goede prijs ?
welke papieren moeten erbij zijn om die in belgie in te kunnen schrijven ?
en wat hoe moet je zoiets invoeren en wat ezijn de h-bijhorende kosten ?

cris_blitz
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door cris_blitz » do, 10 mar 2005 08:34

.
Afbeelding

Dat is een LM SOVRA Buggy LM 1L van Franse makelij.

Naar mijn bescheiding mening is de LM een van de mooiere buggy's.

Dit is wel een "L" (Longue), op onverkort chassis, bedoeld als vierzitter, is het dat wat je zoekt ?

Nu, wat de prijs betreft, als ik me niet vergis is deze buggy van een Nederlander, die deze buggy vorig jaar in april op eBay gekocht heeft voor € 3750 van "phil356porsche" een Belg uit Mons. Of er dermate veel zaken aan deze buggy gewijzigd zijn die verantwoorden dat hij nu € 6500 moet kosten, betwijfel ik.

Ik heb indertijd die verkoper gebeld voor meer info, maar die deed nogal vaag over de papieren die erbij waren, dus heb ik niet de moeite gedaan om tot Mons te rijden.
Feit dat deze buggy nu blijkbaar nog van dezelfde Nederlandse eigenaar is, in Spanje staat en toch nog Belgische papieren heeft, voorspelt niet veel goeds. Als Nederlander kan hij met een buggy met Belgische papieren in Spanje denk ik niet de baan op. "Met Belgische oldtimer papieren" bestaat trouwens niet.

Bij een buggy moeten buggypapieren zitten. M.a.w. op het inschrijvingsbewijs moet "VW Buggy" staan of de specificatie van de constructeur, zoals bvb "APAL Buggy C". Bovendien moet er ook een gelijkvormigheidsattest bij zijn van de constructeur (tenzij hij voor het eerst ingeschreven is vóór 15 maart 1968"). Of je deze buggy nadien als Oldtimer of als Dagelijks Voertuig in wil schrijven heeft hier niets mee te maken.

Een buggy met op het inschrijvingsbewijs "VW", "VW Kever", of iets dergelijks krijg je in België niet meer door de keuring.
.

etieke
Elite
Elite
Contacteer:

Sponsor

Bericht door etieke » do, 10 mar 2005 09:48

bedankt voor de uitleg
ik zoek inderdaad een 4-zitter ( vrouw en zoontje willen ook mee)en deze vindt ik echt wel mooi.
de papieren ,tja als er niet de juiste papieren bijzitten is dat dan nog mogelijk om die bv via vw vast te krijgen of is dat een verloren zaak?

cris_blitz
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door cris_blitz » do, 10 mar 2005 15:29

.
Neen, dat gaat niet, VW (Dieteren) beschouwt buggy's niet als een VW. Zij zijn wettelijk gezien ook niet de constructeur. En enkel de constructeur kan een origineel gelijkvormigheidsattest afleveren (is een verklaring dat het vermelde voertuig conform is aan het typevoertuig dat ooit werd aangeboden ter homologatie bij de Dienst Mobiliteit en Vervoer).
De enige erkende Belgische constructeurs waren APAL, RITTER, VANCLEE en VF. Maar die hebben hun deuren jaaaaaren geleden al dichtgedaan, dus daar kan je ook niet meer terecht.
Een LM is Frans, en dus nooit gehomologeerd geweest in Belgie.
De enige legale LM's in België zijn dus LM's met de juiste buitenlandse papieren (Franse, Duitse, Nederlandse, ...) die achteraf in België zijn ingevoerd.
.

etieke
Elite
Elite
Contacteer:

Sponsor

Bericht door etieke » do, 10 mar 2005 15:49

als ik het goed begrijp is die met de juiste franse papieren dus wel nog in te voeren en te keuren ?

etieke
Elite
Elite
Contacteer:

Sponsor

Bericht door etieke » do, 10 mar 2005 17:55

ondertussen heb ik copy inschrijvingsbewijs en keuring via mail binnengekregen van dit karretje kan ik je dat eens mailen kun je eens zien of dat ok is
thx
etie

cris_blitz
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door cris_blitz » do, 10 mar 2005 20:35

.
etieke schreef:kan ik je dat eens mailen kun je eens zien of dat ok is
thx
etie
Natuurlijk,

Stuur maar via e-mail.
(Ik heb je het e-mail adres gestuurd via Privé-Bericht)
.

Plaats reactie