Prijs VW Karmann Ghia Cabrio

Algemene vragen, opmerkingen, .... Zolang het maar over Buggies, Luchtgekoelde VW's of Porsches gaat

Moderators: Herman Schroons, Boxer, Exon

Plaats reactie
Apal Ronny
Starter
Starter

Prijs VW Karmann Ghia Cabrio

Bericht door Apal Ronny » wo, 25 jan 2012 09:35

Hallo iedereen kan iemand mij zeggen wat de meest correcte prijs is
voor een karmann ghia cabrio bj 1974 welke zich in mooie originele staat bevindt
dank bij voorbaat
Ronny

Lucky
Elite
Elite

Sponsor

Bericht door Lucky » wo, 25 jan 2012 19:30

Hangt van veel factoren af,vooral........

"zien wat de zot ervoor geeft"

Model
Bwj
Origineel of niet
En ga zo maar verder!!!

Grts

Lucky
Born to have fun

EMF
Addict
Addict
Contacteer:

Sponsor

Bericht door EMF » wo, 25 jan 2012 19:51

Hey Lucky,
Toen jij mijn deserter kocht gedroeg jij je dus héééél normaal.( voor 1 keer)
Want als ik hier jullie dingen op het forum lees, zou je soms voor minder iemand goed zot verklaren. :lol: :lol: :lol:
Grts Flip
Als je kan doen wat je graag doet, hoef je nooit te werken

Lucky
Elite
Elite

Sponsor

Bericht door Lucky » wo, 25 jan 2012 22:26

EMF schreef:Hey Lucky,
Toen jij mijn deserter kocht gedroeg jij je dus héééél normaal.( voor 1 keer)
Want als ik hier jullie dingen op het forum lees, zou je soms voor minder iemand goed zot verklaren. :lol: :lol: :lol:
Grts Flip

Shhhttttttttttt " prettig gestoord" :?
Born to have fun

DIY
VIP
VIP

Bericht door DIY » vr, 27 jan 2012 11:40

mischien een beetje cru uitgedrukt van Lucky maar hangt dus inderdaad van veel factoren af, welke motor zit er in en is hij in orde, welke staat zijn de balken onder de deuren, ik ben zelf een kameraad aan het helpen met de resto van een Ghia, en de staat van deze langsbalken bepaald een groot deel de prijs, het is echt niet simpel om deze te vervangen, dus kijk ze in godsnaam zeer goed na, neem desnoods een mini cam mee kijk maar op mijn resto van de APAl L daar zie je zo een ding .
Verder hangt het van je persoonlijke smaak af, ben je purist en wil je hem origineel hebben of hou je van customized.
Nu de KG van 74 zijn niet de meest gewilden, een Low light bvb gaat stukken duurder.
zoals je ziet meer vragen dan antwoorden, en als laatste, als je zelf niet voldoende er van kent neem iemand mee die een resto van een Ghia deed, hij kent de zwakke punten, en haalt normaal zo de verstopte gebreken er uit.
Om je toch een idee te geven, een KG die in restaureerbare staat is, dus nog te doen, kost van dat jaartal al snel 3000 in aankoop, en het drievoudige in resto, als je het zelf kan.
een KG die heel goed is hebben we al zien verkopen tussen de 5 en de 8000 Euro.
Kortom een originele KG zonder gebreken aan een hogere prijs kopen is voordeliger dan er zelf aan begingen, langs de andere kant mis je dan wel een groot stuk van de hobby en....wat je zelf doet... en je weet dat het in orde is, vergeet niet een pot plamuur en wat glasvezel verstopt heel vaak de miserie, en je moet al bijna een vakman zijn om het snel te zien.
En als laatste, we willen je hier zeker helpen, maar er zijn diverse forums waar ze over de Ghia pakken meer weten, dus of je hier op de juiste plaats bent durf ik niet onmiddelijk te beweren.
Ervaring is een cumulering van fouten die we maakten in het verleden en waar we uit leerden

Plaats reactie