BUGGY BOYS BELGIUM - WEBSITE BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM
The Belgian Aircooled VW Online Community Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   GarageGarage   KaartKaart   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BUGGY BOYS BELGIUM - GALLERY

Animo-check aankoop body / hardtop uit de UK

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
togt
Member
Member

Sponsors - 2013
Leeftijd: 43
Horoscoop: Kreeft
Aangemeld: 13-7-2010
Bezocht: 23-5-2016

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2012 7:48 pm    Onderwerp: Animo-check aankoop body / hardtop uit de UK Reageer met quote

Ik doe een animo-check op buggyvrienden.nl, bij deze de vraag ook bij jullie:

Wie zit er over te denken om een body of hardtop uit de UK te halen bij East coast Buggies?

Via het Luc&Luc Deserter topic hoorde ik dat het veel scheelt als je met meerdere bestellingen tegelijk komt. Vandaar deze topic.

De standaard prijzen zijn hier te vinden: Prijzenlijst

De keuzemogelijkheden die ik tot nu toe gezien heb:

Bounty Hunter
The Bounty Hunter is another classic 70?s Californian Buggy now available in the UK. While many buggies were copied or took strong styling cues from the Manx, the Bounty Hunter was a completely original design.

This awesome looking Buggy is also a short wheel base using the same length chassis as the Manx but requires a sub-frame to mount to the floor as it is not a full body tub.

Manx
The Manx Dune Buggy body designed in 1964 is well known world wide as being the original and the best, often copied, never bettered. From every angle the Manx has excellent lines and just looks "right". Not many buggies lend themselves to every style of build as well as the Manx, from classic off road, to lowered street, to full race buggy. The shape itself gives the buggy an enormous amount of strength.

Buggy bodies are hand made from only the highest quality glass fibre matting and resins, using two thick applications of gel coat followed by a 7 ounce lay-up of glass giving an overall thickness of 6mm. Race weight bodys are also available using a 5 ounce lay-up for a discounted price. All bodies are fitted with a pair of under body strengthening tubes running from front to rear on each side, tubes second as a handy housing for the wiring loom.

Bonnets ard Dashboards are supplied aleady joined together for ease of build and provide a strong mounting point for the Windscreen. All pieces of the Body kit come fully Flow Coated on the underside. Flow Coat is a satin finish gel coat which covers and protects the bare fibre glass, preventing glass splinters during build and is a great finish and easy to clean. Fitment for the standard beetle fuel tank can be found on the body, under the bonnet. In the rear seat area of the Manx is a recess for a battery and a spare wheel. Many builders simply board over this area in order to fit a rear seat, leaving the battery in place and using th spare wheel well as a tool box. Body tubs mount to the floor in much the same way as the beetle body which was removed, so the original bolts and washers may come in handy when building your buggy.

Manx 2

Mini Manx

Prowler
The Prowler is a similar style buggy to the Manx but with subtle modifications and updating.With a slightly shorter wheelbase than the Manx, the Prowler chassis must be shortened by 15.5 ", the same as the GP, rather than 14.5". The front arches are 1.5" wider than that of the Manx and the rear are 2" wider.  The rear of the Buggy is much more open than most other buggies, making fitment of a larger engine with big carbs a doddle with no cutting or reshaping needed.

The rear arches are more rounded and roomy and, with the extra width, allow fitment of wider wheels and/or allow you to lower your Buggy more. The biggest difference between the Prowler and other similar buggies is the bonnet and windscreen.  The combination of Manx bonnet and Bounty Hunter windscreen creates a whole new look.  If the Prowler bonnet is not to your taste they can be supplied with a Manx bonnet if preferred.

Prowlers come with all the special features as the Manx such as the under body tubing and flow coat. Bodies also allow fitment of the standard Beetle fuel tank under the bonnet. The back seat area is flat allowing easy fitment of a rear seat and a pair of battery boxes can be sited under the seat for your battery and tool box.

Naar boven
togt is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
EMF
Addict
Addict

Sponsors - 2011
Leeftijd: 46
Horoscoop: Schorpioen
Aangemeld: 29-8-2011
Bezocht: 13-4-2016

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2012 10:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ Togt; ik weet uit ervaring en gesprekken met Rob, dat er wel een kleine korting gegeven kan worden, maar nooit veel, daar dit blijkbaar (en ik kan dit niet ontkennen) al zéér scherpe prijzen zijn.
Rob zei me laatst dat hij ze dan wel zelf hier kan aanbieden.

Je kan natuurlijk altijd blijven proberen he.....

Veel succes in ieder geval.

Grts Flip Wink

togt
Member
Member

Sponsors - 2013

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2012 10:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, mocht er geen hoge korting uitkomen, kunnen we nog altijd carpoolen bij het bezoeken/ophalen van buggyonderdelen in Engeland?
Naar boven
EMF
Addict
Addict

Sponsors - 2011
Leeftijd: 46
Horoscoop: Schorpioen
Aangemeld: 29-8-2011
Bezocht: 13-4-2016

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2012 11:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij Rob is eigenlijk niet zo veel te zien, daar hij alleen op bestelling werkt. Hij heeft geen vooraad liggen/staan.
Ik vond het wel een zéér leuk uitstapje. Ben zelf vanuit Calais met de eurostar gegaan en dan een overnachting gedaan, omdat ik de dag nadien nog wat spullen opgehaald heb bij Flatlandengineering. Is nog eens een uurtje verder rijden vanuit Rob.

Grts Flip

Mischien doe ik ook nog wel eens een bestellingkje. Ik hou dit topic wel in de gaten. Laughing

DIY
VIP
VIP

Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 56
Horoscoop: Maagd
Aangemeld: 14-12-2010
Bezocht: 26-8-2017

BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2012 6:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

het klopt inderdaad dat je bij Rob een korting kan krijgen bij grote bestellingen, maar verwacht nu niet dat je 25 % krijgt, wat vooral interesant is, is ze te samen halen, tenslotte zijn het seriues wat KM en de kost voor transport blijft in weze dezelfde.
M.a.w. kan je daar serieus op besparen, wij brachten 3 buggy's en een aantal stukken voor andere mensen mee, en achter de wagen hing nog een trailer met oldtimer er op.

togt
Member
Member

Sponsors - 2013

BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2012 8:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad DIY, ik heb het niet zozeer over de koop-korting alswel het delen van de andere kosten.

Wel gaf Rob aan dat ie nog een complete Bounty Hunter body (zwart, geen metalflake) heeft staan, inclusief sidepods voor 1000 pond. Daar heeft hij een raam bij voor 210pond. (dat is ong. 1515EUR)

Mocht iemand belangstelling hebben laat hem/mij weten.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: