BUGGY BOYS BELGIUM - WEBSITE BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM
The Belgian Aircooled VW Online Community Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   GarageGarage   KaartKaart   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BUGGY BOYS BELGIUM - GALLERY

op zoek naar eerste buggy
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Diederik9
Starter
Starter

Leeftijd: 44
Horoscoop: Kreeft
Aangemeld: 17-2-2013
Bezocht: 26-3-2014

BerichtGeplaatst: Wo Feb 20, 2013 10:38 pm    Onderwerp: op zoek naar eerste buggy Reageer met quote

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen.

Ik ben van plan een Buggy te kopen. Ik ken er echter niets van. Zou iemand mij bij volgende vragen kunnen helpen?
1) moet je veel van motoren en mechaniek kennen om een Buggy te bezetten of is het enkel om de zoveel tijd eens 'binnen doen' zoals eenn gewone auto?
2) Hebben jullie nooit last van vandalisten als jullie de Buggy in bvb het stad achterlaten?
3) Ik zoek geen off-road Buggy maar ééntje voor op de wegen te rijden tot 90 km/uur? Is een voorruit dan aangewezen?
4) Is er een winkel in de buurt van Gent?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Groetjes,

Diederik
Naar boven
Diederik9 is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Laurent Bohez
Expert
Expert

Sponsors - 2013
Leeftijd: 22
Horoscoop: Leeuw
Aangemeld: 18-6-2012
Bezocht: 16-9-2015

BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2013 4:49 pm    Onderwerp: Re: op zoek naar eerste buggy Reageer met quote

Diederik9 schreef:
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen.

Ik ben van plan een Buggy te kopen. Ik ken er echter niets van. Zou iemand mij bij volgende vragen kunnen helpen?
1) moet je veel van motoren en mechaniek kennen om een Buggy te bezetten of is het enkel om de zoveel tijd eens 'binnen doen' zoals eenn gewone auto?
2) Hebben jullie nooit last van vandalisten als jullie de Buggy in bvb het stad achterlaten?
3) Ik zoek geen off-road Buggy maar ééntje voor op de wegen te rijden tot 90 km/uur? Is een voorruit dan aangewezen?
4) Is er een winkel in de buurt van Gent?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Groetjes,

Diederik

Of je iets van mechaniek moet kennen: ja best wel het is een volkswagen kever chassis en motor (meestal dan) maar dat is zeker niet zo moeilijk, erg simpele mechaniek, met een paar goede boeken en de mannen op dit forum denk ik wel dat het mogelijk is. je moet natuurlijk ook willen werken aan je buggy...

Vandalisme heb ik geen ervaring mee...

En een op de baan gaat wel rapper dan 90 km/uur Smile
ook te zien wat voor motor je erin steekt...

En een winkel? wat voor buggy is het dat je zoekt?
Wat ik nu vertel is voor de vw buggy's (apal, ritter, vanclee,... enz)

Diederik9
Starter
Starter

BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2013 5:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon een leuke buggy voor op de baan te rijden. Geen off-road model. Waarom moet je iets van mechaniek kennen? Is dit enkel om uit te bouwen of omdat er snel iets aan komt?
Naar boven
Laurent Bohez
Expert
Expert

Sponsors - 2013

BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2013 9:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zeg niet dat je iets moet kennen van mechaniek maar dat is wel zeer handig anders gaat het je toch wel redelijk wat geld kosten...
En of er rap iets aan is: niet echt maar het kan iets klein zijn zoals: ik zeg nu maar iets, u remschoen is versleten dan is het toch wel handig als je dit zelf kan oplossen. Maar ik veronderstel dat je een tweedehands buggy gaat kopen of niet? Want ik weet niks over nieuwe buggy's

golf16v
Elite
Elite

Sponsors - 2013
Leeftijd: 38
Horoscoop: Weegschaal
Aangemeld: 4-2-2005
Bezocht: 17-8-2017

BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2013 7:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ne buggy zonder voorruit tegen 90km/uur Confused
Diederik9
Starter
Starter

BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2013 8:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht eerder een nieuwe te kopen omdat ik er te weinig van ken om een 2de handse al dan niet met mankementen over te nemen.

Een voorruit lijkt me idd nuttig. Een steentje zou wel eens aankomen tegen 90 km/u.

Is er een winkel van nieuwe buggy's in het gentse?
Naar boven
golf16v
Elite
Elite

Sponsors - 2013

BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2013 10:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ne "echte" buggy ga je nietmeer op de baan krijgen hier,

ofwel moet je al zo een pgo buggy nemen of zo

Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 59
Horoscoop: Steenbok
Aangemeld: 17-6-2006
Bezocht: 8-12-2017

BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2013 6:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

golf16v schreef:
(...)
ofwel moet je al zo een pgo buggy nemen of zo

Misschien bedoelt Diederik inderdaad zoiets, gezien zijn vragen... Rolling Eyes

Laurent Bohez
Expert
Expert

Sponsors - 2013

BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2013 11:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bestaan er dan buggy's die je nieuw kan kopen, en mee op de baan kan natuurlijk... ?
DIY
VIP
VIP

Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 56
Horoscoop: Maagd
Aangemeld: 14-12-2010
Bezocht: 24-11-2017

BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2013 6:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

ja hoor neem maar hotrod in Nederland met zijn sportscar, hoe ze het flikken om ze op de baan te brengen weet ik niet, maar ze doen het in ieder geval, maar ook die buggy's rijden op een oud onderstel he.

Bon On topic,
vraag 1: er zijn mensen die inderdaad niks van mekaniek kennen en toch een buggy hebben, bedenk echter dat je met een chassis ophanging en motor van dertig tot veertig jaar geleden gaat rijden, de meeste gagrage's weten zelfs niet wat luchtgekoelde motoren zijn. als je er dus één wil kopen ga je best een compleet gerestaureerde nemen, dan ga je het minst problemen hebben. De dingen die je dan toch moet weten ga je op dit forum vinden of kan je vragen. Bedenk echter een complete reuild kost serieus wat geld, als je het deftig doet zit je al snel boven de 5000 euro aan stukken, en een pak werk.
De degelijk gerestaureerde buggy's gaan dan ook meestal een pak duurder weg.
vraag2 ik denk dat niemand van ons zijn Buggy zo maar ergens gaat parkeren en laten staan, meestal zorgen we wel dat hij in het gezichtsveld blijft, en ja je hebt er last van , mijn Apal heeft een kras van onder naar boven van 30 cm lang.
Vraag 3 moet je zelf weten maar tegen 90 a 100 een paar bijtjes tegen je gezicht en er zal er rap één op staan, spreek ik nog niet over steentjes enz.
vraag 4 buggys zoals wij rijden ga je bijna niet in een winkel vinden, buiten Hot rod Nederland en ééntje in Frankrijk weet ik geen dealers die onze soort buggy's maken compleet af. Dan ga je meer naar een Secma moeten gaan zoek maar eens op secma Xtreem of secma F16
dat zijn moderne versie'e van onze buggy's die wel nieuw verkrijgbaar zijn, maar schrik niet van de prijzen

Miss Woodstock
Elite
Elite

Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014
Leeftijd: 50
Horoscoop: Waterman
Aangemeld: 20-4-2006
Bezocht: 14-9-2015

BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2013 1:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rijd al een jaar of 7 rond zonder technische kennis,als je je met een tweede,derde of vierde hands buggy verplaatst is het normaal dat deze al eens in panne valt.Maar da weegt ni op tegen de fun die je ermee beleeft.
Komt daarbij de kosten zijn ook nooit echt groot om hem te laten herstellen,het zijn dan nog meestal dingen die je zelf kan fixen met een beetje hulp hier op het forum.Tegenwoordig zit er ook car relax mee in je verzekering en komen ze je depaneren in heel europa.
Ik parkeer meestal overal mijn buggy ,ik heb nog nooit problemen ondervonden,maar zoals DY al zij een kras kan er altijd opkomen maar dat ondervind ik ook met mijn daily car .
Een voorruit is toch een must en geen luxe ,ik ken geen buggy zonder ,wij rijden toch allemaal sneller dan 90km/u.
Ne nieuwe secma ga ik ook ni afkeuren ,daar zit natuurlijk garantie bij de aankoop.
Veel succes met de zoektocht
grz
Nancy

golf16v
Elite
Elite

Sponsors - 2013

BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2013 6:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DIY schreef:
ja hoor neem maar hotrod in Nederland met zijn sportscar, hoe ze het flikken om ze op de baan te brengen weet ik niet, maar ze doen het in ieder geval, maar ook die buggy's rijden op een oud onderstel he.

ge geeft het antwoord al zelf ==> nederland

DIY
VIP
VIP

Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 56
Horoscoop: Maagd
Aangemeld: 14-12-2010
Bezocht: 24-11-2017

BerichtGeplaatst: Zo Feb 24, 2013 6:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zo simpel ligt het nu ook weer niet
Sinds een paar jaar keuren ze de buggy's in Nederland onder de naam VW Kever met een nummer er achter.
Dus niet meer als vw buggy zoals vroeger, en Belgie aanvaard dat niet.
En toch flikken ze het, ze kunnen met de juiste papieren een buggy leveren, en wees maar gerust dat ik er samen met Cris en nog een paar forumleden echt mee bezig ben geweest. Zelfs tot in Aalsmeer gereden met een Nederlands chassis om te keuren door een garage als Buggy, resultaat een dikke njet.
Enige wat ik me kan indenken is het swappen van de chassisnummer, maar er is zelfs een scan van genomen en niets te zien.

SunnyBoy
Addict
Addict

Sponsors - 2008 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 46
Aangemeld: 11-7-2007
Bezocht: 6-4-2017

BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2013 5:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

de juiste man op de juiste plaats in belgie
en alles komt in orde dat is belgie Wink

SunnyBoy
Addict
Addict

Sponsors - 2008 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 46
Aangemeld: 11-7-2007
Bezocht: 6-4-2017

BerichtGeplaatst: Di Feb 26, 2013 9:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb er nog ene te koop buggy apal corsa met originele papieren en met gereviseerde motor 0495630631
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: