op zoek naar eerste buggy

Algemene vragen, opmerkingen, .... Zolang het maar over Buggies, Luchtgekoelde VW's of Porsches gaat

Moderators: Herman Schroons, Boxer, Exon

Diederik9
Starter
Starter

op zoek naar eerste buggy

Bericht door Diederik9 » wo, 20 feb 2013 22:38

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen.

Ik ben van plan een Buggy te kopen. Ik ken er echter niets van. Zou iemand mij bij volgende vragen kunnen helpen?
1) moet je veel van motoren en mechaniek kennen om een Buggy te bezetten of is het enkel om de zoveel tijd eens 'binnen doen' zoals eenn gewone auto?
2) Hebben jullie nooit last van vandalisten als jullie de Buggy in bvb het stad achterlaten?
3) Ik zoek geen off-road Buggy maar ééntje voor op de wegen te rijden tot 90 km/uur? Is een voorruit dan aangewezen?
4) Is er een winkel in de buurt van Gent?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Groetjes,

Diederik

Laurent Bohez
Expert
Expert

Sponsor

Re: op zoek naar eerste buggy

Bericht door Laurent Bohez » do, 21 feb 2013 16:49

Diederik9 schreef:Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen.

Ik ben van plan een Buggy te kopen. Ik ken er echter niets van. Zou iemand mij bij volgende vragen kunnen helpen?
1) moet je veel van motoren en mechaniek kennen om een Buggy te bezetten of is het enkel om de zoveel tijd eens 'binnen doen' zoals eenn gewone auto?
2) Hebben jullie nooit last van vandalisten als jullie de Buggy in bvb het stad achterlaten?
3) Ik zoek geen off-road Buggy maar ééntje voor op de wegen te rijden tot 90 km/uur? Is een voorruit dan aangewezen?
4) Is er een winkel in de buurt van Gent?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Groetjes,

Diederik
Of je iets van mechaniek moet kennen: ja best wel het is een volkswagen kever chassis en motor (meestal dan) maar dat is zeker niet zo moeilijk, erg simpele mechaniek, met een paar goede boeken en de mannen op dit forum denk ik wel dat het mogelijk is. je moet natuurlijk ook willen werken aan je buggy...

Vandalisme heb ik geen ervaring mee...

En een op de baan gaat wel rapper dan 90 km/uur :)
ook te zien wat voor motor je erin steekt...

En een winkel? wat voor buggy is het dat je zoekt?
Wat ik nu vertel is voor de vw buggy's (apal, ritter, vanclee,... enz)
Fasten your seat belts

Diederik9
Starter
Starter

Bericht door Diederik9 » do, 21 feb 2013 17:49

Gewoon een leuke buggy voor op de baan te rijden. Geen off-road model. Waarom moet je iets van mechaniek kennen? Is dit enkel om uit te bouwen of omdat er snel iets aan komt?

Laurent Bohez
Expert
Expert

Sponsor

Bericht door Laurent Bohez » do, 21 feb 2013 21:17

Ik zeg niet dat je iets moet kennen van mechaniek maar dat is wel zeer handig anders gaat het je toch wel redelijk wat geld kosten...
En of er rap iets aan is: niet echt maar het kan iets klein zijn zoals: ik zeg nu maar iets, u remschoen is versleten dan is het toch wel handig als je dit zelf kan oplossen. Maar ik veronderstel dat je een tweedehands buggy gaat kopen of niet? Want ik weet niks over nieuwe buggy's
Fasten your seat belts

golf16v
Elite
Elite

Sponsor

Bericht door golf16v » vr, 22 feb 2013 19:00

ne buggy zonder voorruit tegen 90km/uur :?
wim dekens

Diederik9
Starter
Starter

Bericht door Diederik9 » vr, 22 feb 2013 20:19

Ik dacht eerder een nieuwe te kopen omdat ik er te weinig van ken om een 2de handse al dan niet met mankementen over te nemen.

Een voorruit lijkt me idd nuttig. Een steentje zou wel eens aankomen tegen 90 km/u.

Is er een winkel van nieuwe buggy's in het gentse?

golf16v
Elite
Elite

Sponsor

Bericht door golf16v » vr, 22 feb 2013 22:46

ne "echte" buggy ga je nietmeer op de baan krijgen hier,

ofwel moet je al zo een pgo buggy nemen of zo
wim dekens

Manx
Elite
Elite
Contacteer:

Bericht door Manx » za, 23 feb 2013 18:40

golf16v schreef:(...)
ofwel moet je al zo een pgo buggy nemen of zo
Misschien bedoelt Diederik inderdaad zoiets, gezien zijn vragen... :roll:
- A buggy produces more smiles per mile than any other car - Bruce Meyers

Laurent Bohez
Expert
Expert

Sponsor

Bericht door Laurent Bohez » za, 23 feb 2013 23:43

Bestaan er dan buggy's die je nieuw kan kopen, en mee op de baan kan natuurlijk... ?
Fasten your seat belts

DIY
VIP
VIP

Bericht door DIY » zo, 24 feb 2013 06:22

ja hoor neem maar hotrod in Nederland met zijn sportscar, hoe ze het flikken om ze op de baan te brengen weet ik niet, maar ze doen het in ieder geval, maar ook die buggy's rijden op een oud onderstel he.

Bon On topic,
vraag 1: er zijn mensen die inderdaad niks van mekaniek kennen en toch een buggy hebben, bedenk echter dat je met een chassis ophanging en motor van dertig tot veertig jaar geleden gaat rijden, de meeste gagrage's weten zelfs niet wat luchtgekoelde motoren zijn. als je er dus één wil kopen ga je best een compleet gerestaureerde nemen, dan ga je het minst problemen hebben. De dingen die je dan toch moet weten ga je op dit forum vinden of kan je vragen. Bedenk echter een complete reuild kost serieus wat geld, als je het deftig doet zit je al snel boven de 5000 euro aan stukken, en een pak werk.
De degelijk gerestaureerde buggy's gaan dan ook meestal een pak duurder weg.
vraag2 ik denk dat niemand van ons zijn Buggy zo maar ergens gaat parkeren en laten staan, meestal zorgen we wel dat hij in het gezichtsveld blijft, en ja je hebt er last van , mijn Apal heeft een kras van onder naar boven van 30 cm lang.
Vraag 3 moet je zelf weten maar tegen 90 a 100 een paar bijtjes tegen je gezicht en er zal er rap één op staan, spreek ik nog niet over steentjes enz.
vraag 4 buggys zoals wij rijden ga je bijna niet in een winkel vinden, buiten Hot rod Nederland en ééntje in Frankrijk weet ik geen dealers die onze soort buggy's maken compleet af. Dan ga je meer naar een Secma moeten gaan zoek maar eens op secma Xtreem of secma F16
dat zijn moderne versie'e van onze buggy's die wel nieuw verkrijgbaar zijn, maar schrik niet van de prijzen
Ervaring is een cumulering van fouten die we maakten in het verleden en waar we uit leerden

Miss Woodstock
Elite
Elite

Bericht door Miss Woodstock » zo, 24 feb 2013 13:44

Ik rijd al een jaar of 7 rond zonder technische kennis,als je je met een tweede,derde of vierde hands buggy verplaatst is het normaal dat deze al eens in panne valt.Maar da weegt ni op tegen de fun die je ermee beleeft.
Komt daarbij de kosten zijn ook nooit echt groot om hem te laten herstellen,het zijn dan nog meestal dingen die je zelf kan fixen met een beetje hulp hier op het forum.Tegenwoordig zit er ook car relax mee in je verzekering en komen ze je depaneren in heel europa.
Ik parkeer meestal overal mijn buggy ,ik heb nog nooit problemen ondervonden,maar zoals DY al zij een kras kan er altijd opkomen maar dat ondervind ik ook met mijn daily car .
Een voorruit is toch een must en geen luxe ,ik ken geen buggy zonder ,wij rijden toch allemaal sneller dan 90km/u.
Ne nieuwe secma ga ik ook ni afkeuren ,daar zit natuurlijk garantie bij de aankoop.
Veel succes met de zoektocht
grz
Nancy
good girls go to heaven,bad girls go everywhere

golf16v
Elite
Elite

Sponsor

Bericht door golf16v » zo, 24 feb 2013 18:01

DIY schreef:ja hoor neem maar hotrod in Nederland met zijn sportscar, hoe ze het flikken om ze op de baan te brengen weet ik niet, maar ze doen het in ieder geval, maar ook die buggy's rijden op een oud onderstel he.
ge geeft het antwoord al zelf ==> nederland
wim dekens

DIY
VIP
VIP

Bericht door DIY » zo, 24 feb 2013 18:08

zo simpel ligt het nu ook weer niet
Sinds een paar jaar keuren ze de buggy's in Nederland onder de naam VW Kever met een nummer er achter.
Dus niet meer als vw buggy zoals vroeger, en Belgie aanvaard dat niet.
En toch flikken ze het, ze kunnen met de juiste papieren een buggy leveren, en wees maar gerust dat ik er samen met Cris en nog een paar forumleden echt mee bezig ben geweest. Zelfs tot in Aalsmeer gereden met een Nederlands chassis om te keuren door een garage als Buggy, resultaat een dikke njet.
Enige wat ik me kan indenken is het swappen van de chassisnummer, maar er is zelfs een scan van genomen en niets te zien.
Ervaring is een cumulering van fouten die we maakten in het verleden en waar we uit leerden

SunnyBoy
Addict
Addict

Bericht door SunnyBoy » di, 26 feb 2013 17:02

de juiste man op de juiste plaats in belgie
en alles komt in orde dat is belgie :wink:
Let the sun shine !

SunnyBoy
Addict
Addict

Bericht door SunnyBoy » di, 26 feb 2013 21:04

Heb er nog ene te koop buggy apal corsa met originele papieren en met gereviseerde motor 0495630631
Let the sun shine !

Plaats reactie