Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dower Junior

Leeftijd: 29 Horoscoop:  Aangemeld: 16-4-2013 Bezocht: 10-8-2013 Berichten: 10
|
Geplaatst: Zo Jul 07, 2013 5:42 pm Onderwerp: Geflitst in het buitenland betekent niet altijd een boete? |
|
|
|
Ik wist niet dat je in het buitenland niet altijd vervolgd werd wanneer je geflitst werd: http://www.intoverkeersrecht.be/news/50/15/Boete-in-een-vakantieland.html
Klopt dit? Ik lees ook dat er in elk land verschillende extra regels zijn zoals dat je in Spanje een reservebril moet bijhebben. Zijn er zo nog regeltjes? Ik ga namelijk binnenkort naar Spanje met de auto... |
|
Naar boven |
|
 |
scrapheap Senior

Leeftijd: 51 Horoscoop:  Aangemeld: 13-12-2006 Bezocht: 19-4-2018 Berichten: 139
|
Geplaatst: Zo Jul 07, 2013 8:18 pm Onderwerp: |
|
|
|
Voor Frankrijk geld dat je minstens twee alcoholtesters bij hebt.
bv:http://www.minigadgets.nl/index.php?item=alcoholtester-voor-frankrijk-_nf-keurmerk_-2-pack&action=article&group_id=26&aid=13743&lang=NL&gclid=CMKjv5OLnrgCFYRa3godhVcAcA
en op je TOM-TOM (route planner) en of smanrphone mag geen flist registatie aanwezig zijn.. ook uitgeschakelde flits meldingen is strafbaar..
Boete 1500 euro
Moet echt verwijders zijn...
http://www.autoblog.nl/mag-frankrijk-bekeuren-voor-flitslocaties-in-tomtom
Duitsland ..
Verplicht minstens 10 liter reserve tank bij te hebben..
en en EHBO set met minstens twee sets rubber handschoenen.. _________________ zelfbouw rail op kenteken
Baja
B1 project
69er donor |
|
Naar boven |
|
 |
buggyfan Elite

Leeftijd: 41 Horoscoop:  Aangemeld: 27-5-2005 Bezocht: 30-5-2017 Berichten: 677
|
Geplaatst: Di Jul 09, 2013 9:20 pm Onderwerp: |
|
|
|
vergeet ook niet de fluo vestjes in de auto bij te hebben, ook elk land anders. _________________ buggy's rules |
|
Naar boven |
|
 |
agua Elite

Leeftijd: 45 Horoscoop:  Aangemeld: 18-10-2005 Bezocht: 8-2-2018 Berichten: 287
|
Geplaatst: Di Jul 09, 2013 11:47 pm Onderwerp: |
|
|
|
@scrapheap
Waar heb je deze info vandaan met de 10 liter benzine? En is het niet zo dat ze in frankrijk deze wet met de alcoholtesters weer ingetrokken hebben? _________________ www.kgb-shop.com |
|
Naar boven |
|
 |
manuel Elite

Leeftijd: 45 Horoscoop:  Aangemeld: 13-1-2011 Bezocht: 6-4-2018 Berichten: 277
|
Geplaatst: Wo Jul 10, 2013 5:23 pm Onderwerp: |
|
|
|
agua schreef: | @scrapheap
Waar heb je deze info vandaan met de 10 liter benzine? En is het niet zo dat ze in frankrijk deze wet met de alcoholtesters weer ingetrokken hebben? |
Ja denk het ook, ge moet nu 10 liter alcohol mee hebben en 1 benzinemeter  |
|
Naar boven |
|
 |
scrapheap Senior

Leeftijd: 51 Horoscoop:  Aangemeld: 13-12-2006 Bezocht: 19-4-2018 Berichten: 139
|
Geplaatst: Wo Jul 10, 2013 9:30 pm Onderwerp: |
|
|
|
agua schreef: | @scrapheap
Waar heb je deze info vandaan met de 10 liter benzine? En is het niet zo dat ze in frankrijk deze wet met de alcoholtesters weer ingetrokken hebben? |
Ik heb deze info van de tijd dat ik in Venlo (Nederlands Limburg) woonde
en vaker naar Duitland ging... Daar werd toen regelmatig op gecontroleerd dat je ook eeen reservetankje brandstof bij had....
Maar nu je het zo vraag heb ik het opgezocht en kom dan dit antwoord tegen..
http://www.vakantievraag.nl/ontdek/vraag/id(15633)/is-in-duitsland-verplicht-om-in-de-auto-een-reserve-takje-brandstof-bij-je-te-hebben
Er bestaat geen verplichting om een reserve tankje, jerrycan o.i.d. bij je te hebben.
Wel kun je een bekeuring krijgen voor het stilstaan langs de Autobahn,b.v. omdat je de tank hebt leeggereden. Dus het is aan te raden om een jerrycan mee te nemen, of op tijd bij te tanken. Langs de Autobahn staat vaak, net voor een tankstation, hoever het naar de eerstvolgende daarna is. Lijkt dit te ver, bijtanken!
Tip: langs de Autobahn is de prijs vaak hoger dan "even van de Autobahn verwijderd". Tank dus liever vol in een dorp of voorstad dan langs de Autobahn. of wel is dus niet meer verpicht maar wel raadzaam...
Wist zelf niet beter of dit was nog verpicht.. _________________ zelfbouw rail op kenteken
Baja
B1 project
69er donor |
|
Naar boven |
|
 |
|