BUGGY BOYS BELGIUM - WEBSITE BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM
The Belgian Aircooled VW Online Community Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   GarageGarage   KaartKaart   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BUGGY BOYS BELGIUM - GALLERY

Buggy mini miniatuurtjes

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Miniaturen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 59
Horoscoop: Steenbok
Aangemeld: 17-6-2006
Bezocht: 10-12-2017

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2006 9:19 pm    Onderwerp: Buggy mini miniatuurtjes Reageer met quote

Zeker 15 jaar geleden, misschien zelfs wel langer, heb ik na voorbeeld van een zilveren keverhangertje, van de toen nog geheten Keverclub Zuid Nederland, zilveren buggy miniatuurtjes laten maken die als hangertjes moesten fungeren (kettinkje door de voorruit en klaar).

De Hilversumse edelsmid had geen idee van het model, dus toen maar even met de buggy voor zijn deur gestaan en als voorbeeld het keverhangertje geleend.

De bodemplaat, asjes met wielen en de carrosserie waren bij deze serie losse onderdeeltjes die hij samenbracht tot één geheel. Echt handwerk dus en zoals jezelf ook een buggy bouwt... Het resultaat heeft wat weg van een 'Apal Long' en dat terwijl ik met een Bermuda buggy voor de deur stond... Rolling Eyes

Zal wel komen doordat de edelsmid het chassis niet heeft ingekort... Wink

Ik liet er destijds 50 van maken, die allemaal naar Utrecht werden gestuurd om geproefd te worden op het zilvergehalte, waarna ze werden voorzien van een officieel Nederlands zilverkenmerk. Dat proefen was in verhouding best wel duur. Ik meen me te herinneren dat dit proces bij een volgende serie achterwege is gelaten. Die werden domweg gekopieerd door van het complete modelletje een malletje te maken. Scheelde behoorlijk in de (kost)prijs.

Ik zag op verschillende stands (ook van de buggyclub) tijdens het Kever Zomer Festijn zilveren buggy modelletjes liggen. Die zien er veel 'gelikter' uit dan de exemplaren op de foto hierboven. Maar ja, daar zit geen leuk verhaal aan vast...

Gert
Elite
Elite

Sponsors - 2007
Leeftijd: 48
Horoscoop: Weegschaal
Aangemeld: 22-12-2005
Bezocht: 14-8-2016

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2006 9:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Manx,

Ik krijg onderhand een idee hoe fanatiek je bent in alles wat met buggies te maken heeft. Shocked Volgens mij heb je genoeg informatie en documentatie om nog eens een boek uit te brengen. Very Happy

Vechtdalrit Hardenberg 18 mei 2014 (NL)
Naar boven
Gert is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Gert
Elite
Elite

Sponsors - 2007

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2006 9:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Manx,

Ik krijg onderhand een idee hoe fanatiek je bent in alles wat met buggies te maken heeft. Shocked Volgens mij heb je genoeg informatie en documentatie om nog eens een boek uit te brengen. Very Happy

Naar boven
red bullet
Member
Member

Leeftijd: 56
Horoscoop: Schorpioen
Aangemeld: 20-5-2006
Bezocht: 3-9-2016

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2006 9:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

je kan het niet vaak genoeg vragen Gert Razz Razz
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2006 10:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gert schreef:
Ik krijg onderhand een idee hoe fanatiek je bent in alles wat met buggies te maken heeft.

Ehm... dank u. Embarassed Maar, ik niet alleen hoor, ik ken er nog wel een paar... Wink

Gert schreef:
Volgens mij heb je genoeg informatie en documentatie om nog eens een boek uit te brengen.

Overigens, een 'stille kracht' in deze is de onvermoeibare en de meest fanatieke buggy researcher die ik ken: Jan van der Lit. Samen hebben we al heel wat (buggy) kilometers en uurtjes spitwerk afgelegd. Een 'tweede of vervolg boek' kan niet zonder hem...

Gert
Elite
Elite

Sponsors - 2007

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2006 10:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn er serieuse plannen of hangt er nog niets in de lucht?

Naar boven
Manx
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2006 10:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gert schreef:
Zijn er serieuse plannen of hangt er nog niets in de lucht?

Niets concreets Gert. Vorig jaar werd ik hierover wel benaderd door een bekende ABC'er, die kort daarvoor nog actief in het bestuur van de ABC zat en druk was met evenementen. Maar het is alweer een tijdje stil.

Enfin, geeft niks, op internet kun je tegenwoordig van alles terug vinden v.w.b. buggies en aanverwante. En nog vaak zeer actueel ook, en met expertise uit onverwachte hoek. Iets wat je met een boek nooit kunt bereiken... Rolling Eyes

Dit forum is er een prachtig voorbeeld van! Mr. Green

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Miniaturen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: