Buggy mini miniatuurtjes

Alles over miniaturen en modelbouw

Moderators: Herman Schroons, Boxer, Exon, J.G.

Plaats reactie
Manx
Elite
Elite
Contacteer:

Buggy mini miniatuurtjes

Bericht door Manx » zo, 03 sep 2006 21:19

Afbeelding

Zeker 15 jaar geleden, misschien zelfs wel langer, heb ik na voorbeeld van een zilveren keverhangertje, van de toen nog geheten Keverclub Zuid Nederland, zilveren buggy miniatuurtjes laten maken die als hangertjes moesten fungeren (kettinkje door de voorruit en klaar).

De Hilversumse edelsmid had geen idee van het model, dus toen maar even met de buggy voor zijn deur gestaan en als voorbeeld het keverhangertje geleend.

De bodemplaat, asjes met wielen en de carrosserie waren bij deze serie losse onderdeeltjes die hij samenbracht tot één geheel. Echt handwerk dus en zoals jezelf ook een buggy bouwt... Het resultaat heeft wat weg van een 'Apal Long' en dat terwijl ik met een Bermuda buggy voor de deur stond... :roll:

Zal wel komen doordat de edelsmid het chassis niet heeft ingekort... :wink:

Ik liet er destijds 50 van maken, die allemaal naar Utrecht werden gestuurd om geproefd te worden op het zilvergehalte, waarna ze werden voorzien van een officieel Nederlands zilverkenmerk. Dat proefen was in verhouding best wel duur. Ik meen me te herinneren dat dit proces bij een volgende serie achterwege is gelaten. Die werden domweg gekopieerd door van het complete modelletje een malletje te maken. Scheelde behoorlijk in de (kost)prijs.

Ik zag op verschillende stands (ook van de buggyclub) tijdens het Kever Zomer Festijn zilveren buggy modelletjes liggen. Die zien er veel 'gelikter' uit dan de exemplaren op de foto hierboven. Maar ja, daar zit geen leuk verhaal aan vast...
- A buggy produces more smiles per mile than any other car - Bruce Meyers

Gert
Elite
Elite
Contacteer:

Sponsor

Bericht door Gert » zo, 03 sep 2006 21:48

Manx,

Ik krijg onderhand een idee hoe fanatiek je bent in alles wat met buggies te maken heeft. :shock: Volgens mij heb je genoeg informatie en documentatie om nog eens een boek uit te brengen. :D
www.buggyvrienden.nl

Afbeelding

Vechtdalrit Hardenberg 18 mei 2014 (NL)

Gert
Elite
Elite
Contacteer:

Sponsor

Bericht door Gert » zo, 03 sep 2006 21:49

Manx,

Ik krijg onderhand een idee hoe fanatiek je bent in alles wat met buggies te maken heeft. :shock: Volgens mij heb je genoeg informatie en documentatie om nog eens een boek uit te brengen. :D
www.buggyvrienden.nl

Afbeelding

red bullet
Member
Member

Bericht door red bullet » zo, 03 sep 2006 21:51

je kan het niet vaak genoeg vragen Gert :P :P
Afbeelding

Manx
Elite
Elite
Contacteer:

Bericht door Manx » zo, 03 sep 2006 22:00

Gert schreef:Ik krijg onderhand een idee hoe fanatiek je bent in alles wat met buggies te maken heeft.
Ehm... dank u. :oops: Maar, ik niet alleen hoor, ik ken er nog wel een paar... :wink:
Gert schreef:Volgens mij heb je genoeg informatie en documentatie om nog eens een boek uit te brengen.
Overigens, een 'stille kracht' in deze is de onvermoeibare en de meest fanatieke buggy researcher die ik ken: Jan van der Lit. Samen hebben we al heel wat (buggy) kilometers en uurtjes spitwerk afgelegd. Een 'tweede of vervolg boek' kan niet zonder hem...

Gert
Elite
Elite
Contacteer:

Sponsor

Bericht door Gert » zo, 03 sep 2006 22:04

Zijn er serieuse plannen of hangt er nog niets in de lucht?
www.buggyvrienden.nl

Afbeelding

Manx
Elite
Elite
Contacteer:

Bericht door Manx » zo, 03 sep 2006 22:16

Gert schreef:Zijn er serieuse plannen of hangt er nog niets in de lucht?
Niets concreets Gert. Vorig jaar werd ik hierover wel benaderd door een bekende ABC'er, die kort daarvoor nog actief in het bestuur van de ABC zat en druk was met evenementen. Maar het is alweer een tijdje stil.

Enfin, geeft niks, op internet kun je tegenwoordig van alles terug vinden v.w.b. buggies en aanverwante. En nog vaak zeer actueel ook, en met expertise uit onverwachte hoek. Iets wat je met een boek nooit kunt bereiken... :roll:

Dit forum is er een prachtig voorbeeld van! :mrgreen:

Plaats reactie