BUGGY BOYS BELGIUM - WEBSITE BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM
The Belgian Aircooled VW Online Community Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   GarageGarage   KaartKaart   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BUGGY BOYS BELGIUM - GALLERY

Action X Recreation (AXR) buggies

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Niet-Aircooled
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 59
Horoscoop: Steenbok
Aangemeld: 17-6-2006
Bezocht: 22-10-2017

BerichtGeplaatst: Ma Sep 18, 2006 10:12 pm    Onderwerp: Action X Recreation (AXR) buggies Reageer met quote

Gisteravond teruggekomen van mijn 11 daags verblijf op Rodos (Griekenland). Daar heb ik samen met mijn vriendin Marion genoten van het prachtige weer, het eiland, de cultuur, de vriendelijke bewoners èn.... een AXR buggy, Crosbone genoemd (de 'Beach' uitvoering - op de foto de oranje buggy aan de rechterkant).

Onderstaand alvast een foto van de website van de fabrikant van deze (offroad) buggy. Wil je meer weten, check dan even hun website http://www.axrdistribution.com/

Wat wel aardig is dat de Griekse importeur ook op Rodos (nabij Rodosstad) zat. Tja, het buggy bloed kruipt waar het niet gaan kan en zo kon het dus gebeuren dat ik mijn vakantie lekker van een, tot dan toe voor mij geheel onbekend type, buggy heb kunnen genieten.

Buggy is gebouwd van een lichtgewicht aluminium frame met plastic panelen, achterwiel aangedreven vloeistofgekoeld 400cc/15Kw motorfiets blokje (van Italiaans makelij) en automatische versnellingsbak. Totaal gewicht ca. 260 kg. Topsnelheid, heuveltje af (en ik kreeg 'm niet harder...): 85 km/uur. Eigenlijk is het meer een 'oversizede quad'. In Frankrijk mag je hier vanaf 16 jaar mee rijden, dus zonder autorijbewijs. In Griekenland werd ie ook als 'motor' i.p.v. 'auto' verhuurd.

Uiteraard heb ik van deze meerdaagse kennismaking en ervaring uitgebreid foto's gemaakt. Als ik even wat tijd heb, plaats ik er een paar.

Wordt vervolgd.

Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 59
Horoscoop: Steenbok
Aangemeld: 17-6-2006
Bezocht: 22-10-2017

BerichtGeplaatst: Do Sep 21, 2006 8:56 pm    Onderwerp: Re: Action X Recreation (AXR) buggies Reageer met quote

De AXR buggy is een tweezitter en met zijn 260 kg aan massa en 400cc/15Kw (iets meer dan 20 Pk) motor meer een quad met testosteron dan een buggy zoals wij die kennen... Kostprijs voor de hier getoonde uitvoering is iets meer dan 7.000 euro.

Simpel en functioneel dashbord. Veel meer heb je niet nodig bij dit voertuig. Hoewel ik een benzinemeter prefereer boven een ledje dat gaat branden wanneer je op 'reserve' rijdt. Volgens opgave van Kritikos (de Griek die mij de buggy verhuurde) moest ik makkelijk 1 op 20 kunnen rijden. Ik kwam met mijn rijstijl echter niet verder dan 1 op 14. Rechts op de foto (achter het stuurwiel) nog net een glimp van de automatische versnellingshandel met 3 standen; neutraal, vooruit en achteruit. Het is soms ook zo simpel... Wink

Ondanks de motorische beperkingen (lees het geringe vermogen) geeft deze buggy een hoog fun gehalte, zeker als je op de verschillende (verlaten) stranden van Rodos kunt rijden!

Tenminste.... als je weet waar je bent natuurlijk...

"Zeg schatje, weet je al waar we zo ongeveer zitten?" Ach, wat maakt het uit als je plenty zon, zee, strand, strak blauwe lucht, aangename temperaturen en in een goed gezelschap bent.... Razz

"Lieverd, stap je nog in?" - Het kan nooit ver zijn want Rodos is niet meer dan 90 km lang en maximaal 37 km breed.

Hmmm, toen ik de buggy weer inleverde telde de kilometerteller er ruim 300 meer als toen ik 'm ophaalde. Kortom, missie geslaagd! Je had het ongeloof op het gezicht van Kritikos moeten zien.... "Are you shure you stayed all this time on the island?" Mr. Green

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Niet-Aircooled Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: