BUGGY BOYS BELGIUM - WEBSITE BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM
The Belgian Aircooled VW Online Community Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   GarageGarage   KaartKaart   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BUGGY BOYS BELGIUM - GALLERY

Kuipstoelen ... leer of stof ?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Van wat voor materiaal zijn de stoelen in jouw buggy?
Stof
28%
 28%  [ 4 ]
Leer
0%
 0%  [ 0 ]
Kunstleer
71%
 71%  [ 10 ]
Totaal aantal stemmen : 14

Auteur Bericht
Ko Hermans
Senior
Senior

Sponsors - 2006

Aangemeld: 4-2-2005
Bezocht: 15-11-2010

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2007 10:05 pm    Onderwerp: Kuipstoelen ... leer of stof ? Reageer met quote

Ik ben er over na aan het denken wat voor stoelen ik in mijn buggy wil gaan plaatsen. Nu worden het rode stoelen...maar ik weet nog niet of dat het (kunst)leer of stof word. Ik kan me zo voorstellen dat (kunst)leer nogal warm word in de zomer in een buggy...en stof nogal lastig schoon te maken en sneller verkleurt. Wat hebben jullie erin zitten? Wat is jullie ervaring?
Naar boven
Ko Hermans is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht MSN Messenger
Dirk Trike
Moderator
Moderator

Sponsors - 2007
Leeftijd: 43
Horoscoop: Steenbok
Aangemeld: 17-5-2005
Bezocht: 5-6-2013

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2007 10:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dan wel geen buggy, maar op mijne trike heb ik zwart kunstleer en dat kan in de zomer inderdaad erg warm worden, gelukkig rij ik enkel met lange (motor) broek, zelfs al is het +30 graden.
willem
Elite
Elite

Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011
Leeftijd: 52
Horoscoop: Kreeft
Aangemeld: 4-2-2005
Bezocht: 25-6-2017

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2007 11:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij zit er ook kunstleder in, is wel gemakkelijk te kuisen, en als je je buggy niet tijdig hebt kunnen afsluiten tijdens een kleine bui, zit ik na het afkuisen geen 3 dagen op een natte zetel.
Maar het kan inderdaad wel warm worden in de zomer.

w. Cool
Naar boven
willem is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Repat
Member
Member

Leeftijd: 49
Horoscoop: Weegschaal
Aangemeld: 14-8-2006
Bezocht: 28-9-2009

BerichtGeplaatst: Zo Jan 21, 2007 11:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er bij mij stoffen stoelen in zitten. Maar na verloop van tijd begonnen ze lelijk te worden door het gebruik en de weersinvloeden. Zo erg dat ze nu gewoon kapot zijn.

Op het Kever Winter Festijn heb ik nieuwe stoelen gekocht van kunstleer.
Ik heb daar geen echte ervaring mee, maar ik hoop dat ik er goed aan heb gedaan.
Ze zijn zwart, dus ben ik erg benieuwd komende zomer Confused

Senior
Senior

Leeftijd: 31
Horoscoop: Waterman
Aangemeld: 30-8-2006
Bezocht: 31-1-2013

BerichtGeplaatst: Ma Jan 22, 2007 9:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals je weet heb ik er ook (kunst)leer in zitten. Wordt in de zomer als je er ff niet in zit erg heet, maar als je aan het rijden bent heb je er geen last meer van. Ik vind in ieder geval dat de voordelen (schoon- en droog houden) zwaarder wegen dan de nadelen (warm worden). Een ander nadeel is vaak de prijs, maar als je ff zoekt kom je vast iets goeds tegen voor een acceptabele prijs...

Grtz, Robbert

Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 59
Aangemeld: 17-6-2006
Bezocht: 8-12-2017

BerichtGeplaatst: Ma Jan 22, 2007 2:36 pm    Onderwerp: Re: Kuipstoelen ... leer of stof ? Reageer met quote

Ko Hermans schreef:
Ik ben er over na aan het denken wat voor stoelen ik in mijn buggy wil gaan plaatsen. Nu worden het rode stoelen...maar ik weet nog niet of dat het (kunst)leer of stof word. Ik kan me zo voorstellen dat (kunst)leer nogal warm word in de zomer in een buggy...en stof nogal lastig schoon te maken en sneller verkleurt. Wat hebben jullie erin zitten? Wat is jullie ervaring?

Ik heb zowel voor als achter (kunst)leer als bekleding. Het voordeel is al vaker genoemd en onderkend. Ja, het is wat warm als ie in het zonnetje heeft gestaan, maar dit ongemak weegt ruimschoots op tegen de nadelen van stoffen bekleding. En... ik vind het er ook gewoon strakker uitzien...

Sportscar
Senior
Senior

Leeftijd: 31
Horoscoop: Waterman
Aangemeld: 30-8-2006
Bezocht: 31-1-2013

BerichtGeplaatst: Ma Jan 22, 2007 2:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is idd ook nog een heel sterk argument Henny! Leer ziet er gewoon veel gaver uit Cool

Grtz, Robbert

Elite
Elite

Sponsors - 2008 Sponsors - 2010
Leeftijd: 50
Horoscoop: Vissen
Aangemeld: 13-9-2006
Bezocht: 25-4-2017

BerichtGeplaatst: Wo Jan 24, 2007 9:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat ik altijd een handdoek bij me heb om mijn kunstleren stoeltjes droog te kunnen maken na een regenbui, heb ik ook altijd iets om over de stoel (of stuur) te hangen als ie in de zon staat Mr. Green

mvBg
Peter

Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007
Leeftijd: 45
Horoscoop: Boogschutter
Aangemeld: 7-3-2005
Bezocht: 1-10-2013

BerichtGeplaatst: Do Jan 25, 2007 9:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb stoffe zetels
leert plakt aan u billen als ge in de zomer gaat cruisen , en dan moet ge op de blaren zitte

etieke is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
sander
Addict
Addict

Leeftijd: 41
Horoscoop: Ram
Aangemeld: 27-10-2006
Bezocht: 7-4-2012

BerichtGeplaatst: Do Feb 22, 2007 8:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi!

Ik zit met het zelfde vraagstuk, ik zit te denken om Cobra Imola stoelen te kopen en dan een hoes te maken die beschermt tegen regen en zon als ik zelf niet in de buggy zit.

Groeten
Sander
Naar boven
sander is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Marnix
Junior
Junior

Leeftijd: 60
Aangemeld: 29-1-2007
Bezocht: 22-5-2014

BerichtGeplaatst: Za Feb 24, 2007 9:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt natuurlijk ook witte tuinslangleren stoelen nemen zijn ook niet zo warm als zwart
Marnix
Junior
Junior

Leeftijd: 60
Aangemeld: 29-1-2007
Bezocht: 22-5-2014

BerichtGeplaatst: Za Feb 24, 2007 9:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je kunt natuurlijk ook witte tuinslangleren stoelen nemen zijn ook niet zo warm als zwart
buggyman
Elite
Elite

Leeftijd: 47
Aangemeld: 17-1-2006
Bezocht: 24-11-2016

BerichtGeplaatst: Zo Feb 25, 2007 9:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Marnix schreef:

Wat dacht je van kippenlippen leer, nee zonder dollen. Ik zit zelf te denken aan stof waar ze ook surfpakken van maken neopreem heet dat geloof ik Rolling Eyes

www.lowbudgetclub.nl

-----------------------langs deze lijn afknippen--------------------
Naar boven
buggyman is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Kylian
Elite
Elite

Sponsors - 2008 Sponsors - 2010
Leeftijd: 50
Aangemeld: 13-9-2006
Bezocht: 25-4-2017

BerichtGeplaatst: Zo Feb 25, 2007 10:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Je bedoelt waarschijnlijk neopreen, maar dat is een soort rubber, wordt dat in de zon niet net zo warm als de meeste kunstoffen ?
Expert
Expert

Leeftijd: 46
Horoscoop: Stier
Aangemeld: 6-8-2006
Bezocht: 20-5-2008

BerichtGeplaatst: Zo Feb 25, 2007 10:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kylian schreef:
Je bedoelt waarschijnlijk neopreen, maar dat is een soort rubber, wordt dat in de zon niet net zo warm als de meeste kunstoffen ?

Volgens mij maakt het niet uit. Mijn surfpak is ook erg warm als ik het in de zon hang, net als zwarte bekleding in de auto. Als je 5mm neopreen gebruikt zit dat wel lekker denk ik. Je zal het waarschijnlijk wel moeten plakken, het is niet zo flexibel als een kunstleer, zeker niet als het wat dikker is.
Naar boven
Dennis is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: