BUGGY BOYS BELGIUM - WEBSITE BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM
The Belgian Aircooled VW Online Community Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   GarageGarage   KaartKaart   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BUGGY BOYS BELGIUM - GALLERY

Bezoek dit jaar nog alle meetings in Belgie...
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Niet-Aircooled
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dirk Trike
Moderator
Moderator

Sponsors - 2007
Leeftijd: 43
Horoscoop: Steenbok
Aangemeld: 17-5-2005
Bezocht: 5-6-2013

BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2007 12:42 pm    Onderwerp: Bezoek dit jaar nog alle meetings in Belgie... Reageer met quote

Want het kan wel eens de laatste keer zijn Confused

Leuk toch van Belgie dat ze meedenken om in Nederland het fileprobleem op te lossen. De files op de A2 en A27 zullen in de zomer van 2008 een stuk korter worden...

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=42789

Ah nee, het gaat al niet meer door... De Walen, Vlamingen en Brusseleirs moeten overeenkomen in een periode vlak voor de verkiezingen, dus vergeet maar dat dit vignet er ooit komt...

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_190577.html?wt.bron=hlnRPArtikels

Toch weer een leuke poging om het toerisme te kelderen lijkt me en dan volgend jaar maar klagen dat er geen hond meer Belgie wil bezoeken. Kunnen we weer een bedrijfstak afschrijven.

Gert
Elite
Elite

Sponsors - 2007
Leeftijd: 48
Horoscoop: Weegschaal
Aangemeld: 22-12-2005
Bezocht: 14-8-2016

BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2007 7:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kan ook positief uitwerken; gedeelte snelweg afsluiten (kan makkelijk met door toekomstige maatregelen) en sprints voor buggy's organiseren Wink

Vechtdalrit Hardenberg 18 mei 2014 (NL)
Naar boven
Gert is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
cris_blitz
Site Admin
Site Admin

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 52
Horoscoop: Kreeft
Aangemeld: 3-2-2005
Bezocht: 14-9-2017

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 2:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

.
Enkele flarden uit online nieuwsberichten :

- Het wegenvignet gaat normaal van start op 1 januari 2008. Elke automobilist zal dan een vignet moeten kopen, dat vermoedelijk 60 euro zou kosten.
- De Belgen recuperen dat bedrag via een verlaagde wegenbelasting, maar buitenlanders die op onze wegen rijden, betalen extra.

Is dit het nieuwe ÉÉN-gemaakte Europa ? Schandalig !

Het is ook weer zo'n typische Belgen-wet Embarassed

Op een oldtimer betaal je slechts ca. 30 euro wegenbelasting.
Gaan oldtimer-eigenaars dan elk jaar 30 euro op hun rekening gestort krijgen ?
.

Dirk Trike
Moderator
Moderator

Sponsors - 2007

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 2:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vraag me trouwens af hoe ze dat met motoren en trikes gaan doen, op de testopstelling die ik op TV gezien werd de auto langs voor gefilmd, wat ik al vreemd vond, want in Belgie is enkel de achterste nummerplaat de officiele, daarom dat de Belgische politie ook niet tegemoetkomend verkeer mag flitsen.
Sportscar
Senior
Senior

Leeftijd: 31
Horoscoop: Waterman
Aangemeld: 30-8-2006
Bezocht: 31-1-2013

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 6:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Compleet belachelijk deze maatregel. En dan is er zon vrouwke te zien hier op TV die lachend verteld dat het écht geen belasting tegen de buitenlanders is... wat dan wel, als het de belgen zelf nix kost Confused Degene die me dat kan uitleggen mag het doen....

Wij rijden hier vanuit Noord-Brabant in de zomermaanden (toevallig vandaag ook nog ff) een stukkie belgië in, dat is niet ver hier vandaan. Net over de grens ligt Postel, waar de bekende Frietkramen staan, kun je 's avonds op de terugweg heerlijk een frietje pakken. In het weekend ziet het er daar zwart van de Nederlanders, die heel even de grens over wippen om een zak Belse friet te halen. Ik zie het al wel gebeuren: Elk weekend kan de Belgische Politie op die weg daar bij Postel gaan staan, 90% van de NL'ers daar heeft geen vignet, dat zou wel een erg duur frietje worden. In het andere geval kunnen die tenten daar hun deuren wel sluiten, want er komt natuurlijk geen nederlander meer...

Zo zullen er veel meer plaatsen langs de grens met NL zijn waar dit soort teferelen gaan afspelen... Leuk, één Europa!

Daarbij: Ik betaal in NL aan vaste lasten voor mn buggy €45,- in een jaar (alleen verzekering, vrijgesteld van belasting als je auto ouder is dan 25 jaar). Dat zou inhouden dat, als ik af en toe België in wil, om wa te toeren, al is het maar een paar km, ik per jaar meer zou kwijtzijn om op de kwalitatief fantastische Belgische wegen te mogen rijden, dan op de Nederlandse..... (Nou hoorde ik dat er waarschijnlijk ook vignetten beschikbaar komen voor kortere periodes dan een jaar, dus dat scheelt wel geld, maar elke keer dat je ff de grens over gaat zo'n ding kopen schiet toch niet op?

Owja: Met al die vignetten wordt het levensgevaarlijk op de weg: als ik een paar van die dingen op mn ruit heb zitten, zit mn ruit dicht. Zit nu al steeds tegen mn spiegel aan te kijken.....

Grtz, Robbert

Moderator
Moderator

Sponsors - 2007

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 7:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De oude botersmokkelroutes gaan terug erg populair worden, maar dan voor friet en fatsoenlijk bier Wink
Leo Hoeben
Elite
Elite

Sponsors - 2007 Sponsors - 2013
Leeftijd: 58
Horoscoop: Stier
Aangemeld: 14-8-2006
Bezocht: 8-9-2017

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 7:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dirk
Kunnen jullie als buggy club het wegenvignet collectief inkopen.
Kan ook met verzekeringen waarom niet in clubverband.
Ik vraag maar wat,want in Nederland is het nog steeds voor iedereen vrij.
Maar omdat ik graag in het buitenland ga rijden moet ik en hier betelen en in het buitenland.

Mvrgr Leo

Dirk Trike
Moderator
Moderator

Sponsors - 2007

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 7:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil eerst nog zien of het er wel echt komt. Vergeet niet dat er volgend jaar in Belgie nog eerst federale verkiezingen zijn en dat dit vignet er niet kan komen zonder dat alle gewesten hun goedkeuring geven.
etieke
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007
Leeftijd: 45
Horoscoop: Boogschutter
Aangemeld: 7-3-2005
Bezocht: 1-10-2013

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 8:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

der wordt in bijna elk land tol geheven
in nederland betaal je voor de tunnels
frankrijk , italie , spanje , enz heffen ook tol op hun wegen .
buitenlanders brengen ook sluitage toe aan onze wegen,
dus mogen ze net zoals wij in andere landen ook wel mee opdraaien voor een deel van de kosten.
mijn bescheiden mening
en wat de oltimer sticker betrefd , voor dertig euro extra kost ga ik em echt niet laten staan

etieke is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 59
Aangemeld: 17-6-2006
Bezocht: 10-12-2017

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 8:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

etieke schreef:
(...) in nederland betaal je voor de tunnels (...)

Dat zijn er maar een paar, en daar betalen NL'ders ook voor... Over oorzaak en gevolg kun je debateren.

Dit verhaal is toch anders, me dunkt. We zijn met Europeesche eenwording bezig, daar hoort het 'tol heffen' voor 'Europeesche buitenlanders' niet bij. Dat moet je anders organiseren.

Het feit dat je 'doorvoer of doorreis' land bent (want dat schijnt het argument te zijn voor deze 'belasting'), brengt ook voordelen. Men moet de havens, om de goederen (die merendeels over zee aan komen) over te slaan, gebruiken. Vergis u niet, Belgen en Nederlanders, wat wij daaraan verdienen (terug te vinden in ons BNP; kortom een zeer belangrijke inkomstenbron) in havenpoorten als Antwerpen en Rotterdam!

Je 'pakt' met dit soort belastingmaatregelen, zoals altijd en volkomen onnodig, de (kleine) burger, en dat is zo verkeert aan dit zulk maatregelen: de auto als 'melkkoe' om een of ander 'gat in de begroting' te dichten.

Sportscar
Senior
Senior

Leeftijd: 31
Horoscoop: Waterman
Aangemeld: 30-8-2006
Bezocht: 31-1-2013

BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 11:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een tol heffen op snelwegen is tot daar aan toe, dat gebeurt in veel landen, en is enigszins begrijpelijk. Maar dit gaat over ee tol op álle wegen! Er is dus geen alternatief. In Frankrijk wordt op veel (kwalitatief superieure) snelwegen tol geheven, maar dat is alléén zo als er naast die snelweg een goede alternatieve route/weg ligt waar je niets hoeft te betalen!

Grtz Robbert

Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 59
Aangemeld: 17-6-2006
Bezocht: 10-12-2017

BerichtGeplaatst: Ma Jan 15, 2007 12:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sportscar schreef:
(...) Maar dit gaat over een tol op álle wegen! Er is dus geen alternatief. (...)

Het 'alternatief' is 'om' België heen te rijden... Wink

Neen, zonder dollen, ik denk dat we, ook de Belgen (maar begrijp me goed, er zullen uiteraard andersdenkenden zijn) het met elkaar eens zijn dat dit 'slechte plannen' zijn.

Ik put nog hoop op wat Dirk eerder aangaf, ik rij immers niet graag om... Wink
Dirk Trike schreef:
Ik wil eerst nog zien of het er wel echt komt. Vergeet niet dat er volgend jaar in Belgie nog eerst federale verkiezingen zijn en dat dit vignet er niet kan komen zonder dat alle gewesten hun goedkeuring geven.

Dirk Trike
Moderator
Moderator

Sponsors - 2007

BerichtGeplaatst: Wo Feb 07, 2007 3:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de Nederlanders... Jullie kunnen in 2008 ook nog naar onze meeting komen Wink

http://www.nu.nl/news/968985/21/Belgisch_wegenvignet_jaar_uitgesteld.html

J.G.
Super Mod
Super Mod

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2013
Leeftijd: 38
Horoscoop: Maagd
Aangemeld: 4-2-2005
Bezocht: 7-1-2014

BerichtGeplaatst: Wo Feb 07, 2007 4:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

klopt! benieuwd wat ze in Nederland gaan uitbrengen, betalen per kilometer dat je gaat doen.

Jonny
Naar boven
J.G. is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Leo Hoeben
Elite
Elite

Sponsors - 2007 Sponsors - 2013
Leeftijd: 58
Horoscoop: Stier
Aangemeld: 14-8-2006
Bezocht: 8-9-2017

BerichtGeplaatst: Wo Feb 07, 2007 5:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk alles komt toch nog goed.

Mvrgr Leo

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Niet-Aircooled Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: