BUGGY BOYS BELGIUM - WEBSITE BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM
The Belgian Aircooled VW Online Community Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   GarageGarage   KaartKaart   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BUGGY BOYS BELGIUM - GALLERY

Aankoop Buggy

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JoHo
Newbie
Newbie

Leeftijd: 32
Horoscoop: Weegschaal
Aangemeld: 15-6-2006
Bezocht: 1-10-2006

BerichtGeplaatst: Do Jun 15, 2006 11:51 pm    Onderwerp: Aankoop Buggy Reageer met quote

Hey,

Ik zou binnenkort na nog even te sparen mij zo'n coole buggy kopen.
Maar ik zou graag willen weten wat ik op moet letten bij de aankoop er van. bij de kever zijn er ook zo'n aantal dingen. ik heb al wel wat geholpen met een kever te restaureren. maar ik heb voor de rest geen technische kennis van motoren. behalve alle elektromotoren maar daar rijden ze toevallig niet op he:s . heeft er iemand nog tips voor een groentje????

alvast bedankt voor de hulp

cris_blitz
Site Admin
Site Admin

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 52
Horoscoop: Kreeft
Aangemeld: 3-2-2005
Bezocht: 14-9-2017

BerichtGeplaatst: Vr Jun 16, 2006 3:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

.
@ JoHo

3 Vuistregels ...

1- Waar je zeker op moet letten als je een buggy koopt is dat er de juiste papieren bij zijn.
Technische mankementjes zijn meestal relatief goedkoop op te lossen.
Maar administratieve problemen kunnen een ware nachtmerrie zijn.

2- Controleer de vitale delen van het onderstel op roest en slijtage
De centrale koker (tunnel), de hoeken van het chassis, de aanhechting van de achterophanging,
de chassiskop en de aanhechting van de voorophanging, de stuurinrichting, ...

3- De rest is een kwestie van prijs
Alles heeft zijn prijs, zo ook met een buggy, daarom moet je de prijs afwegen tegen de mankementen.
Als de banden bv versleten zijn, en je moet 4 brede banden kopen, dan kost dat geld.
Als de lak her en der beschadigd is en je moet beginnen schuren en laten herspuiten, dan kost dat geld.
Als de motor versleten is en je moet deze laten reviseren of vervangen, dan kost dat geld.
...

Zorg er dus voor dat je met punten 1 en 2 al zeker goed zit.
Wat punt 3 betreft, dat moet je dus voor jezelf uitmaken, hangt ervan af wat je wil.
Wil je er onmiddellijk mee de straat op, heb je 2 linkerhanden, of heb je gewoon geen zin in sleutelen,
dan koop je best ineens een buggy in goede staat, maar dan zal de prijs navenant zijn.
Heb je wat tijd om te restaureren, ben je een beetje handig, wil je er een "personal touch" aan geven,
dan kan je ook opteren voor een buggy in minder goede staat, voor een lagere prijs,
en dan maak je de restauratie en verdere afwerking net zo duur als je zelf wilt.
.

bug
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015
Leeftijd: 53
Horoscoop: Waterman
Aangemeld: 16-12-2005
Bezocht: 4-11-2017

BerichtGeplaatst: Za Jun 17, 2006 9:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

laat anders maar iets weten als je gaat kijken Smile
dan rij ik wel eens mee Idea

dirk
Naar boven
bug is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: