BUGGY BOYS BELGIUM - WEBSITE BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM
The Belgian Aircooled VW Online Community Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   GarageGarage   KaartKaart   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BUGGY BOYS BELGIUM - GALLERY

Importeren buggy uit NL

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jorre
Newbie
Newbie

Leeftijd: 33
Horoscoop: Maagd
Aangemeld: 28-6-2006
Bezocht: 18-8-2006

BerichtGeplaatst: Wo Jun 28, 2006 1:15 pm    Onderwerp: Importeren buggy uit NL Reageer met quote

Hoi

Ik heb mijn oog laten vallen op een buggy maar deze buggy is nog niet voorzien van een geldig kenteken.
Zij kunnen wel de nederlandse Kever papieren bijleveren,
de bug moet dan nog wel als buggy in NL gekeurd worden als deze klaar is.
Daarna kun je de bug officieel als NL buggy naar belgie exporteren.

Nu mijn vraag
Is het moeilijk om de buggy te laten keuren in NL
en is het daarna moeilijk om deze in te voeren in BEL en kost dit veel ?
En nog een vraagje
Zijn er veel kosten aan een buggy als je hem eenmaal gekocht hebt
moet er veel aan onderhoud gebeuren
en zijn de wisselstukken redelijk van prijs

alvast bedankt voor de reacties

aDSC00146.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  71.3 KB
 Weergegeven:  7218 keer

aDSC00146.jpg

Naar boven
jorre is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht AIM Naam MSN Messenger
Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 59
Horoscoop: Steenbok
Aangemeld: 17-6-2006
Bezocht: 22-10-2017

BerichtGeplaatst: Wo Jun 28, 2006 2:59 pm    Onderwerp: Re: Importeren buggy uit NL Reageer met quote

jorre schreef:
Is het moeilijk om de buggy te laten keuren in NL

De buggy moet dan RDW gekeurd worden. Stel deze vraag eens (bijvoorbeeld via een PB) aan 'buggyman' (nummer 136 als je de gebruikerslijst opent). Hij is RDW keurmeester en zou jou alles hierover kunnen vertellen!

BTW: als je de buggy wilt die je nu als afbeelding in je avatar gebruikt, wordt het nog een hele uitdaging deze door de RDW keuring te krijgen. Ik heb deze buggy gezien bij Hot Rod Doesburg, ziet er leuk uit, maar op z'n minst moet je er spatborden op gaan zetten.

cris_blitz
Site Admin
Site Admin

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 52
Horoscoop: Kreeft
Aangemeld: 3-2-2005
Bezocht: 14-9-2017

BerichtGeplaatst: Wo Jun 28, 2006 3:28 pm    Onderwerp: Re: Importeren buggy uit NL Reageer met quote

.
@ Jorre

Ik raad je aan om de nederlandse eigenaar eerst het voertuig in NL als buggy te laten keuren,
en pas over te gaan tot aankoop nadat hij officiëel in NL als "VW Buggy" is ingeschreven.

Als Belg kan je een namelijk geen auto laten keuren in NL.
En een buggy ingeschreven als VW Kever krijg je in België niet meer door de keuring.

Is het moeilijk om de buggy te laten keuren in NL ?
Als het voertuig technisch in orde is, is dat voor een Nederlander niet moeilijk,
als Belg gaat dit niet.

Is het daarna moeilijk om deze in te voeren in BEL en kost dit veel ?
Als het voertuig in NL als "VW Buggy" is ingeschreven is invoeren in BEL niet moeilijk.
Het importeren zelf kost 1 €, administratieve keuring na import ca. 15 €.

Zijn er veel kosten aan een buggy als je hem eenmaal gekocht hebt ?
Aan een polyester body komt normaal gezien nooit iets aan.
Als een chassis goed in orde is, en fatsoenlijk behandeld is tegen roestvorming,
dan komen daar ook niet snel kosten aan.
En als de motor goed is, heeft hij aan 1 onderhoud per jaar voldoende.
Ik veronderstel dat je de buggy in België als "Oldtimer" wil laten inschrijven,
en met een "Oldtimer" doe je toch geen duizenden kilometers per jaar,
dus dan vallen de jaarlijkse kosten zeker wel mee.
Een buggy is gebaseerd op VW-Kever onderdelen, en die vind je gemakkelijk tweedehands,
alles wat niet tweedehands te vinden is is ook nieuw te verkrijgen,
neem bijvoorbeeld maar eens een kijkje op www.kevershop.nl.

Indien je nog vragen hebt ... laat maar komen Wink
.

Dirk Trike
Moderator
Moderator

Sponsors - 2007
Leeftijd: 43
Aangemeld: 17-5-2005
Bezocht: 5-6-2013

BerichtGeplaatst: Wo Jun 28, 2006 3:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Neem anders ook eens contact op met Buggydreamer, hij kan je ook vertellen wat je precies moet doen, en vooral wat je niet moet doen/geloven.
cris_blitz
Site Admin
Site Admin

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016

BerichtGeplaatst: Wo Jun 28, 2006 3:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

.
@ Dirk Trike

Ik wist niet dat Buggydraemer een buggy had ingevoerd uit NL !?.
.

Dirk Trike
Moderator
Moderator

Sponsors - 2007

BerichtGeplaatst: Wo Jun 28, 2006 3:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Natuurlijk wel, die paarse 2 jaar geleden, die waar die toeristische rondrit door Amsterdam gratis bijkwam.
cris_blitz
Site Admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Jun 28, 2006 4:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

.
@ Dirk Trike

Ooh, ... bedoel je die ...
Die is nooit administratief geïmporteerd naar België.
.

Dirk Trike
Moderator
Moderator

Sponsors - 2007

BerichtGeplaatst: Wo Jun 28, 2006 4:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Precies, dat bedoel ik dat Buggydreamer je precies kan vertellen wat wel en wat niet te geloven. Als de verkoper je aanbiedt om effe een toerke naar de Wallen in Amsterdam te maken om alles goed te maken dan loop je er beter van weg Laughing
jorre
Newbie
Newbie

Leeftijd: 33
Horoscoop: Maagd
Aangemeld: 28-6-2006
Bezocht: 18-8-2006

BerichtGeplaatst: Wo Jun 28, 2006 4:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hoi

eerst heel erg bedankt om julie reacties

Manx schreef:
BTW: als je de buggy wilt die je nu als afbeelding in je avatar gebruikt, wordt het nog een hele uitdaging deze door de RDW keuring te krijgen. Ik heb deze buggy gezien bij Hot Rod Doesburg, ziet er leuk uit, maar op z'n minst moet je er spatborden op gaan zetten.

het gaat dus over die buggy van bij hotrod
die viel binnen mijn zeer beperkt butget
en dan had ik nog over voor herstelingen te doen

Manx
jij hebt deze al gezien in het echt of ook op de site?
als je deze in het echt gezien hebt wat denk jij
moet je er nog veel kosten aan doen om deze te kunnen laten keuren.

alvast bedankt
Naar boven
jorre is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht AIM Naam MSN Messenger
Gert
Elite
Elite

Sponsors - 2007
Leeftijd: 48
Horoscoop: Weegschaal
Aangemeld: 22-12-2005
Bezocht: 14-8-2016

BerichtGeplaatst: Wo Jun 28, 2006 6:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb deze ook in het echt gezien. Ik vind het een hele mooie buggy. Een uniek exemplaar. De 'neus' van een Ruska B1 en de rest.....? Misschien dat Manx hier meer over kan vertellen. Ik ben in april dit jaar voor het eerst bij Hot Rod geweest. Ik weet zeker dat ze een heel betrouwbaar en goed bedrijf zijn. Ze bouwen al buggy's vanaf 1977 dus dat zit wel goed. Succes ermee!

Vechtdalrit Hardenberg 18 mei 2014 (NL)
Naar boven
Gert is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016

BerichtGeplaatst: Wo Jun 28, 2006 8:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jorre schreef:
Manx
jij hebt deze al gezien in het echt of ook op de site?
als je deze in het echt gezien hebt wat denk jij moet je er nog veel kosten aan doen om deze te kunnen laten keuren.

Ja Jorre, ik heb hem verschillende malen in het echt bij Hot Rod gezien (ik wist niet eens dat ie op de Hot Rod site stond/staat). Hij staat daar al een tijdje en het is geen onaardige buggy (niet mijn stijl, maar dat doet er nu niet aan toe). Hot Rod is idd een betrouwbaar bedrijf, daar heb ik persoonlijk ervaring mee. Je krijgt kwaliteit maar je zit daar niet voor een dubbeltje op de eerste rij...

Goed, je hebt zeker werk aan het afschermen van de wielen en de achterzijde van de buggy.

Let op als men schrijft dat "het chassis moet worden aangepast voor Nederlandse regels"! Je moet door vragen naar wat dat zinnetje precies inhoudt. Check of alle papieren er zijn (ook is al staat daar nu nog geen buggy op) en of de kentekenplaten aanwezig zijn. Op die papieren moet je vooral op datum eerste afgifte kijken. Niet alle bouwjaren van kevers kun je gebruiken als onderstel voor een buggy!

En vraag vervolgens wat dat zou kosten als ZIJ (Hot Rod dus) dat voor je zouden doen. Of te wel de buggy RDW keuringsklaar maken, los van de spatborden en die erg (spoorver-) brede wielen, want dat kun je doorgaans ook shaken bij de keuring. Goed, komen zij met een bedrag, dan zou je redelijk kunnen afmeten wat het JOU zou kosten als je er eigen uren in zou steken (of iemand in je omgeving weet die dat voor een zacht prijs kan doen). Een professioneel garage uurloon (wat zij als Bovag bedrijf rekenen) zit al snel rond de 50 euro per uur (exclusief 19% btw).

Maarrrrr, Cris heeft al aangegeven dat jij als niet-Nederlander deze buggy niet ter keuring aan de RDW kan aanbieden. Betekent dus dat je of Hot Rod dat moet vragen, of een Nederlander die jij vertrouwd (en hij jou...)

Kortom, misschien dat je voor al het extra geld beter een van de andere aangeboden buggy's zou kunnen kopen....

Ko Hermans
Senior
Senior

Sponsors - 2006

Aangemeld: 4-2-2005
Bezocht: 15-11-2010

BerichtGeplaatst: Ma Jul 03, 2006 11:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
...en die erg (spoorver-) brede wielen, want dat kun je doorgaans ook shaken bij de keuring...

Vraagje: Zit het probleem hem hier in het spoorverbrede gedeelte of in hoever dat ie onder de kassen uitkomt?
Naar boven
Ko Hermans is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht MSN Messenger
Manx
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Ma Jul 03, 2006 3:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ko Hermans schreef:
Vraagje: Zit het probleem hem hier in het spoorverbrede gedeelte of in hoever dat ie onder de kassen uitkomt?

Zoals ik het kan overzien Ko: beide! De buggy heeft gelaste (ver)brede velgen (hoeveel J weet ik niet; ik schat 7 of zelfs 8J i.p.v. de originele 4,5J) èn de buggy heeft aan de voorzijde helemaal geen beschermende carrosseriedelen en/of spatborden en achter is daarvan nauwelijks sprake.

Oja, geen keuringsissue, maar eerder bestempeld als 'niet-handig': de voorwielen van de buggy in kwestie zijn bevestigd aan het oude type vooras (link pin) met dito fusees en remtrommels met het bekende 5 gaats 12 mm bout patroon, waar aan de achterzijde de wielen aan een later type pendelasbak met dito remtrommels met het 4 gaats 14 mm bout patroon.

buggyman
Elite
Elite

Leeftijd: 47
Aangemeld: 17-1-2006
Bezocht: 24-11-2016

BerichtGeplaatst: Ma Aug 14, 2006 3:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik het goed zie dan heeft "Manx" gelijk..., als je niet er handig bent zou ik deze buggy niet kopen..Ik denk dat je er veel werk aan hebt om deze buggy legaal op NL kenteken te krijgen. Aangezien de vooras niet klopt met het chassis/achterbrug zoals "manx" al vertelde kan je daar mee in de problemen raken. Immers een oud type vooras past niet op een "nieuwer" type chassis. Deze oude as is lager en past gewoon weg niet op een nieuwer chassis. Wink

www.lowbudgetclub.nl

-----------------------langs deze lijn afknippen--------------------
Naar boven
buggyman is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: