BUGGY BOYS BELGIUM - WEBSITE BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM
The Belgian Aircooled VW Online Community Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   GarageGarage   KaartKaart   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BUGGY BOYS BELGIUM - GALLERY

Interview Bruce Meyers juni 2006

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gert
Elite
Elite

Sponsors - 2007
Leeftijd: 48
Horoscoop: Weegschaal
Aangemeld: 22-12-2005
Bezocht: 14-8-2016

BerichtGeplaatst: Za Jul 01, 2006 10:47 pm    Onderwerp: Interview Bruce Meyers juni 2006 Reageer met quote

http://www.caranddriver.com/features/11046/the-father-of-the-dune-buggy-rides-again.html

Veel leesplezier!

Vechtdalrit Hardenberg 18 mei 2014 (NL)
Naar boven
Gert is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 59
Horoscoop: Steenbok
Aangemeld: 17-6-2006
Bezocht: 22-10-2017

BerichtGeplaatst: Ma Jul 03, 2006 12:04 am    Onderwerp: Re: Interview Bruce Meyers juni 2006 Reageer met quote

Gert schreef:
Veel leesplezier!

Het is idd erg leuk om te lezen, hoewel het verhaal voor mij niets nieuws bevat.

Vind zelfs dat het artikel iets meer credits richting Jacky Morel (hij wordt helemaal niet genoemd) had mogen geven, want het is zeker mede dankzij deze man er sprake was van een revival van de Meyers Manx in met name Frankrijk en later (weer via via) in Engeland. Let wel, ik zeg dit zo objectief mogelijk, ik heb verder niets met Morel.

Overigens, Bruce is niet alleen in 1994 op uitnodiging van Morel naar Frankrijk gekomen. In de jaren die daarop volgden werd hij keer op keer door Jacky Morel als zijn gast uitgenodigd voor het VW National evenement in Frankrijk; een evenement dat zelfs meer dan een week duurde.

En het was ook Morel die hem heeft aangespoord om meer met de Manx (en de merchandising er om heen) te doen. Toen dat dus een succes werd (inclusief die 'club' waar het artikel over rept), vormde dit de basis voor verdere ontwikkeling, waaruit de Manxster is voortgekomen. Gelukkig voor Bruce dat Winnie het zaken instinct heeft van hun beide en de adviezen van Morel ter harte heeft genomen.

Overigens heeft Morel, in mijn ogen, ook dankbaar gebruik gemaakt van de komst van Bruce naar Frankrijk. Niet voor niets is daar laat in de jaren 90 een leuke business uitgerold voor Morel's vriend Eric Regnier. Die mocht in licentie (authentieke) Meyers Manx II (als eerste) in Europa produceren. Met nog een kortstondig avontuur met authentieke Manx'en in de UK, produceert alleen Regnier nog in licentie de Meyers Manx II (en nu uiteraard ook de Manxster).

Ik schrijf hierboven 'dankbaar gebruik'. Toen ik het circus in 1998 van dichtbij mocht meemaken (ik was toen een weekend lang, samen met nog wat anderen ook Morel's gast), vond ik het plichtmatige optreden van Bruce, die vaak als een soort van 'Hollywood filmster' werd geintroduceerd, soms te genant voor woorden.

Enfin, dit alles neemt niet weg dat ik enorm blij ben met de warme belangstelling die Bruce en de zijne zo dik verdienen!

Gert
Elite
Elite

Sponsors - 2007

BerichtGeplaatst: Ma Jul 03, 2006 10:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ahum, over de heer J. Morel gesproken.... Ik ben zelf 8 maanden bezig geweest om een hardtop bij deze man te kopen. Na heel veel mails en uiteindelijk via Winnie Meyers 'mocht' ik een hardtop kopen. Wat een zakeninstinct Confused Mailt hij mij later of ik ook reklame voor hem wil maken; ze moeten minimaal 2 buggies per maand verkopen. Tja..... als je zo 'actief' bent en zo met je potentiele klanten omgaat wordt het natuurlijk nooit iets. Zo, dat is eruit. Embarassed

Naar boven
buggyman
Elite
Elite

Leeftijd: 47
Aangemeld: 17-1-2006
Bezocht: 24-11-2016

BerichtGeplaatst: Zo Jul 09, 2006 3:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gert schreef:
Ahum, over de heer J. Morel gesproken.... Ik ben zelf 8 maanden bezig geweest om een hardtop bij deze man te kopen. Na heel veel mails en uiteindelijk via Winnie Meyers 'mocht' ik een hardtop kopen. Wat een zakeninstinct Confused Mailt hij mij later of ik ook reklame voor hem wil maken; ze moeten minimaal 2 buggies per maand verkopen. Tja..... als je zo 'actief' bent en zo met je potentiele klanten omgaat wordt het natuurlijk nooit iets. Zo, dat is eruit. Embarassed

Wat een stelletje "kanslozen"...Je "mocht" een hardtop kopen. Dit is toch te gek voor woorden. Ze mogen blij zijn dat er kopers voor dat stukje plastic. Kopieeren die mal van dat dakje en lekker zelf op de markt brengen....maar dan met iets minder arrogantie. Wink

www.lowbudgetclub.nl

-----------------------langs deze lijn afknippen--------------------
Naar boven
buggyman is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Gert
Elite
Elite

Sponsors - 2007

BerichtGeplaatst: Zo Jul 09, 2006 4:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat kopieeren hebben ze inmiddels bij Hot Rod gedaan......

Naar boven
Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 59
Aangemeld: 17-6-2006
Bezocht: 22-10-2017

BerichtGeplaatst: Ma Jul 10, 2006 12:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gert schreef:
Dat kopieeren hebben ze inmiddels bij Hot Rod gedaan......

Het is iets meer dan alleen maar kopieeren, omdat de Manx hardtop een paar centimeters 'te kort' komt wanneer je die 1-2-3 op een Sportscar monteert. Kortom, de hardtop fungeert als 'goed voorbeeld'... Wink

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: