BUGGY BOYS BELGIUM - WEBSITE BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM
The Belgian Aircooled VW Online Community Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   GarageGarage   KaartKaart   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BUGGY BOYS BELGIUM - GALLERY

T011 - Onbekende bekenden (meervoud)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Retro Buggy Trivia
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 59
Horoscoop: Steenbok
Aangemeld: 17-6-2006
Bezocht: 22-10-2017

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2006 11:08 pm    Onderwerp: T011 - Onbekende bekenden (meervoud) Reageer met quote

Gert en Ron mogen nu nog even niet mee doen, ja sorry jongens, want het is voor jullie een 'thuiswedstrijd'...
Maar ik maak het later goed met een bonusvraag, speciaal voor jullie.
Dus deze gaat in een tweetraps raket... Wink

Voor de anderen: wie zijn deze heren (graag van links naar rechts benoemen).
Dat ze iets met buggies van doen hebben, moge duidelijk zijn...

Foto weer speciaal in 'breedbeeld'. De reden hiervan komt later.

Gert
Elite
Elite

Sponsors - 2007
Leeftijd: 48
Horoscoop: Weegschaal
Aangemeld: 22-12-2005
Bezocht: 14-8-2016

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2006 11:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Whistle

Vechtdalrit Hardenberg 18 mei 2014 (NL)
Naar boven
Gert is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
cris_blitz
Site Admin
Site Admin

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 52
Horoscoop: Kreeft
Aangemeld: 3-2-2005
Bezocht: 14-9-2017

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2006 11:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

.
Is dat niet de buggy-familie uit A'dam ?

Van Links naar rechts ...
1- A. R.
2- A. Sr R.
3- J. R.
4- S. R.

Poging tot oplossing van het ongestelde deel 2 van de vraag :

Het licht rechts op de breedbeeldfoto schijnt binnen vanuit de Lauriergracht.
.

Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 7:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

cris_blitz schreef:
(...)
Van Links naar rechts ...
1- A. R.
2- A. Sr R.
3- J. R.
4- S. R.
(...)

Personen Cris, beperk je even tot personen. Er staan 3 mannen op de foto... Wink

Goed, idd de familie Ruska: Arie, Arie senior en Jeroen. Foto gemaakt door John Schaffer die deze foto publiceerde bij een artikel over de Ruska's in het Parool. Ik meen in 1998.

cris_blitz schreef:
(...) Poging tot oplossing van het ongestelde deel 2 van de vraag : Het licht rechts op de breedbeeldfoto schijnt binnen vanuit de Lauriergracht.

Wat leuk bedacht Cris, maar dat is 'm niet. Nu de bonus vraag (Ron & Gert mogen nu uiteraard meedoen).

Als bonusvraag had ik in eerste instantie bedacht te vragen wat voor buggy rechts op de foto staat, lijkt simpel maar is een kleine instinker. Ik weet dat Ron & Gert het boek 'De Buggy, onze Heilige Koe' hebben/kennen en daar staat het antwoord letterlijk op de neus van de buggy (vandaar dat ik die in eerste instantie 'zwart' had gemaakt). Te gemakkelijk dus, zeker voor deze heren. Dus die vraag geef ik weg.

De bonusvraag luidt nu: t.g.v. wat (of voor wie) is die buggy gemaakt? Weet je ook wanneer ze 'm hebben gemaakt en waarom hij (ten tijden van deze foto) daar nog bij Ruska staat?

Ik heb de publicatie niet bij de hand, maar als ik mij goed kan herinneren, staat het antwoord ook (deels) bij die publicatie in het Parool destijds.

(Oud) leden van de ABC, of mensen die in het bezit zijn van oude clubbladen van de ABC hebben (ik geef het jaartal/nummer uitgave nog niet prijs) een voorsprong... Excusus aan de jonkies, maar dit is niet voor niets de rubriek 'retro buggy trivia'... Wink

Ben nu erg benieuwd... Whistle

Dirk Trike
Moderator
Moderator

Sponsors - 2007
Leeftijd: 43
Aangemeld: 17-5-2005
Bezocht: 5-6-2013

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 11:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Aangezien de sprinter pas in 1975 op de markt gekomen is en het type een Ruska Sprinter Junior is zit in 2 richtingen te denken waarom deze sprinter zou afwijken van de "normale" modellen :

- Hij is gebouwd om een of andere geboorte te vieren (en dan denk ik ofwel in de Ruska familie of anders bv in het koningshuis in NL)
- Hij is gebouwd om in een kinderserie te figureren (zou ook kunnen verklaren waarom Manx het weet)

Het kan natuurlijk ook gewoon een superingekort chassis zijn (daarom de naam junior) en dat ze hem daarom niet RDW gekeurd kregen en dat de reden is dat hij er nog staat Cool

The search continues... Confused

Manx
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 12:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dirk Trike schreef:
- Hij is gebouwd om een of andere geboorte te vieren (en dan denk ik ofwel in de Ruska familie of anders bv in het koningshuis in NL)
- Hij is gebouwd om in een kinderserie te figureren (zou ook kunnen verklaren waarom Manx het weet)

Je moet het niet in die twee richtingen zoeken Dirk. En ik weet het, omdat ik er destijds naar gevraagd heb...

Dirk Trike schreef:
Het kan natuurlijk ook gewoon een superingekort chassis zijn (daarom de naam junior) en dat ze hem daarom niet RDW gekeurd kregen en dat de reden is dat hij er nog staat Cool

Deze Sprinter is idd super ingekort (en dat heeft natuurlijk een reden) en het is natuurlijk niet zo moeilijk daar het woord 'junior' van af te leiden. Daar zit je goed Dirk. Maar dit is slechts de helft, of eigenlijk 1/3 deel van het antwoord.

Dirk Trike schreef:
The search continues... Confused

Heel goed, nog niet opgeven hoor!

Dirk Trike
Moderator
Moderator

Sponsors - 2007

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 2:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een sprinter aanhangwagen ?
Manx
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 4:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dirk Trike schreef:
Het is een sprinter aanhangwagen ?

Nice try, maar nee. Het is een gewoon functionerende buggy (Sprinter) met alles er op en er aan. Maar, en dat had je al gezien, op een super ingekort onderstel en nog wat 'kleine' aanpassingen...

Ik geef toe, dit is een lastige. Had ook gehoopt (en verwacht) op een reactie van Gert of Ron. Maar misschien komt dat nog, het is pas vrijdag... Wink

Dirk Trike
Moderator
Moderator

Sponsors - 2007

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 5:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ze hebben geprobeerd zo zuinig mogelijk ene buggy te bouwen en hebben hem dan maar zo kort mogelijk gemaakt om te besparen op materiaal (het blijven natuurlijk Hollanders) Wink

Het gerucht gaat dat ze er ook nog pedalen in hebben willen bouwen ipv een boxermotor maar dat vonden ze net te ver gaan... Razz

Ik weet het ook niet meer, ik ben nu wel erg benieuwd wat het antwoord is... Rolling Eyes

Manx
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 5:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dirk Trike schreef:
Ze hebben geprobeerd zo zuinig mogelijk ene buggy te bouwen en hebben hem dan maar zo kort mogelijk gemaakt om te besparen op materiaal (het blijven natuurlijk Hollanders) (...)

Very Happy Laughing Very Happy Laughing Very Happy Laughing Very Happy Laughing

Nee, fout.... Sad

Wie weet het wel? Rolling Eyes

Als het te lang duurt, ga ik zelf het antwoord geven... Wink

Gert
Elite
Elite

Sponsors - 2007

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 6:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Brick wall Ik gooi de handdoek in de ring. Misschien dat Ron verder komt.

Naar boven
Manx
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2006 8:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gert schreef:
(...) Misschien dat Ron verder komt.

Ok, het wachten is op een reactie van Ron. Neutral

Ehm... Iedereen mag natuurlijk reageren... Embarassed

Ron
Expert
Expert

Sponsors - 2007 Sponsors - 2008
Leeftijd: 49
Horoscoop: Leeuw
Aangemeld: 4-2-2005
Bezocht: 7-1-2015

BerichtGeplaatst: Za Sep 02, 2006 10:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Think Ik moet het antwoord ook schuldig blijven

Bart de Graaf ( BOOS ) had in die tijd nog niet de leeftijd voor een rijbewijs
Misschien een project voor Circus Renz !! Idea

Ik ben benieuwd of iemand met het juiste antwoord komt
Ik zou straks ook graag willen weten waar dit artikel in geschreven staat

Ben benieuwd
Ron

Elite
Elite

Sponsors - 2007

BerichtGeplaatst: Za Sep 02, 2006 11:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Is de Sprinter Junior wellicht gemaakt voor een kleinkind van Paul Huf.

Promotiewagen voor Madurodam?

Naar boven
Manx
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Zo Sep 03, 2006 2:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Californian schreef:
Sad...) Ik ben benieuwd of iemand met het juiste antwoord komt
Ik zou straks ook graag willen weten waar dit artikel in geschreven staat (...)

Ik heb mijn aantekeningen er nog even op nageslagen: die Sprinter Junior stond daar al een tijdje in het pand aan de Lauriergracht (Jordaan). Overigens: geen idee of ie er nog staat...

Het is in iedergeval een 'one off', ooit bedoeld als relatie geschenk voor een klant met kinderen uit het Midden Oosten.

Op 12 oktober 1985 hadden Jan (van der Lit) en ik ons eerste interview met de Ruska's (in dit geval met Christien, de vrouw van Arie s.r.). Dit interview is gepubliceerd in clubbladnummer 80 (november 1985) van de Algemene Buggy Club. Die Sprinter Junior was er toen al (uiteraard foto's van gemaakt). Je moet weten dat de relatie Ruska - ABC toen, door bepaalde voorvallen, behoorlijk bekoeld was, zeg maar gerust 'onder nul' zat. Ik vond dat toen erg jammer en heb d.m.v dat interview geprobeerd die relatie te herstellen.

Ik moet eerlijk bekenen dat wij toen wat naief en beslist minder gedocumenteerd waren over de begin periode van de Ruska buggies. Eigenlijk alleen het (pr) verhaal van Ruska zelf. Pas vele jaren later, nadat ik Paul Huf in 1999 persoonlijk had gesproken en wat foto's met buggies uit zijn persoonlijke archief ontving en Jan de relevante stukken in de archieven van o.a. Kamer van Koophandel en rechtbanken in Amsterdam en Haarlem had nageplozen, weten we pas hoe begin periode er ongeveer heeft uitgezien. Enfin, dit is verder voor deze topic niet relevant.

Terug naar de Sprinter Junior: eind jaren zeventig en een stukje begin jaren 80 had Ruska naar eigen zeggen succes met de verkoop van buggies naar het buitenland. Excate export aantallen heb ik nooit te zien gekregen. Zo werden er dus buggies exporteerd naar het Midden Oosten. Waarheen, het M.O. is een groot gebied, werd niet duidelijk en erg exact was Christien niet. Het kwam er op neer dat de order niet door ging. Die Sprinter Junior was al gebouwd, dus die bleef lekker staan. Zowiezo stelde Christien in 1985 dat de verkoop naar het buitenland was afgelopen. Ik kan mij herinneren dat ze deze Sprinter Junior ons toen te koop aanbiedt. Ik had toen nog geen kingeren, Jan wel. Ik weet niet meer wat ze er voor vroeg, maar we zijn er niet op ingegaan.

Kortom, die Sprinter Junior is een 'overblijfsel' uit een zeer bloeiend en boeiend buggy verleden van de familie Ruska.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Retro Buggy Trivia Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: