BUGGY BOYS BELGIUM - WEBSITE BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM
The Belgian Aircooled VW Online Community Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   GarageGarage   KaartKaart   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BUGGY BOYS BELGIUM - GALLERY

Bruce jammin...

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Aircooled
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 59
Horoscoop: Steenbok
Aangemeld: 17-6-2006
Bezocht: 8-12-2017

BerichtGeplaatst: Za Okt 28, 2006 9:58 pm    Onderwerp: Bruce jammin... Reageer met quote

Ik vond nog een mooie foto in mijn archiefje, gemaakt in mei 1998 tijdens Super VW National. Er hoort ook een leuk verhaal bij, wat niet zo verwonderlijk is als Bruce in de buurt is... Wink

In het weekend van 1 en 2 mei 1998 waren mijn VW en buggy maatjes Pim, Hans, Pieter en ik te gast bij Jack Morel. Het weekend was de afsluiter van een hele week 'Super VW Beach Week', dat begon op 25 april in Le Verdon.

Als er gelegenheid is, vertel ik een andere keer wat we daar zoal deden en te zien kregen. Terug naar het verhaal bij de foto.

Jacky nodigde ons uit voor de lunch. Het gezelschap bestond uit mijn eerder genoemde maatjes, Jacky + ega, Eric Regnier (de Manx buggy bouwer in Frankrijk) + ega en Bruce & Winnie. In Frankrijk lunchen ze laat en uitgebreid. We kregen op de plek waar het organisatie team elke dag bijeenkwam een heerlijk warme maaltijd voorgeschoteld, met lokale (vlees)gerechten.

Natuurlijk werden er heerlijke wijnen geschonken, we waren tenslotte in de streek rond Bordeaux. Bruce en Winnie namen net als ik een rood wijntje, mijn maatjes dronken cola en bier, onze Franse gastheren namen rosé. Toen ik vroeg waarom zij geen rode wijn dronken, zei Jacky dat zij van rosé wijn meer opkonden, zonder daar echt dronken van te worden. Tja...

Nadat de maaltijd was genuttigd, Bruce maar ook wij een bepaald streekgerecht wat voornamelijk bestond uit een sterk riekende darmworst hadden laten staan (onze porties werden dankbaar opgepeuzeld door de mevrouw Regnier), zag Bruce een gitaar liggen. Die behoorde toe aan een van Morels teamleden. Bruce kon de verleiding niet weerstaan. Maar wat wilde het toeval? Er lagen meer gitaren! Mijn maatje Pieter greep er ook een en één van de organisatie jongens, die toch klaar was met zijn werk, kwam er ook lekker bij zitten.

Op de foto zie je links natuurlijk Bruce, in het midden Pieter en rechts een Franse jongen, waarvan ik de naam niet meer weet.

Het werd een uitermate gezellig treffen en naast ontwerper, tekenaar, buggybouwer blijkt Bruce ook een verdienstelijke zanger en gitaarspeler te zijn. Dat laatste talent zal hij wel van zijn moeder hebben geerfd.

Gert
Elite
Elite

Sponsors - 2007
Leeftijd: 48
Horoscoop: Weegschaal
Aangemeld: 22-12-2005
Bezocht: 14-8-2016

BerichtGeplaatst: Zo Okt 29, 2006 10:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die man is echt van alle markten thuis Dancing.

Vechtdalrit Hardenberg 18 mei 2014 (NL)
Naar boven
Gert is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 59
Horoscoop: Steenbok
Aangemeld: 17-6-2006
Bezocht: 8-12-2017

BerichtGeplaatst: Ma Okt 30, 2006 10:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, eigenlijk wil ik jullie onderstaande foto niet onthouden. Ben er best wel een beetje trots op...

Deze twee posters van de Super VW Beach Week, editie 1998 en 1999 heb ik tesamen ingelijst en in mijn garage gehangen. Ik wil ze nog beide apart inlijsten, maar dat is er nog even niet van gekomen.

Je kunt je afvragen wat daar nou zo 'bijzonder' aan is. Voor de liefhebber en andere geïnteresseerden: het heeft te maken met het viltstift gekrabbel op de posters. Vooral de 1998 editie is voor mij heel bijzonder.

Als je goed kijkt, herken je een aantal namen: helemaal onderaan heeft Bruce een herinnering aan deze bijzondere ontmoeting geschreven: "You guys are terrific... Nuts, but terrific!" Dit sloeg op het groepje VW en buggy gekken (in de positieve zin des woords) waarin ik mij toen bevond.

Voorts zie je dat Winnie haar krabbel heeft gezet, maar ook (linksonder) Jacky Morel. Hij schreef erbij: "See you next year on the Beach" met een pijltje en 'me' op het karaktertje dat achter het stuur zit van een Tow'd.

Je moet weten dat Jacky en ik al een heel eind waren om een groots internationaal evenement te organiseren, welke geheel en al op het strand zou moeten afspelen. Jacky had al de nodige ervaring opgedaan met 'zijn' Super VW Beach Week, dat vooral een Franse insteek had en geen internationale. Mijn ervaring, met name met de opzet en organisatie van VW Euro en buitenlandse contacten kwamen hierbij goed van pas. Het valt echter niet mee om zoiets van de grond te krijgen, vooral ook omdat onze voordeuren toch 1.200 km uitelkaar lagen en het bij zoiets toch wel noodzakelijk is elkaar regelmatig te zien en te spreken. Het is bij een mooi voornemen gebleven.

Terug naar de posters: Keith en Gwyn Seume, vrienden van Pieter en Jacky waren ook van de partij! Keith ("Ain't life a beach!") is vooral bekend in de Kever en Dragrace scene, heeft vele vele artikelen in evenzo vele vele (VW) tijdschriften op zijn naam staan en heeft ook de nodige VW boeken geschreven en gepubliceerd. Super aardige vent met mega veel VW kennis. Hij heeft Pieter aan de turbo gekregen... Wink

De poster uit 1999 bevat naast de krabbel van Bruce, de handtekening van Bob May's, vriend van Bruce en eigenaar van een prachtige Meyers Tow'd (de 20ste ooit gebouwd). 1999 was het jaar dat Bruce, Winnie samen met David Helland de jarige ABC met een bezoek vereerden.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Aircooled Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: