BUGGY BOYS BELGIUM - WEBSITE BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM
The Belgian Aircooled VW Online Community Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   GarageGarage   KaartKaart   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BUGGY BOYS BELGIUM - GALLERY

DAKAR 2007

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Niet-Aircooled
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cris_blitz
Site Admin
Site Admin

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 52
Horoscoop: Kreeft
Aangemeld: 3-2-2005
Bezocht: 14-9-2017

BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 5:16 pm    Onderwerp: DAKAR 2007 Reageer met quote

.
Eentje om te volgen de komende weken ...

FREDDY LOIX (B) + HERMAN VAANHOLT (NL) in hun HONDA EVO2 BUGGY

Gisteren waren ze op een Pré-Event in Millen-Riemst ...
De buggy was bijna met een Belgian Kit-Car Club sticker richting Dakar vertrokken Laughing

Meer info op www.freddyloix.com & www.fastspeed.nl
.

Laatst aangepast door cris_blitz op Ma Dec 18, 2006 5:25 pm, in toaal 2 keer bewerkt
Naar boven
cris_blitz is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage Yahoo Messenger MSN Messenger
Dirk Trike
Moderator
Moderator

Sponsors - 2007
Leeftijd: 43
Horoscoop: Steenbok
Aangemeld: 17-5-2005
Bezocht: 5-6-2013

BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 5:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En als Freddy in Augustus in het land is heeft hij ook al toegezegd dat hij op onze meeting langskomt.
Het hangt even af van zijn verdere seizoensagenda maar we weten meer ongeveer een maand voor de meeting.

Nu weten we weer waarom het belangrijk is om altijd een verse clubsticker op zak te hebben voor noodgevallen Embarassed

Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 59
Aangemeld: 17-6-2006
Bezocht: 22-10-2017

BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 7:32 pm    Onderwerp: Re: DAKAR 2007 Reageer met quote

Heftige Cool buggy! En... mooie kleur.... Razz
cris_blitz
Site Admin
Site Admin

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016

BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 7:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

.
Hopelijk gaat dat Hondaatje net zo goed als die in DIT FILMPJE Razz
.

Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016

BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 8:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is rap zeg.... Shocked

Op de Playstation2 van mijn kids lukt het mij nooit om zo snel en zonder schade een dergelijk parcour van start tot finish omhoog af te leggen. Respect!

Dirk Trike
Moderator
Moderator

Sponsors - 2007
Leeftijd: 43
Aangemeld: 17-5-2005
Bezocht: 5-6-2013

BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 8:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Haha nadat ik dat filmpje had gezien heb ik ook de xbox aangezet om nog eens te racen op PGR3 Laughing
J.G.
Super Mod
Super Mod

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2013
Leeftijd: 38
Horoscoop: Maagd
Aangemeld: 4-2-2005
Bezocht: 7-1-2014

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 6:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

de beide teams zeggen de boiler jeep goodbye. Ik ben benieuwd hoe ze het met deze gaan doen. Ook de Schlesser buggy kunnen nog eens goed hun kunsten laten zien Wink

Jonny
Naar boven
J.G. is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Manx
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 1:03 am    Onderwerp: Re: DAKAR 2007 Reageer met quote

Buggy fans, de zoon van Henk (Hot Rod Doesburg) Hendriks is Fred. Fred Hendriks heeft de motor van mijn buggy gebouwd. Maar dat is nu even bijzaak.

Van Henk ontving ik het bericht dat Fred nu voor de 3e keer mee gaat als monteur met deze monster rallyraid. Fred is woensdagochtend vanaf Düsseldorf vertrokken met het F&S team naar Lissabon, dit jaar 20 man sterk.

De buggy's (er doen meer 'buggy teams mee) zijn afgelopen zondag op transport gegaan en de Ginaf volg truck met persoonlijke bage en spare Parts is maandag vertrokken.

Fred sleutelt dit jaar voor de Fransman Simon Jean Joseph. Het autonummer is 326.

Voor Nederland zendt RTL dagelijks uit om 18.00 uur, maar er zullen wel meer zenders aandacht aan dit fenomeen geven. Omdat Fred en het F&S team geen gesponsorde zendtijd hebben gekocht, zullen we over hen wel niet veel horen... maar het is misschien toch leuk hun verrichtingen wat te volgen.

Voor diegene die Fred Hendriks niet van gezicht (her)kennen, hij staat in zijn bruine hemd precies tussen de mannen in de witte overals die de buggy aan de finish in Dakar moeten brengen (tweede van rechts is Simon Jean Joseph).

Tot slot nog een leuk linkje (klik op deze tekst). Het is een dynotest van de buggy. Je kunt helaas nergens het vermogen aflezen, maar het geluid is wel vet Cool Exclamation

Kylian
Elite
Elite

Sponsors - 2008 Sponsors - 2010
Leeftijd: 50
Horoscoop: Vissen
Aangemeld: 13-9-2006
Bezocht: 25-4-2017

BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 8:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

He Manx, niet voor het een of ander hoor maar welke onderdelen komen van een kever/bug af dat je zoiets een buggy noemt ? Het zijn fun cars maar ik kan er niet veel buggy in herkennen hoor !

mvBg
Peter

Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 9:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kylian schreef:
(...) welke onderdelen komen van een kever/bug af dat je zoiets een buggy noemt ? (...)

@Peter (en iedereen die mee leest): het is niet per definitie zo dat een motorvoertuig (waar wij over spreken) onderdelen moet bevatten van een Volkswagen Kever/Bug om 'buggy' genoemd te mogen worden. Er zijn genoeg voorbeelden van voertuigen die we ook 'buggy' noemen, zonder dat daar een VW onderdeel op is terug te vinden. Jan van der Lit en ik hebben daarover een boek geschreven waarin een aantal modellen in de rubriek 'Van Apal tot Zebu' zijn terug te vinden.

Een voorbeeld staat hieronder: de Maplex Scorpion buggy. Deze buggy werd gebouwd op basis van de Fiat 600 (motor, transmissie en wielophanging) en een eigen stalen chassis.

Laatst aangepast door Manx op Zo Apr 27, 2014 3:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Manx is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Kylian
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Za Jan 06, 2007 8:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geukkig is dit een forum want daar ben ik het dus niet mee eens. De naam buggy komt wel degelijk af van de kever. Een ingekorte kever. Dat iedereen te pas en te onpas elk funcar of kitcar een buggy noemt vind ik erg jammer. Zoek bij Google - afbeeldingen maar eens op "buggy" Ik kan die opgevoerde golfcarts echt geen buggy vinden. Het zijn leuke karretjes om mee te spelen maar daar houdt de vergelijking mee op.

Het voorbeeld wat jij geeft (gebaseerd op een fiat) is ook voor mij een leuk voorbeeld om aan te tonen dat het juist geen buggy is, juist vanwege de mooie gelijkenis.

Ter vergelijking: ik kan wel een exacte replica van een Porsche speedster maken maar daar wordt het echt geen Porsche van. Zelfs niet als ik hem helemaal volstop met Porsche onderdelen. Een "buggy" is gewoon een kleine "Bug" De basis zal dus altijd van een kever moeten zijn. (of anders een paardenkar of een kinderwagen Smile )

mvBg
Peter

Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Za Jan 06, 2007 11:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kylian schreef:
(...) De naam buggy komt wel degelijk af van de kever. Een ingekorte kever. (...)

Ik moet je hier toch even corrigeren Peter: het zelfstandig naamwoord 'buggy' is veel ouder dan je denkt. Stamt namelijk uit de 19e eeuw (ik meen 1826 - maar ik kan er een jaartje naast zitten) en werd in Angelsaksische landen gebruikt om het karretje achter één paard aan te duiden waarin je met één of twee personen in kon zitten. Kortom, dit dus ver voor de tijd dat de 'Kever' werd uitgevonden. Later, en dat klop wel, is het woord ook gebruikt om zeg maar het type voertuig te benoemen dat afgeleid werd van de Kever. En nog later werd 'buggy' ook gebruikt om een kleine, lichte, opvouwbare kinderwagen te benoemen.

Voordat je denkt dat ik dit hier ter plekke zit te verzinnen; je kunt o.a. de Grote Van Dale hierop naslaan. Een redelijk betrouwbaar naslagwerk als het gaat om o.a. herkomst en betekenins van woorden.

En de Maplex Scorpion wordt doorgaans beschouwd en betiteld als een 'buggy'. Uiteraard mag je er anders overdenken, dat staat je helemaal vrij.

cris_blitz
Site Admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Jan 07, 2007 12:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

.

http://www.vandale.be/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=buggy

bug·gy (de ~ (m.), ~'s)
1 lichte, inklapbare wandelwagen voor peuters
2 open rijtuigje met één paard
3 sportief open autootje, geschikt voor terreinritten

Ik sluit me aan bij Kylian ... dat Fiat-spul valt immers onder uitleg 1 Exclamation
.

Kylian
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Zo Jan 07, 2007 9:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hehe, helemaal mee eens Cris. Met zo'n Fiatje zal er geen baja gereden worden Smile

Dat een buggy ook andere betekenissen heeft had ik trouwens zelf ook al aangegeven geloof ik...

Maar evengoed, de term Buggy gekoppeld aan een auto komt niet van die andere twee betekenissen. De oorsprong ligt in het feit dat in Amerika de kever een beetle heet maar in de volksmond een bug werd/word genoemd. (Ook een bestaand woord dat toen nog helemaal niets met auto's te maken had en er nu onlosmakelijk mee verbonden is)

De term Buggy (icm een auto) onstond pas in de media toen Willy Meyers zijn Manx op een ingekorte kever aan de wereld presenteerde.

Overigens de "new beetle" word nu in de volksmond ook geen Bug genoemd. Hoe zou dat komen ? Een Bug is een begrip dat je niet los kunt koppelen van de "oude" kever. Een Buggy dus ook niet.

Daarbij is ook niet alles wat wel op een kever is gebaseerd automatisch een Buggy, denk daarbij aan crossauto's (rail's) of kitcars. Het principe van de poly kuip (en zelfs de vorm in grote lijnen) is daarbij dus een factor die ze in de Dikke vergeten zijn te noemen. Maar ja het is dan ook maar een "redelijk" betrouwbaar naslagwerk....

En wat beteft dat Fiatje:

mvBg

Peter

Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Zo Jan 07, 2007 7:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

We komen hier niet uit Peter en Cris, omdat ik een ruimer (dus niet vasthoudt aan het verband met een Volkswagen kever) begrip hanteer voor het woord buggy dan jullie dat kennelijk doen. Maar dat is leuk aan een forum, zoveel mensen, zoveel meningen... Smile
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Niet-Aircooled Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: