BUGGY BOYS BELGIUM - WEBSITE BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM
The Belgian Aircooled VW Online Community Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   GarageGarage   KaartKaart   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BUGGY BOYS BELGIUM - GALLERY

HOTROD SPORTSCAR BUGGY (op speurders.nl)
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Gezocht : VW Buggy
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Stefaan
Junior
Junior

Leeftijd: 43
Horoscoop: Ram
Aangemeld: 25-1-2007
Bezocht: 16-6-2007

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 6:59 pm    Onderwerp: HOTROD SPORTSCAR BUGGY (op speurders.nl) Reageer met quote

Ik ben geinteresseerd in een buggy op speurders.nl

Kan iemand me daaromtrent enige informatie geven wat betreft biedprijs ?
Invoer in belgie ?
Koopje ???

http://www.speurders.nl/autos/buggyskitcarsenkarts/27142050/old_school_hot_rod_buggy.html
Naar boven
Stefaan is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Sportscar
Senior
Senior

Leeftijd: 31
Horoscoop: Waterman
Aangemeld: 30-8-2006
Bezocht: 31-1-2013

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 8:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die reed afgelopen jaar ook mee met de rondrit in Budel. Ik ken iemand de eigenaar van die buggy wel kent.
Zal eens kijken of hij er iets over kan vertellen...

Grtz, Robbert

Laatst aangepast door Sportscar op Za Jan 27, 2007 5:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Sportscar is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
cris_blitz
Site Admin
Site Admin

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 52
Horoscoop: Kreeft
Aangemeld: 3-2-2005
Bezocht: 14-9-2017

BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 8:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

.
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming BUGGY
Kleur(en) Rood
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4

Massa leeg voertuig 580 kg

Datum eerste afgifte Nederland 28-12-1965
Datum eerste toelating 28-12-1965
Datum aanvang tenaamstelling 01-08-2003

Vervaldatum APK 15-07-2007
.

Kylian
Elite
Elite

Sponsors - 2008 Sponsors - 2010
Leeftijd: 50
Horoscoop: Vissen
Aangemeld: 13-9-2006
Bezocht: 25-4-2017

BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2007 10:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

De buggy ziet er op de plaatjes goed uit, die is gewoon af! Mooi afgewerkt en met oog voor details

Als ik de beschrijving lees denk ik dat je best hoog zult moeten bieden maar dat dat ook reeel is. Ga maar eens tellen als je zelf iets moet bouwen in dezefde staat, dan zit je al snel aan die 8000 euro die hij er aan heeft besteed.

mvBg
Peter

Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 59
Horoscoop: Steenbok
Aangemeld: 17-6-2006
Bezocht: 22-10-2017

BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2007 11:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kylian schreef:
De buggy ziet er goed op de plaatjes goed uit, die is gewoon af! Mooi afgewerkt en met oog voor details(...)

Dat kan zijn, maar ik vind deze buggy op bijgeleverde foto's totaal niet overkomen. Was het misschien zo mistig...?

Kylian schreef:
Als ik de beschrijving lees denk ik dat je best hoog zult moeten bieden maar dat dat ook reeel is. Ga maar eens tellen als je zelf iets moet bouwen in dezefde staat, dan zit je al snel aan die 8000 euro die hij er aan heeft besteed.

Ben het helemaal met Peter eens. Vandaar ook dat ik meer moeite zou hebben gedaan om de buggy goed op de foto's over te laten komen. Vooral die foto van het vooraanzicht van de buggy (foto hieronder) komt bij mij totaal niet over. Dan geef je niet meer dan 3.000 euro (ik zag dat dit inmiddels was geboden). Zonde, deze buggy verdient een betere presentatie...

cris_blitz
Site Admin
Site Admin

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016

BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2007 3:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

.
Ideeën en smaken kunnen blijkbaar nogal eens verschillen.

Ik heb die buggy nooit in't echt gezien en kan me dus enkel baseren op de foto's.

De verkoper schrijft "old-school", maar ik denk niet dat hij goed weet wat dat woord betekent.
Wat matte lak maakt hem zeker al niet "old-school", want in de 70's was glitterlak een must.
Deze buggy heeft in mijn ogen bitter weinig "old-school"-look (uitgezonderd de velgen).
Ik zou hem dus zeker de stempel "custom-look" gegeven hebben.

Die knoppenconsole naast de handrem met bekabeling los door de passagiersruimte,
leek me eerst een uitneembare afstandsbediening voor een airride systeem,
maar daar schrijft de verkoper niets over.
Vinden jullie dat dan zo "vet" ?

Wat keuring betreft ... over die versnellingspook en zeker die uitlaat gaan ze moeilijk doen op de keuring.
En als ze er je op de keuring al doorlaten, dan ga je achteraf bij elke politie-controle tegen gehouden worden.
Met alle gevolgen van dien.

En dan die motor .... een 1600cc met bijna 100pk is wel een beetje om problemen vragen.
Als die niet speciaal behandeld is (lijnboren enz) en met de beste stukken terug is opgebouwd,
dan blijft die niet lang gans.
Het feit dat je er "2 donor motoren met dubbele poorten" bij krijgt doet bij mij al dadelijk een alarmbelletje rinkelen.

Tenslotte de prijs ... ik heb de foto's aadachtig bekeken, en eigenlijk zie ik aan die buggy niiets van grote waarde,
tenzij de motor (als die al volgens de regels der kunst gebouwd is).
Naar mijn persoonlijke mening is die hooguit 5.000 euro waard,
en dan zou ik 'm eerst nog eens goed in't echt bestuderen ook.

Nu, zooals ik in het begin al aangaf : ideeën en smaken kunnen blijkbaar nogal eens verschillen.
Maar zonder er een welles-nietes topic van te maken,
zou ik toch eens van Kylian en Manx willen weten hoeveel zij voor deze bggy zouden bieden,
en waar ze dan die "hoge" prijs op baseren.
.

Kylian
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2007 9:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kijk ook al een paar jaar rond naar interresante buggies en onder de 3500 euro vind je (op hoge uitzondering na) geen enkele buggy die door de APK komt. Voor dat geld zijn de 1600tjes helemaal zeldzaam.

Ga je dan kijken wat er bij komt om hem veilig en betrouwbaar te maken (banden, remmen fusees, bedrading, wiellagertje etc) ben je gauw 500 - 1000 euro verder zonder gekke dingen te doen (als het niet meer is).
Dan zit je al op 4 a 4,5 duizend maar: als het al een 1600 is, dan heb je voor dat geld heel waarschijnlijk nog geen dubbele carbs of andere toeters en bellen. Alleen al voor tweedehands carbs compleet met filters en stangenstelsel ben je gauw 4 a 500 euro kwijt.

Voor die nieuwe uitlaten ben je minimaal hetzelfde kwijt. Als je er nog een 1600 in moet hangen tel er dan nog maar 4 a 500 euro bij voor 1 of 2 donorblokjes Smile Voor de andere goodies die hij noemt ben je ook al gauw 200 euro's kwijt en dan praat ik niet over de chroomdingetjes.

Verder meldt de verkoper dat bodem en ophanging zeer goed is en dat dat goed zichtbaar is, dat je daar niets meer aan hoeft te doen lijkt me ook wat waard lijkt me. Verder zie ik traanplaat op de vloer. Ik zie ook een nieuwe stabilisator stang en dat associeer ik met iemand die er, of geen verstand van heeft en alles heeft uitbesteed, of iemand die alles tot in de puntjes in orde wil hebben.

In mijn ogen is in deze buggy recent veel tijd en geld gestoken wat de nieuwe eigenaar dus niet meer hoeft te spenderen.

Voor mij zou 6000 euro een heel schappelijke prijs zijn. Er vanuitgaande dat je nauwelijks buggies ziet die meer opbrengen tenzij het absolute showcases zijn. Natuurlijk zou ik wel minder bieden Smile

mvBg
Peter

ps: al die knopjes kunnen ook heel goed voor de verlichting en ruitewissers ed zijn want die zie ik aan het stuur of dashboard niet zitten

Senior
Senior

Leeftijd: 31
Horoscoop: Waterman
Aangemeld: 30-8-2006
Bezocht: 31-1-2013

BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2007 11:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Natuurlijk moet je een buggy écht gezien hebben om te weten wat hij waard is. Van een (slechte) foto is er wienig zinnigs over te zeggen. Verder ben ik het volledig met peter eens. Ik denk dat die buggy er piekfijn uitziet, en dat is toch echt wel wat waard....

Mijn buggy is ook in een staat die niet meer oldtimer te noemen... bijna alles is onderhand nieuw. Ookal zie je dat niet allemaal, het lijkt mij toch wle wat waard. Een nieuwe set remmen gaat nu eenmaal langer mee dan eentje die er al 5 jaar op zit, ookal remt die nog wel goed...

Grtz, Robbert

Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016

BerichtGeplaatst: Za Jan 27, 2007 11:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

cris_blitz schreef:
(...) zou ik toch eens van Kylian en Manx willen weten hoeveel zij voor deze bggy zouden bieden, en waar ze dan die "hoge" prijs op baseren.

Dat laatste heeft Kylian uitgelegd. Zo reken ik ook. Het is wat anders of ik het er voor zou geven. Want, maar dat heb ik al gezegd, deze buggy 'toont op de foto's voor geen meter'. Dus als je er zoveel aan hebt gedaan (wat door de eigenaar is om-/beschreven inclusief een kostenopgave van die aanpassingen) dan zul je deze buggy niet meenemen voor 3.000 euro die nu wordt geboden.

Dat zal eerder rond die 8 zitten (mijn gevoel zegt dat de eigenaar deze buggy niet ver onder die prijs zal verkopen). Ik herhaal mezelf: IK zou het, op basis van wat ik zie op de foto (welke de waarde die de eigenaar claimt zou moeten onderschrijven), er niet voor bieden. Dat was/is mijn punt.

V.w.b. de uitvoering en keuze van de uitrusting op deze buggy: ja dat is een kwestie van smaak. Het is niet de mijne, maar daarover kun je geen discussie starten, immers zoiets is toch heel persoonlijk.

Cris, je hebt absoluut gelijk waar de eigenaar praat over 'old school'. De eigenaar probeert een vergelijking te trekken die er, van wat we kunnen zien vanaf de foto's, absoluut niet is! Een 'old school' buggy heeft minimaal de kenmerken die jij al eerder beschreef.

Opzich is het wel interessant om eens een topic te starten over 'de waarde van mijn buggy'. 'Mijn' moet je dan ruim zien.

@Cris: pak een foto uit het archief, plaats die in de topic, zet er wat relevantie info bij en vraag: wat bied jij voor deze buggy, en waarom. Eens kijken wat voor een discussie dit gaat opleveren.... Rolling Eyes ...dit is tenslotte een forum met kenners & liefhebbers en (interessante) meningen.

Misschien zijn er wel forumleden die dit met hun buggy willen 'uitproberen'?

De reden waarom ik dit zeg heeft te maken met taxaties. Wanneer een 'autokenner' een buggy moet taxeren, schrik je je rot, althans dat deed ik toen mijn buggy door, notabene een beëdigd taxeteur op motorvoertuigengebied, werd beoordeeld.

Gelukkig heb ik er zelf wel verstand van.... Wink ...en heb ik de beste man (ook door het tonen van rekeningen) kunnen overtuigen van mijn gelijk. Nu zal ik met de verzekering geen gedonder hebben, wanneer bij schade moet worden uitgekeerd. Althans dat hoop ik maar.... Rolling Eyes

Leo Hoeben
Elite
Elite

Sponsors - 2007 Sponsors - 2013
Leeftijd: 58
Horoscoop: Stier
Aangemeld: 14-8-2006
Bezocht: 8-9-2017

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2007 11:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

Jongens daar gaan we weer.
Een prijs maken op internet gaat schijnbaar goed,nou ik zit als 20 jaar in de auto's en ik kan het nog steeds niet.
Ik wil eerst iets zien dan kan ik de staat er in aflezen en er een waarde aan geven.
Zeker met dit soort aparte objecten.
Daarbij is het ook nog eens wat heeft de koper er voor over.
Als ik kijk naar mijn eigen buggy dan zit daar al voor 9000 euro A kwaliteit materiaal in en dan heb ik de 1600 motor die ik zelf heb gebouwt nog niet meegeteld.
Ik heb 2 jaar geleden een goed bod gehad op mijn buggy en heb het niet gedaan omdat je dan toch weer iets anders wil en dan begin je weer aan andermans ellende.
Daarbij is het ook zo dat toen ik in 1998 mijn buggy voor 1000 gulden kocht omdat het gewoom leuk vond en er plezier in had.
Nou koop je onder de 3000 tot 4000 euro niets meer want iedereen kijkt wat een andere buggy opbreng en hangt daar een prijs aan.
Dus met andere woorden hoe ziet het voertuigeruit en wat heeft men er voor over.
En de buggy begint weer uit een verdomhoekje te komen.
Wat betreft taxeren schrok ik me rot,en om de 2 jaar wil ik een nieuw taxatie rapport zowel voor mij als voor de verzekering.
Maar een rapport wil niet zeggen dat dit de verkoopprijs,dat heeft namelijk te maken met vraag en aanbod.
Maar als je schade rijd als dit door jou of derden is kun je in overleg met je taxatie wel je schade goed laten maken,inplaat dat er zo'n man komt en zegt dit is het schade bedrag.

Mvrgr Leo Hoeben

Manx
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2007 4:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk, ik lees uit het voorgaande een uitdaging voor dit forum. Tenslotte zijn wij de buggyliefhebbers. Dat is in mijn beleving een gemêleerd gezelschap welke al enige tijd (al dan niet van voor het 'euro-tijdperk'):

- buggy's bouwen
- buggy's rijden
- buggy's kopen of verkopen
- onderdelen voor buggy's kopen of verkopen
- onderdelen voor buggy's zelfmaken of laten maken
- de geschiedenis van buggy's weet of kent
- de geschiedenis over buggy's verzamelen
- technisch onderlegd zijn
- vormgevend onderlegd zijn (of daarvoor gevoel hebben)
- misschien vergeet ik nog wat...

Kortom: - van buggy's houden.

Begrijp mij goed, ik bedoel hiermee niet dat iemand al de bovenstaande eigenschappen hoeft te bezitten om als 'buggyliefhebber' door het leven te gaan; twee van die eigenschappen is voldoende.

Enfin. Doel van dit alles is, hoewel moeilijk/lastig, maar 'for the sake of argument' een mening te krijgen waarom je een X bedrag (in euro's) voor een buggy vraagt/biedt. Los wat 'emotie' met je doet, want een buggy kopen is ook een stuk emotie kopen. En in de meeste gevallen betaal je daar ook voor!

Ik herhaal mijzelf graag: dit forum is uitermate geschikt om meningen te vormen over de waarde van 'een' buggy.

Daarom dacht ik, als vingeroefening, aan een voorbeeld. Chris heeft een groot archief. Zet een paar leuke foto's, liefst ook met een paar details, als topic op dit forum, zet daarbij een paar relevante gegevens (van mij part verzint hij die) zoals bouwjaar, revisie en technische gegevens, lijst van accessoires e.d. en vraag vervolgens 'wat bied jij voor deze buggy en waarom'.

etieke
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007
Leeftijd: 44
Horoscoop: Boogschutter
Aangemeld: 7-3-2005
Bezocht: 1-10-2013

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2007 7:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

een kleine greep uit de realiteit
ik heb de mijne gekocht voor 5250 €
In eigenlijk slechte staat
ondertussen geplaatst en laten plaatsen omdat ik niet zo op de hoogte ben van automekaniek
schijfremmen
nieuwe bodemplaten en laten zandstralen enz
nieuwe uitlaat
alles nieuw, vooras benzinebak,remmen,stuurinrichting,rempomp, kortom alles
porsche koeling laten plaatsen met dubbelle dellortos
motor laten afstellen , nieuwe electiciteit
body laten lakken
ben ondertussen nog es plus min 7000€ kwijt
dus ik denk nie dat ge die ga hebben voor 8000 euries

etieke is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
cris_blitz
Site Admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Jan 28, 2007 9:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

.
Slik Confused

5250 € + 7000 € + nog wat "kleinigheidjes" = een mooie Porsche 911 3.0 SC (net oldtimer).

Da's veel geld per km rijgenot.
.

philippe
Expert
Expert

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009
Leeftijd: 57
Horoscoop: Stier
Aangemeld: 4-9-2005
Bezocht: 10-3-2015

BerichtGeplaatst: Ma Jan 29, 2007 6:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

It's only money ! Mr. Green
EN bij de eerste zonnige rit ben je dat allemaal vergeten en gaat alle stress die je erdoor hebt gehad overboord. Heb ik gelijk of heb ik gelijk ? Cool Laughing

Kylian
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Ma Jan 29, 2007 8:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

cris_blitz schreef:
5250 € + 7000 € + nog wat "kleinigheidjes" = een mooie Porsche 911 3.0 SC (net oldtimer).

Maar dan begint het pas voor die Porsche en die restaureer je vast niet voor 7000 euro.

Alles is relatief......

mvBg
Peter

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Gezocht : VW Buggy Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: