Wat mag een buggy kosten ?

Algemene vragen, opmerkingen, .... Zolang het maar over Buggies, Luchtgekoelde VW's of Porsches gaat

Moderators: Herman Schroons, Boxer, Exon

cris_blitz
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Wat mag een buggy kosten ?

Bericht door cris_blitz » ma, 01 sep 2008 11:37

.
Wat mag tegenwoordig een buggy kosten ?

12.000 € ... 10.500 € ... :?:
.
Laatst gewijzigd door cris_blitz op ma, 01 sep 2008 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » ma, 01 sep 2008 16:08

cris_blitz schreef:.
Wat mag tegenwoordig een buggy kosten ?

12.000 € ... 10.500 € ... :?:
.
Nog eens 5000 eraf, en we zitten aan normale prijzen ...

Leo Hoeben
Elite
Elite
Contacteer:

Sponsor

Bericht door Leo Hoeben » ma, 01 sep 2008 17:04

Jongens ik was laatst in Frankrijk met de buggy,en daar zag ik er een te koop staan in de beurt van Nice.
Lang niet zo mooi als de deze,en verder niets appart.
Vraagprijs 9900 euro.
Dus wat is normaal.

Mvrgr Leo
Buggy's have more fun
Afbeelding

luke
Member
Member

Bericht door luke » ma, 01 sep 2008 17:48

Leo Hoeben schreef:Jongens ik was laatst in Frankrijk met de buggy,en daar zag ik er een te koop staan in de beurt van Nice.
Lang niet zo mooi als de deze,en verder niets appart.
Vraagprijs 9900 euro.
Dus wat is normaal.

Mvrgr Leo
Mannen,
De normale prijs,ik vraag mij af wat hebben deze Buggy's nieuw zijnde gekost destijds?Nu zijn het blijkbaar verzamel objecten geworden,en het is wat de zot er aan geeft(spreekwoord)Ik als leek heb de mijne €20.000,00 betaald,veel ste veel natuurlijk.Maar onder de Buggymannen zijn verkopers,geen liefhebbers lijk de meeste van ons.Die helpen de boel naar de klote.Vroeg of laat komt dit de verkeerde ter oren en dan is het gedaan.Dus wees redelijk,gij hebt er alleen maar belang bij.Er bestaan kleine catalogen in de handel met 2dehands prijzen van auto's,maar daar staat helaas onze Buggy niet meer tussen.Met andere woorden geen richtprijs en daar wordt van geprofiteerd,spijtig!Dus wat is de prijs??? :shock:

Peter
Expert
Expert

Bericht door Peter » ma, 01 sep 2008 18:16

Leo Hoeben schreef:Dus wat is normaal.
't Is een kwestie van vraag en aanbod, zoals alles.

In de EU zijn Frankrijk en Italië de duurdere landen. Duitsland is veel goedkoper. België en NL zitten er zowat tussen in. In BE zijn de prijzen de laatste jaren wat gestegen doordat de buggies met Keverpapieren van de markt zijn gegaan, maar door de import vanuit Duitsland zal zich dat wel terug uitvlakken.

5000 EUR lijkt me op dit moment voor BE een stevige prijs, waarvoor je al een goede degelijke buggy zou moeten kunnen kopen.
Vraagt een verkoper meer, dan is het een dromer, die hoopt dat iemand zich laat vangen om te veel te betalen, maar meestal gewoon heel lang met zijn waar blijft zitten.

Volg gewoon de ebay-veilingen in dit deel van het forum om een idee te krijgen van de prijs, daar zie je de echte verkoopprijs. Ik heb nog niet veel veilingen boven de 5000 EUR zien eindigen.

Wat verkopers als Jerry betreft : gelukkig gaat de helft van die woekerwinsten naar de belastingen. Allez, dat hoop ik toch.

Deserterdriver
Elite
Elite

Sponsor

Bericht door Deserterdriver » ma, 01 sep 2008 21:26

Peter schreef:
Leo Hoeben schreef:Dus wat is normaal.
't Is een kwestie van vraag en aanbod, zoals alles.

In de EU zijn Frankrijk en Italië de duurdere landen. Duitsland is veel goedkoper. België en NL zitten er zowat tussen in. In BE zijn de prijzen de laatste jaren wat gestegen doordat de buggies met Keverpapieren van de markt zijn gegaan, maar door de import vanuit Duitsland zal zich dat wel terug uitvlakken.

5000 EUR lijkt me op dit moment voor BE een stevige prijs, waarvoor je al een goede degelijke buggy zou moeten kunnen kopen.
Vraagt een verkoper meer, dan is het een dromer, die hoopt dat iemand zich laat vangen om te veel te betalen, maar meestal gewoon heel lang met zijn waar blijft zitten.

Volg gewoon de ebay-veilingen in dit deel van het forum om een idee te krijgen van de prijs, daar zie je de echte verkoopprijs. Ik heb nog niet veel veilingen boven de 5000 EUR zien eindigen.

Wat verkopers als Jerry betreft : gelukkig gaat de helft van die woekerwinsten naar de belastingen. Allez, dat hoop ik toch.
Dream on !!! Als ge nen degelijke buggy wilt dan komt ge der niet mee 5000 beste vriend !!! En als er liefhebbers zijn die betalen graag deze prijs en de prijs die voor de Vanclee gevraagd wordt vind ik een behoorlijke prijs .
Buggy all the way !
Keep the old lamp burning !!!

cris_blitz
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door cris_blitz » ma, 01 sep 2008 22:56

.
luke schreef:... De normale prijs,ik vraag mij af wat hebben deze Buggy's nieuw zijnde gekost destijds?Nu zijn het blijkbaar verzamel objecten geworden,en het is wat de zot er aan geeft(spreekwoord)
Wat buggy's indertijd gekost hebben is inderdaad niet relevant,
en dat geld niet enkel voor buggy's maar voor alle verzamelobjecten.

Neem even het locomotiefje in schaal HO op de foto hieronder,
dit werd in 1954 nieuw verkocht voor de luttele prijs van 34 US Dollar,
we zijn nu 54 jaar verder en het ding is belange na niet nieuw meer,
hoeveel denk je dat het nu moet kosten ?
Denk er eens over na, en klik pas daarna op de foto om de prijs te zien.

Afbeelding

En ja, die prijs is realistisch !

Het verschil tussen het locomotiefje en een buggy ?
Aan het locomotiefje is de afgelopen halve eeuw niets gedaan,
gewoon goed onderhouden.
Een buggy van pakweg 35 jaar oud daareentegen heeft vaak al meerdere restauraties overleefd.
Het locomotiefje kan je enkel in z'n geheel verkopen,
een buggy kan soms meer opbrengen als je'm in stukken verkoopt,
veel duurzame onderdelen kosten nu immers een veelvoud van de nieuwprijs van toen.
Enkele voorbeelden : ga een een set 5-gaats Empi Sprintstar velgen kopen,
of een mooie set Porsche 914 instrumenten,
vraag je nu ook nog eens af wat indertijd een set Webers IDF 40 kostte ?
...

Een buggy is dus minstens zoceel waard als de som van de eenheden die erin steken,
en komt daar nog bij de emotionele waarde en de verzamelwaarde van het geheel.

Dat je degelijke buggy's kan kopen voor 5 à 6.000 , ja daar ben ik het mee eens.

Maar wie voor die prijs een tip-top in orde Vanclee buggy weet staan met alles op en aan,
die mag me altijd bellen 8)
.

friekske
Elite
Elite

Sponsor

Bericht door friekske » di, 02 sep 2008 21:53

het is altijd zeer moeilijk om ne prijs te plakken op oude dingen.
te zondag 2 nos gardebous voor typ3 vastgehad.
750 euro voor de 2 :shock: dat zal de prijs wel zijn maar dat kan en wil ik er niet aan geven. iemand anders mss wel.
aircooled fever

Miss Woodstock
Elite
Elite

Bericht door Miss Woodstock » wo, 03 sep 2008 13:43

de vraag kan hier beter anders worden gesteld,wat hebben wij onze buggy's betaald.Dan kan een beginneling meer vergelijken en en als we dan eerlijk zijn komen we er met 5000 € niet .
En het hangt toch ook af van wat ge van uw buggy verwacht.
De mijne heeft 5500 € gekost zo een 3 jaar geleden,reken daarbij
dat electiciteit niet in orde is en als ik eens veel tijd heb zullen die metertjes ooit wel eens werken,mijn bache is ook aan vernieuwing toe
en er zit maar een een gewone 1600 cc motor maar in princiepe kan hij nog jaren mee zoals hij nu is.
Ik ben zeer tevreden met mijn buggy en de prijs die ik ervoor betaalde
Het verfraaien hoeft niet maar dat is ook onderdeel van onze hobby en
daar besteden we ook allen veel tijd en geld aan.

Manx
Elite
Elite
Contacteer:

Re: Wat mag een buggy kosten ?

Bericht door Manx » wo, 03 sep 2008 19:41

Ik heb er 15k in zitten (daar is ie ook voor verzekerd). Voor leek veel, voor een liefhebber niet. Mijn Manx zal, zolang ik leef, niet verkocht worden.

Als ik 15.000 deel door, zeg 25 (het theoretische aantal jaren dat ik nog zal leven), kost de buggy mij in afschrijvingstermijnen 600 euro per jaar, of 50 euro per maand, of 11,54 euro per week, of 1,65 per dag...

Enfin, niet echt iets om wakker van te liggen... :mrgreen:
- A buggy produces more smiles per mile than any other car - Bruce Meyers

bumblebee
Expert
Expert

Bericht door bumblebee » wo, 03 sep 2008 20:00

Ik zeg liever niet de prijs die we voor onze buggy betaald hebben, maar
als het mensen kan helpen bij het creëren van een beeld over een verkoop/aankoopprijs van een buggy, dan kan ik jullie zeggen dat voor onze buggy 8500euro werd gevraagd. Hij was in gerestaureerde staat en met gereviseerde motor verkocht. We hebben er nog 500euro afgekregen.
Nadien bekeken, had ik er nog iets meer moeten afkrijgen, want eigenlijk zijn we aan een nieuwe kap toe, en zijn de bodemplaten toch ook niet in topvorm.
Dus, als je als leek een buggy wil aanschaffen, verdiep je dan eerst eens in de projecten die hier op de site zijn te volgen en vraag evt of iemand met ervaring wil meegaan bij de aankoop.
groeten van Debbie, Kurt en Boris

Dirk Trike
Moderator
Moderator

Sponsor

Bericht door Dirk Trike » wo, 03 sep 2008 20:38

Het is inderdaad wat de gek voor zijne hobby wil geven en wat de gek graag ziet. Kijk maar eens op deze site en zie wat voor een verschil er bv in de prijzen van trikes zit. Dat zit puur in de afwerking en de kwaliteit van de materialen gebruikt.

Ik heb wat langer gespaard en ene Boom Lowrider gekocht wetende dat die in het hogere/duurdere segment van de trikes zit. Dat was een bewuste keuze omdat ik 2 linkerhanden heb en dus op zoek was naar iets dat een degelijke afwerking heeft en waar ik weet dat ik geen problemen hoef te verwachten bij normaal gebruik of kan terugvallen op een goed servicepunt moest ik problemen krijgen (en ook omdat de lowrider het meeste comfort voor mijn lengte gaf).
"when the going gets tough, the average get conservative"

etieke
Elite
Elite
Contacteer:

Sponsor

Bericht door etieke » do, 04 sep 2008 16:45

voor 5000 euries vindt je geen degelijke buggy
das mijn mening
ik heb de mijne 5250 € betaald 3 jaar terug en moest een volledige restauratie ondergaan
zit nu op pakweg 12500 euro
en is nog lang niet klaar

ik denk dat een realistische prijs zich ergens rond de 13 a 15000 euro bevindt , voorwaarde is dan wel dat je er niks meer aan moet doen wat betreft restaureren , inrichten naar eigen smaak kun je geen prijs opplakken
het is gestopt , spijtig maar het is nu eenmaal zo
www.slotenlampaert.be

Herman Schroons
Super Mod
Super Mod

Bericht door Herman Schroons » vr, 05 sep 2008 19:35

Peter schreef:
Ik ben niet zo'n internet kenner maar veronderstel dat je op ebay koopt zonder de buggy in levende lijve gezien te hebben. In dat geval kan je moeilijk meer bieden dan wat je zo als waarde ziet staan op de foto, zodanig dat je in geval van miskleun je geld kunt recuperen.

Kun je de buggy keuren en mag je hem proefrijden, dan kan je deze toch al beter taxeren. Volgens mij een buggy in technisch degelijke staat rond de 6000€. Een buggy in show room staat(optisch en technisch) minstens 12000€.

Ik heb mijn buggy in 1983 gekocht, mijn aankoopprijs is dus niet meer relevant, maar ik heb 750€ betaald voor een nog nauwelijks rijdend wrak.
Groetjes, Herman

buggyfan
Elite
Elite

Sponsor

Bericht door buggyfan » vr, 05 sep 2008 22:06

ik durf haast niet meer te zeggen wat ik mijn saier a1 heb betaald, volledig in orde, alleen 2 nieuwe zetels erin en een nieuw dak laten maken.

met deze extra kosten gedaan te hebben zit ik op 4725 eurotjes.

aankoopprijs was 3500.

dus er zijn buggy's in orde te vinden voor minder dan 5000 euro.
erbij ook te weten dat saier een zeldzaam exemplaar is in belgie.

en natuurlijk, wil ik zoals ieder buggyliefhebber zijn eigen smaak in de buggy steken.

maar dat zijn niet de zware kosten, gaat over de kleur en nieuwe electriciteit erin (is in orde, maar zoals overal bijna ne spageti onder het dashbord).

maar is inderdaad een moeilijk iets om op een buggy een juiste prijs te plakken.

als er iemand mij nu 10000 euro zou bieden op mijn buggy, dan krijgen ze hem niet.

is mijn buggy en zal zo blijven tot ik erbij neerval.
zo ook mijn andere buggy's.

mijn rode buggy is een ander verhaal, in orde gekocht voor 2500 euro.
wel wetende hier gekocht maar was zweedse invoer.

ondertussen ook veel aan veranderd, zoals motor, remmen, velgen.
deze gaat wel nog ne keer volledig gerestaureerd worden, want deze kan nu nog offroad zoals de meeste hier wel weten.

en deze zal voor geen goud ter wereld hier nog weggaan, want dit is ons trouwcadeau van iedereen (geld gevraagd als cadeautip en met dit geld de buggy gekocht).

groetjes patrick
buggy's rules

Plaats reactie