BUGGY BOYS BELGIUM - WEBSITE BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM
The Belgian Aircooled VW Online Community Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   GarageGarage   KaartKaart   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BUGGY BOYS BELGIUM - GALLERY

Karmann Ghia (type 14)

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Te Koop : VW Overige
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 59
Horoscoop: Steenbok
Aangemeld: 17-6-2006
Bezocht: 22-10-2017

BerichtGeplaatst: Vr Sep 05, 2008 12:39 pm    Onderwerp: Karmann Ghia (type 14) Reageer met quote

I.v.m. gewijzigde (samen)woonplannen te koop mijn recent (mei 2008) aangeschafte Karmann Ghia, t.e.a.b.

Bouwjaar 1972 (Duitse import 2005).

APK tot 12 april 2010.

KG verkeert niet in concours staat, maar is prima daily driver.

Motor 1600 cc (loodvrije koppen), lange bak, schijfremmen voor, originele radio.

Aandachtspunten carrosserie (maar het kan er nog mee door): linker portier, motorklep, bodembandenbak.

Aandachtspunten chassis: bodemplaat linksachter (onder achterzitting).

Aandachtspunt motor: lekkende oliekoeler pakking.

Uiteraard belasting vrij, WA verzekering 43 euro per jaar.

Zolang dit draadje open staat, is de KG te koop.

Voor meer info en/of foto's e-mail mij: manx@chello.nl

Laatst aangepast door Manx op Wo Apr 29, 2009 5:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Manx is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016

BerichtGeplaatst: Do Okt 23, 2008 6:35 pm    Onderwerp: Re: Te koop: Karmann Ghia (type 14) t.e.a.b. Reageer met quote

Aanvullend foto materiaal m.b.t. mijn KG.

Zoals reeds aangegeven zijn er een aandachtspunten. Het kan er mee door, je hoeft er geen totaal project van te maken, maar je zult er op termijn wel iets aan moeten doen. Zoals het linkerportier (zie foto's hieronder). Misschien gaat reparatie te ver en is het simpeler om de deur in zijn geheel te vervangen.

Rond het linkerkoplamphuis zit roest en de koplampreflector moet eigenlijk ook worden vervangen.

De bandenbak. Ja, daar zit best wel wat roest. Nog geen gaten maar het is een zwakke plek daar. De foto is van bovenaf genomen. Je kijk 'naar beneden' in de bandenbak (reserve wiel is er dus even uitgenomen). Op de foto zie je rechts nog net een stukje van de claxon en wat zwarte tape, daar waar een rubber (tegen het water) hoort te zitten.

Ik heb (nog) geen goede foto van de onderzijde van het chassis. Er zit roest op de bodemplaat links (binnen). De benzineleiding is een (tijdelijke) noodoplossing. Voor het vervangen van de verroeste delen heb ik twee spiksplinter nieuwe volledige bodemplaten links en rechts!

De motorklep heeft zowel links als rechts aandacht nodig (een nieuwe klep gaat te ver, dit is te repareren).

1600 cc (loodvrije koppen) motor heeft een lekkende oliekoelerpakking (niet te zien op de foto). Het motorcompartiment ziet er overigens netter uit dan hier op de foto.

Zoals ik reeds eerder aangaf, zolang dit draadje open staat, is de KG te koop tegen elk aanbiddelijk bod.

Laatst aangepast door Manx op Za Mei 30, 2009 11:21 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Manx is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Manx
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Za Feb 07, 2009 12:46 pm    Onderwerp: Re: Te koop: Karmann Ghia (type 14) t.e.a.b. Reageer met quote

Nog niet verkocht.

Jammer, voor mij, maar misschien ook voor de liefhebber(s).

Deze KG staat helaas een beetje te verpieteren en dat is natuurlijk ook zonde. Overigens staat de KG droog gestald in de parkeergarage op mijn werk, maar toch...

Ondanks dat ik 'm niet of nauwelijks gebruik is het nog steeds starten = lopen! De KG kost mij feitelijk geen brood kost (43 euro per jaar voor de verzekering) kost, kan ik 'm beter verkopen.

Heb je belangstelling, of weet je iemand, laat het even weten. Mijn vraagprijs is 4.950,- euro, maar daar valt ook over te praten, zeker als je een liefhebber bent.

Manx
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Wo Apr 29, 2009 5:26 pm    Onderwerp: Re: Te koop: Karmann Ghia (type 14) t.e.a.b. Reageer met quote

Manx schreef:
(...) Heb je belangstelling, of weet je iemand, laat het even weten. Mijn vraagprijs is 4.950,- euro, maar daar valt ook over te praten, zeker als je een liefhebber bent.

Het is echt zonde dat er geen liefhebber voor te vinden is (uiteraard is dit niet het juiste forum om de KG te promoten); vandaar een rigoureuze prijsverlaging. De KG verkeert nog steeds in dezelfde staat van onderhoud, niet beter, niet slechter (staat droog gestald).

Vraagprijs € 3.950,-

Leo Hoeben
Elite
Elite

Sponsors - 2007 Sponsors - 2013
Leeftijd: 58
Horoscoop: Stier
Aangemeld: 14-8-2006
Bezocht: 8-9-2017

BerichtGeplaatst: Wo Apr 29, 2009 6:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Probeer het eens op de kever site,of marktplaats.

Mvrgr Leo

nonkel jan
Member
Member

Leeftijd: 49
Horoscoop: Leeuw
Aangemeld: 8-11-2005
Bezocht: 18-4-2012

BerichtGeplaatst: Vr Mei 01, 2009 7:49 am    Onderwerp: n, Reageer met quote

of hier Arrow www.radikalbugz.com
Naar boven
nonkel jan is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Verstuur mail
Manx
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Za Mei 30, 2009 11:20 am    Onderwerp: Re: Karmann Ghia (type 14) Reageer met quote

VERKOCHT! (kan slotje op)
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Te Koop : VW Overige Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: