BUGGY BOYS BELGIUM - WEBSITE BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM
The Belgian Aircooled VW Online Community Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   GarageGarage   KaartKaart   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BUGGY BOYS BELGIUM - GALLERY

De Babylonische spraakverwarring

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Niet-Aircooled
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 59
Horoscoop: Steenbok
Aangemeld: 17-6-2006
Bezocht: 22-10-2017

BerichtGeplaatst: Zo Jun 13, 2010 4:25 pm    Onderwerp: Re: Zeer mooie ge(i)le buggy 3750 euro Reageer met quote

Ik vroeg me af of dit een typische Vlaamse uitdrukking is om een buggy aan te prijzen...
buggy's4sale schreef:
Zeer mooie ge(i)le buggy 3750 euro

BBB forum is immers een vrij toegankelijke site zonder leeftijds grens waar ook (mijn) kinderen op kijken. Ik kon echter aan mijn stiefzoontje van 10 niet uitleggen waarom dit een 'geile' buggy is... Rolling Eyes

Was het in het Duits, dan had ik het wel begrepen en dat de buggy geel is, daar is geen uitleg bij nodig...

buggy's4sale
Addict
Addict

Leeftijd: 52
Horoscoop: Leeuw
Aangemeld: 5-11-2009
Bezocht: 9-1-2013

BerichtGeplaatst: Zo Jun 13, 2010 4:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Stel al dat ik begrip kan opbrengen dat u uw kleinzoontje van deze woordspeling wil 'beschermen'. Dan mag ik ook aannemen als u deze moeite doet om daar zelfs een opmerking over te maken dat u er ook op toe ziet dat geen énkel van zijn klasgenootjes een 'verkeerd' woord gebruikt, u houd hem thuis tijdens de lessen sexuele voorlichting, u zorgt dat hij geen énkele krant of tijdschrift in zijn jonge handjes krijgt, u cencureert tv, of beter nog laat hem geen énkel tv programma zien want zelfs in plopfilms komt meer sex aan bod dan in mijn advertentie, u filtert zijn sms berichtjes van vriendjes, u laat hem zelfs geen stripverhaal lezen, en vooral, u laat hem niet naar de kerk gaan in België....

Al bij al gek als u ziet wat een tienjarige hier op het net kan vinden, u over dit kan struikelen. Hij mag op het internet... maar hij mag niks zien of vinden ?
Deze hyprocritie vind je alleen bij pastoors. Als u snapt wat ik bedoel ?
Naar boven
buggy's4sale is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Ron
Expert
Expert

Sponsors - 2007 Sponsors - 2008
Leeftijd: 49
Aangemeld: 4-2-2005
Bezocht: 7-1-2015

BerichtGeplaatst: Zo Jun 13, 2010 5:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het begint een beetje off topic te raken

Maaaarrr
Dit forum is niet voor enkel en alleen 16 jaar en ouder maar toegangkelijk voor ieder leeftijdcatogorie
Ieder ( op enkele na blijkbaar ) die een bericht plaats kan toch wel indenken dat dit een forum is voor alle leeftijden en zal dus ook naar handelen
Jammer dat je bij een kanttekening van alles wordt aangegrepen wat er allemaal mis is in de wereld met blijkbaar een vrijbrief voor dit forum
jammer

Gr. Ron

Addict
Addict

Aangemeld: 5-11-2009
Bezocht: 9-1-2013

BerichtGeplaatst: Zo Jun 13, 2010 6:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is mijn laatste reactie, want inderdaad off topic. Het was mij gewoon te doen om op een beleefde manier te zeggen dat ik die opmerking/reactie gewoon te dom voor woorden vond.

Hij geeft vraag en antwoord... De duitse zinspeling. Meer moest daar niet achter gezocht worden. ALS er dan al moet iets achter gezocht worden.
Naar boven
buggy's4sale is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
etieke
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007
Leeftijd: 44
Horoscoop: Boogschutter
Aangemeld: 7-3-2005
Bezocht: 1-10-2013

BerichtGeplaatst: Zo Jun 13, 2010 7:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

geil = dialect voor geel
geile = dialect voor gele
toch niks mis mee

etieke is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Joppe
Expert
Expert

Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 41
Horoscoop: Vissen
Aangemeld: 12-12-2008
Bezocht: 13-11-2017

BerichtGeplaatst: Zo Jun 13, 2010 9:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gaan we over zulke details zitten discussiëren?

Is er een "report" knopje dat toe te voegen valt, crisblitz?
Uit mijn ervaring als admin bij cleaned.be dat ook met phpbb werkt, meen ik te weten van wel.
Naar boven
Joppe is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
cris_blitz
Site Admin
Site Admin

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Horoscoop: Kreeft
Aangemeld: 3-2-2005
Bezocht: 14-9-2017

BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2010 6:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

.
Komaan jongens, moeten we daar nu echt aanstoot aan nemen en op elkaars kap gaan zitten ?

Er is op dit forum op bijna 6 jaar tijd nog niets moeten gemodereerd worden op taalgebruik,
en ik probeer dat ook zo te houden.

We kunnen hier allemaal de taalpurist gaan uithangen,
of aanvaarden dat er verschillen zijn in het taalgebruik tussen het noorden en het zuiden van "De Lage Landen".

Taal evolueert nu eenmaal en in de loop der jaren hebben hebben sommige woorden aan de een of andere kant van onze landsgrenzen in meer of mindere mate een pejoratieve betekenis gekregen.

De engelstaligen lijken dat zelfs al te weten :

- http://en.wiktionary.org/wiki/geil
- http://en.wiktionary.org/wiki/poepen

Als een Belg hier het woord "geil" gebruikt, ga ik er maar vanuit dat hij "cool", "sexy, good looking, pretty" bedoelt,
net zoals ik van een Nederlander aanneem dat hij met "poepen" bedoelt dat hij zijn grote behoefte moet doen.

Dat deze woorden niet bij iedereen meteen hetzelfde gevoel oproepen zullen we maar gewoon wijten aan de "Babylonische spraakverwarring".
.

Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 59
Horoscoop: Steenbok
Aangemeld: 17-6-2006
Bezocht: 22-10-2017

BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2010 10:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Patrick aka buggy's4sale, ik heb u een PB gestuurd. Grtz. Henny aka Manx.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Niet-Aircooled Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: