Gesmolten plastic rond uitlaat ?

Algemene vragen, opmerkingen, .... Zolang het maar over Buggies, Luchtgekoelde VW's of Porsches gaat

Moderators: Herman Schroons, Boxer, Exon

Plaats reactie
Dirk Trike
Moderator
Moderator

Sponsor

Gesmolten plastic rond uitlaat ?

Bericht door Dirk Trike » za, 12 mar 2011 12:32

Hi,

Het eerste ritje van het seizoen zit erop van deze morgen. Alleen is er ergens tijdens het rijden/stilstaan een plastic zakske onder mijn uitlaat gekomen en is helemaal er rond gesmolten. Helaas merkte is dat pas toen ik een stuk verder effe stil stond en er opeens ene stinkende walm van achter mijne rug kwam (ik dacht eerst dat mijne motor in brand stond). De grootste stukken gesmolten plastic heb ik er al van af kunnen trekken maar nog iemand tips hoe ik het beste de rest van die rotzooi er vanaf kan halen zonder krassen te maken op mijn uitlaat?

Gr,
Dirk.
"when the going gets tough, the average get conservative"

DIY
VIP
VIP

Bericht door DIY » za, 12 mar 2011 13:22

Aai dat verpest een eerste rit wel.
de plasic verwijderen hangt een beetje van de soort palstic af.
In soortgelijk geval had ik het beste reusultaat met een combinatie van Aceton en ovenreiniger, let wel op dat je uitlaat koud is he , brand nogal snel :roll: maar dat wist je zelf ook wel
Normaal gaan die je chroom niet aantasten, de plek waar de plastic door inbranden dof maakte opkuisen met chroompolish
Probeer wel eerst op een plekje dat niet in het zicht is he.
suc6
Ervaring is een cumulering van fouten die we maakten in het verleden en waar we uit leerden

DIY
VIP
VIP

Bericht door DIY » za, 12 mar 2011 13:25

oeps bijna vergeten
De gouden raad van Tante Kaat
plak eerst de delen die niet besmeurd zijn af met papiertape, dit voorkomt dat je de opgeloste plastic verder gaat uitsmeren.
Ervaring is een cumulering van fouten die we maakten in het verleden en waar we uit leerden

Dirk Trike
Moderator
Moderator

Sponsor

Bericht door Dirk Trike » zo, 13 mar 2011 12:02

Zo te zien was het een zakje uit de supermarkt. Merci voor de tips, ik ga dat deze week eens proberen.
"when the going gets tough, the average get conservative"

Plaats reactie