Vraag

Algemene vragen, opmerkingen, .... Zolang het maar over Buggies, Luchtgekoelde VW's of Porsches gaat

Moderators: Herman Schroons, Boxer, Exon

Novaman
Expert
Expert

Sponsor

Bericht door Novaman » do, 05 jan 2012 19:08

Afbeelding

prova
Junior
Junior

Bericht door prova » zo, 08 jan 2012 17:39

Novaman, is een zeer groot verschil in kitcars en replica's net zoals het met buggy's het geval is ,neem ik aan. Zo heb je look-a-likes (zoals deze op de foto) die erop lijken maar toch niet echt dezelfde afmetingen, sluitsysteem voor de motorkap, bogen van de spatborden etc hebben. In replica's heb je eigenlijk slechts 2echte fabrikanten nl mirage en prova deWelke zijn genomen van een echte countach. Prova is bijvoorbeeld na enkele tientallen exemplaren gebouwd te hebben als enige ooit verboden geweest door lamborghini dewelke dit rechtelijk hebben afgedwongen. Deze gebruikten ook dezelfde image velgen met 345 banden, gebogen glas,sloten,scharnieren, wielbasis etc. Replica's gebruiken ook meestal een identiek interieur al dan niet orgineel. Als je weet dat een tweedehands orginele toerenteller bv 650euro kost,spoiler 4000(nieuw) en een snelheidsmeter zelfs 800 en meer kan je de replica's dan ook niet echt meer gaan vergelijken met de look-a-likes kitcars.

Novaman
Expert
Expert

Sponsor

Bericht door Novaman » ma, 09 jan 2012 11:41

De foto is inderdaad van een kitcar die ik enkele jaren geleden eens aangekocht heb en met volle moed aan wou beginnen.
Tot ik eens ging luisteren naar de prijzen voor de lichten , roosters etc.
Dit waren prijzen :oops: :oops:
Omdat er ook maar een kleine kans was dat deze wagen ooit op de weg zou geraken heb ik heel de kit dan maar terug verkocht.
enkel de spoiler heb ik nog omdat die er dubbel bij was.

prova
Junior
Junior

Bericht door prova » di, 10 jan 2012 05:48

hopelijk is het een orginele spoiler dan -) :wink:

scrapheap
Senior
Senior

Bericht door scrapheap » di, 10 jan 2012 19:38

Vandaag toevalig langs "de Groot" gereden en even een paar fototjes van die lambo kit gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de eigenaar vertelde me dat ze er nog een hebben (ander kit) maar die schijnt te staat langs de A1 bij Hoeverlaken, Is geel van kleur.

Rij ik daar langs dan probeer ik daar ook nog wel een foto van te maken.
zelfbouw rail op kenteken
Baja
B1 project
69er donor

prova
Junior
Junior

Bericht door prova » di, 10 jan 2012 21:49

ziet er nogthans niet mis uit, hoor

scrapheap
Senior
Senior

Bericht door scrapheap » di, 10 jan 2012 22:12

Is alleen de body met een buizenframe er onder.
ramen zijn donker zodat je er niet in kan kijken staat wel 1 stoel in en stuur om te kunnen verplaatsen plus oude kevermotor ivm uitlaat en gewicht op achteras.
Is zonder kenteken.. en alleen rijdbaar als je hem duwt..

Puur voor reclame.. zelfde geld voor die langs de A1 staat
Baja
B1 project
69er donor

DIY
VIP
VIP

Bericht door DIY » wo, 11 jan 2012 01:22

zonde eigenlijk dat zo een prachtig ding enkel voor reclame gebruikt word.
hmmm neen ik mag er niet aan denken, ik heb geen plaats en geen tijd :oops:
Ervaring is een cumulering van fouten die we maakten in het verleden en waar we uit leerden

apalracer
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door apalracer » wo, 11 jan 2012 22:14

deze hebben ze al een geruime tijd hoor denk een jaartje of 10 als het niet langer is . hebben eerst in de verkoop gestaan.

mvbgr 8) 8) 8) 8)
apalracer de gekste

scrapheap
Senior
Senior

Bericht door scrapheap » wo, 11 jan 2012 23:09

weet ik Han :wink:
Rij er al ruim 14 jaar regelmatig langs
Maar ze zijn pas verhuist naar een nieuwe lokatie..en daar was ik nog niet echt even binnen geweest.
Nu wel.. Maar kan het niet mooier en leuker vinden..
Hebben wel altijd leuk apart spul staan
Baja
B1 project
69er donor

apalracer
Expert
Expert
Contacteer:

Bericht door apalracer » do, 12 jan 2012 21:15

moet er ook nog een keer langs gaan om te kijken. ben best benieuwd wat ze allemaal hebben. gewoon een keertje lekker maken op wat hebben.

mvbgr 8) 8) 8) 8)
apalracer de gekste

Novaman
Expert
Expert

Sponsor

Bericht door Novaman » za, 07 jul 2012 17:48

Nog nieuws van deze prachtige wagen :?:

prova
Junior
Junior

Bericht door prova » za, 07 jul 2012 19:15

Novaman,

Heeft wat stil gelegen wegens enkele andere projectjes zoals moto ombouwen, cammionette ombouwen tot camper etc. Heb ondertussen wel de vierpuntgordels, middenconsole en wat interieurwerk kunnen doen. Heb de uitlaat geplaatst maar deze trekt op nietveel daar ze laag er ver achteruit steekt mede door de spagetti daarmee dak ze ook ga vervangen door buggy/trike exemplaren dewelke rechtstreeks op de motor zijn aangesloten en er eentje links en rechts komt. Ben er nu naar op zoek maar zijn niet zo simpel tweedehands te vinden, blijkbaar. De potten zelf zou ik vervangen door termignoni motorfietsuitlaten daarmee dak er ook geen nieuwe wil. Wat de motor betreft ben ik nog juist aan het wachten om mijn zwaardere electrische benzinepomp te plaatsen zodat ik hem eindelijk kan starten. Komende week ben ik vrij en ga ik er eindelijk aan verder kunnen werken en de laatste klusjes proberen af te werken. Ook ben ik nog steeds aan het twijfelen om de porsche koeling al dan niet te plaatsen ookal zie je er praktisch niets eens ingebouwd maar vind het echt wel knap. In het ergste geval ben ik er nog 2 jaar mee bezig en kan ik de homologatie ook direct overslaan daar ik dan voor oldtimerkeuring kan gaan -). Maar gezien ik de zeldzame "juiste" papieren voor dit apenland ga ik het echt niet nog eens 2jaar laten aanslepen

prova
Junior
Junior

Bericht door prova » za, 07 jul 2012 19:23

Achterbandjes hebben ook barstjes en zijn ondertussen 11jaar dus met 345 exemplaren zal het ook nog wat sparen worden, vrees ik daar ze snel 500 -600€ per stuk kosten plus testbank, spuiten, eventuele porsche koeling,... :roll:

DIY
VIP
VIP

Bericht door DIY » zo, 08 jul 2012 07:44

welke uitlaat zoek je juist of maw welke motor steekt er juist in en en wat wil je bekomen, ik denk dat er namelijk een topic gaat starten waar je heel veel belangstelling voor gaat hebben :lol:
Ervaring is een cumulering van fouten die we maakten in het verleden en waar we uit leerden

Plaats reactie