BUGGY BOYS BELGIUM - WEBSITE BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM
The Belgian Aircooled VW Online Community Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   GarageGarage   KaartKaart   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BUGGY BOYS BELGIUM - GALLERY

Ik zou een nieuw Nederlandstalig buggyboek kopen, omdat ...
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Ik zou een nieuw Nederlandstalig buggyboek kopen, omdat
ik alles over buggy's verzamel. Maak niet uit wat er in staat of wat het kost.
6%
 6%  [ 1 ]
ik dit als een aanvulling zie van de hobby, alleen de prijs is wel doorslaggevend.
37%
 37%  [ 6 ]
ik dit als een aanvulling zie van de hobby, alleen de prijs èn er moet iets in komen te staan over Belgische buggy's is wel doorslaggevend.
37%
 37%  [ 6 ]
ik koop helemaal geen buggyboek (meer), want je kunt tegenwoordig (bijna) alles wel (en snel) via internet zoeken en vinden; helemaal gratis!
18%
 18%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 16

Auteur Bericht
Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 59
Horoscoop: Steenbok
Aangemeld: 17-6-2006
Bezocht: 22-10-2017

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2012 10:09 pm    Onderwerp: Ik zou een nieuw Nederlandstalig buggyboek kopen, omdat ... Reageer met quote

Buggy Boys, ik wil u graag een poll voorleggen. Ik heb deze ook op het forum van de Buggyvrienden gepost, maar ben nieuwsgierig naar uw reactie.

De poll gaat over de volgende vraag:

Ik zou een nieuw Nederlandstalig buggyboek kopen, omdat ...

Stem en geef, als u wilt, aanvullend uw mening, toelichting, stem advies, een meer genuanceerd antwoord o.i.d.

Ik neem alles serieus, als u dat ook doet!

Alvast hartelijk dank.

Grtz. Henny aka Manx

manuel
Elite
Elite

Sponsors - 2013 Sponsors - 2015
Leeftijd: 45
Horoscoop: Leeuw
Aangemeld: 13-1-2011
Bezocht: 12-11-2017

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2012 7:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Belgische buggy's zijn altijd intresant en Cool , maakt niet uit wat kost.
zal wel mijn buggy er niet moeten voor verkopen zeker. Laughing
Goede lectuur is onbetaalbaar en een nederlandstalig buggyboek een hebbeding. Idea

grt mv
Naar boven
manuel is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht Bekijk de homepage
Manx
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2012 6:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

manuel schreef:
(...) zal wel mijn buggy er niet moeten voor verkopen zeker. (...)

Dat zal toch zeker niet? Ik denk aan een winkelprijs van 30 euro max, oftewel € 29,95... Wink

Zijn er nog andere reacties?

Waar zou, volgens jullie, de inhoud van het boek uit moeten bestaan? Oftewel, wat mag zeker niet ontbreken?

bug
Elite
Elite

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015
Leeftijd: 53
Horoscoop: Waterman
Aangemeld: 16-12-2005
Bezocht: 4-11-2017

BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2012 7:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

iets meer over de Belgische buggy's zoals manuel al schreef Wink
Naar boven
bug is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
EMF
Addict
Addict

Sponsors - 2011
Leeftijd: 46
Horoscoop: Schorpioen
Aangemeld: 29-8-2011
Bezocht: 13-4-2016

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2012 5:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als jij hem schrijft koop ik er zeker 1!!!
Dus begin maar he Henny.

Cu

Grts Flip

scrapheap
Senior
Senior

Leeftijd: 50
Aangemeld: 13-12-2006
Bezocht: 19-11-2017

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2012 11:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo als ik ook als bij Buggy vrienden schreef..

Stukje wetgeving er in.. Very Happy

En dan voor hier in Belgie.. de regels die hier gelden.....

Eventueel laten schijven door een Bels Buggy kenner..
1 hoofdstuk Nl regelgeving
1 hoofdstuk be regelgeving.

rest buggy info over modelen en bouwers enz enz
Eventueel apart stukje over zelfbouwers en welke problemen ze tegen kwamen...
En een stuk over techniesche oplossingen zoals motor wissel-pasplaten
Schijfremmen voor-achter welke en hoe en wat .. stuurhuizen enz enz

Robert Jan

69er donor
Naar boven
scrapheap is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
DIY
VIP
VIP

Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 56
Horoscoop: Maagd
Aangemeld: 14-12-2010
Bezocht: 26-8-2017

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2012 8:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

scrapheap schreef:

1 hoofdstuk be regelgeving.

rest buggy info over modelen en bouwers enz enz
Eventueel apart stukje over zelfbouwers en welke problemen ze tegen kwamen...
En een stuk over techniesche oplossingen zoals motor wissel-pasplaten
Schijfremmen voor-achter welke en hoe en wat .. stuurhuizen enz enz
Robert Jan

1 ste gaat al een probleem worden, lol , we weten zelf nog niet wat de nieuwe wet gaat worden.
En de rest krijg je dan eigenlijk een print out van BBB
Je zal al echt verassend uit de hoek moeten komen om het interesant te maken, want het meeste staat hier al geschreven en getoond.
Begrijp me niet verkeerd, er is nog steeds ruimte voor een boek, maar dan moet het echt wel vernieuwend zijn, een voorbeeld, ik kreeg onlangs een boek te leen van Silver, met alle tips en tricks om je chassis te tunen, daar heb ik uren in gelezen, en heb er ook een exemplaar van besteld, nadeel het is in het Duits, dus...

Manx
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2012 9:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

scrapheap schreef:
Zo als ik ook als bij Buggy vrienden schreef.. Stukje wetgeving er in.. Very Happy (...)

Ook hier dezelfde reactie van mij Robert Jan en de reactie van DIY zegt daarover genoeg: er is het e.e.a. beschreven qua wet en regelgeving (ook in België), maar het lastige van het beschrijven van wet en regelgeving in een boek is dat je het risico loopt om op een gegeven moment gedateerd te zijn. Zo'n onderwerp kun je mijn inziens beter via een website of forum beschrijven, omdat dit medium de actualiteit goed kan volgen.

DIY schreef:
(...) En de rest krijg je dan eigenlijk een print out van BBB Je zal al echt verassend uit de hoek moeten komen om het interesant te maken, want het meeste staat hier al geschreven en getoond. (...)

Ja, daar heb je absoluut een punt, en dit is de reden waarom de poll antwoord 4 bevat: "ik koop helemaal geen buggyboek (meer), want je kunt tegenwoordig (bijna) alles wel (en snel) via internet zoeken en vinden; helemaal gratis!"

Uit de voorlopige tussenstand van deze poll kan ik opmaken dat een kwart van de forumbezoekers idd geen interesse in een nieuw Nederlandstalig buggyboek heeft; want we hebben internet (websites en fora, nationaal en internationaal). Bij Buggyvrienden.NL vindt momenteel bijna 1/3 van de forumbezoekers dit...

Hoewel de poll helaas nog niet 'massaal' is beantwoord, en dus nog niet als representatief kan worden beschouwd, zijn dit cijfers die mij wel aan het denken hebben gezet.

Kortom, meer stemmen (en reacties) zijn welkom. Alvast dank.

Grtz. Henny Jore aka Manx

DIY
VIP
VIP

Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 56
Horoscoop: Maagd
Aangemeld: 14-12-2010
Bezocht: 26-8-2017

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2012 10:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

zoals reeds hierboven aangehaald zijn er wel degelijk onderwerpen waar je bijna niets van kan vinden, ik heb het geluk gehad van een paar mensen te leren kennen die de juiste lektuur wel hebben, en ze dan ook nog wilden delen, probleem is meestal dat ze in andere talen zijn, lees Duits, Engels, en technische zaken vertalen is altijd een moeilijk punt.Tweede probleem is dat ze meestal copy's van copy's zijn met het gekende probleem, onduidelijke foto's.
Neem maar bvb de afstelling van IRS, (en ja je kan je IRS bijstellen), daar kan je bijna niets van terug vinden, dus is er ruimte voor een boek? Zeker als je maar de juiste onderwerpen aanhaalt, en voldoende weet van de techniek waarop onze buggy's gebouwd zijn.
Als je morgen een boek uitbrengt waar de moeilijke zaken éénvoudig staan in uitgelegd heb je een enorm potentieel, en niet alleen bij buggy mensen.
Kom je morgen met een boek waar enkel foto's in staan van buggy's en de makers, dan pas ik.

EMF
Addict
Addict

Sponsors - 2011
Leeftijd: 46
Horoscoop: Schorpioen
Aangemeld: 29-8-2011
Bezocht: 13-4-2016

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2012 5:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wordt een héél dik boek, denk ik. Wat is voor wie interesant?
Dan moet je echt alles gaan uitdiepen. Elk schroefje, draadje, asje,...zoiets als het boxertje maar dan over alles behalve de motor!

Succes zou ik zeggen! Confused

Grts Flip

Manx
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2012 6:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, de wens van techniek als onderdeel van de inhoud van een nieuw NL-talig buggy boek is ook op een ander forum vaker genoemd.

En ja, er zijn al aardig wat boeken over de luchtgekoelde VW modellen en met name Kever op de markt verschenen, die heel goed passen en aanvullend zijn bij het (ver)bouwen van een buggy. Ik heb daar zelf verschillende van in huis; inderdaad veel Engels en Duitstalig...

Enfin, techniek zal zeker een onderwerp zijn waarover Jan van der Lit en ik ons zullen beraden.

Ok buggy vrienden, zijn er nog andere onderwerpen die naar jouw mening niet in een nieuw NL-talig buggy boek mogen ontbreken?

Herman Schroons
Super Mod
Super Mod

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 57
Horoscoop: Vissen
Aangemeld: 13-2-2005
Bezocht: 8-11-2017

BerichtGeplaatst: Do Mrt 15, 2012 8:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan wel veel informatie vinden op het net maar die info is niet altijd juist.
Zo heeft Wikipedia ook niet echt een goede reputatie. Je moet dan als info zoeker zelf dan maar uitzoeken wat wel en niet juist is.
In een goed boek is de inhoud gecheckt door de auteur(s) op juistheid en dat maakt een boek toch nog waardevoller dan het internet.

Ik zeg niet dat alle info op het net fout is, maar soms kom je toch zaken tegen....

De grootste uitdaging is volgens mij om nog iets vernieuwend te kunnen brengen in de alom gekende materie.

scrapheap
Senior
Senior

Leeftijd: 50
Aangemeld: 13-12-2006
Bezocht: 19-11-2017

BerichtGeplaatst: Do Mrt 15, 2012 7:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Idd het problem van Internet is dat er veel rotzooi opstaat..
En het vaker in een andere taal is geschreven..
En Niet iedereen is goed in engels/frans enz..
En dan zeker niet in het techniesche engels/frans enznez .. zelfs techniesche belgies kan verwarend zijn....

Dus wat dat betreft zeker een aanvulling... En maakte het aanschaffen van het boek vooe een groter/breder publiek aantrekkelijk... Zelfs voor niet buggy rijders kan er dan een interesant boek ontstaan..

69er donor
Naar boven
scrapheap is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Manx
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Do Mrt 15, 2012 11:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Herman Schroons schreef:
(...) De grootste uitdaging is volgens mij om nog iets vernieuwend te kunnen brengen in de alom gekende materie.

Klopt Herman, en hoe langer ik hierover na denk, des te lastiger vind ik het...

Wat is eigenlijk vernieuwend in deze? Is dat de opzet van het boek, of de inhoud? Waar moet die inhoud dan uit bestaan. Vragen, vragen...

Jullie reacties zijn welkom.

Herman Schroons
Super Mod
Super Mod

Sponsors - 2006 Sponsors - 2007 Sponsors - 2008 Sponsors - 2009 Sponsors - 2010 Sponsors - 2011 Sponsors - 2012 Sponsors - 2013 Sponsors - 2014 Sponsors - 2015 Sponsors - 2016
Leeftijd: 57
Horoscoop: Vissen
Aangemeld: 13-2-2005
Bezocht: 8-11-2017

BerichtGeplaatst: Za Mrt 17, 2012 11:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, om de gevorderde buggy bouwer nog iets bij te brengen zal moeilijk zijn. Je moet van hen verwachten dat ze het boek vooral gaan kopen uit verzamel interesse. Voor deze mensen volgens mij dan wel degelijk wat foto's en info van buggy farbrikanten en hun modellen. Kwestie van de verzamelwaarde al wat op te krikken.
Technisch voor deze mensen misschien ook wat info samen met tips en tricks over het tunen en afstellen van motoren en chassis. En wat voorbeelden en resultaten van tuning projecten.

Voor de nieuwkomers en buggy eigenaars met resto plannen zal het makkelijker zijn om hen te verrassen. Voor hen wat voorbeelden van resto projecten en vooral basis technieken van chasis en motor techniek. Duidelijk gedocumenteerd met foto's ed.

Ook werken met polyester, tips en tricks mag zeker niet ontbreken.

Storingtabellen enz zou ik weglaten. Voor zulke zaken kunnen ze dan de fora raadplegen. Van daaruit kunnen ze dan dikwijls verwijzen naar foto's uit het boek over wat ze bedoelen. Dat maakt het makkelijker voor diegene die antwoord, die moet dan niet op zoek achter een foto om te documenteren.
Enfin zo zie ik een beetje, maar ik zo'n dingen ben ik nu niet meteen thuis. Dat deze formule succesvol gaat zijn weet ik niet zo zeker.

Als je eraan begint succes ermee.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: