Het buggy-beginnerstopic

Algemene vragen, opmerkingen, .... Zolang het maar over Buggies, Luchtgekoelde VW's of Porsches gaat

Moderators: Herman Schroons, Boxer, Exon

Plaats reactie
Bugsbuggy
Starter
Starter

Het buggy-beginnerstopic

Bericht door Bugsbuggy » di, 25 mar 2014 16:02

Zoals jullie wellicht hebben meegekregen ben ik samen met een maat voor het eerst op zoek naar een buggy. Na een tijdje op dit forum gelezen en gevraagd te hebben blijkt de aanschaf van een buggy ingewikkelder te zijn dan ik dacht. Ook zijn buggy's niet altijd even makkelijk te vinden op verkoopsites. Daarom leek het mij een goed idee om met dit topic een verzamelplaats van beginnersinformatie te maken. :)

Ik zal het spits afbijten met de kennis die ik tot nu toe heb (Met dank aan DIY en Scrapheap :)).

PRAKTISCH:
- Let op vermelding van een van het volgende op het kenteken: buggy/eigenbouw/basis TGK (basis type goed keur, en xx is dan een nummer dat verwijst vaar welke auto de basis was) (NL)
- Check of wielbasis en chassisnr kloppen

HANDIGE WEBSITES:
- http://www.algemenebuggyclub.eu/
- http://www.buggyvrienden.nl/

VERKOOPWEBSITES:
- Dit forum
- Traditionele verkoopsites als Marktplaats, speurders, Autoscout24 etc.
- Bij autoscout moet je zoeken op merk en type, dus bijvoorbeeld een VW buggy. Ook wordt er hier tussen de scooters nog wel eens een buggy aangeboden.

Vul gerust aan!
Eh, what's up, doc?

DIY
VIP
VIP

Bericht door DIY » di, 25 mar 2014 20:50

Ik kan maar 1 goede raad geven, probeer iemand die al een tijd met buggy's bezig is mee te nemen naar de buggy van je keuze, het kan je een hoop miserie besparen.
Normaal gesproken ga je hier steeds hulp kunnen vinden, voor de rest, zorg dat je zeker bent dat het echt iets voor jou is.
Je kan steeds langs gaan op een meeting, en als je de buggy mensen aanspreekt zal je merken dat ze niet bijten, integendeel, je gaat een pak informatie over onze hobby gratis en voor niets meekrijgen.
En als ze je van dit forum al kennen, zit er meestal wel een leuk ritje met de buggy in ook.
Voor de rest is hier een schat aan info te vinden, onder wie wat waar kan je alle restauraties enz. vinden.
Ervaring is een cumulering van fouten die we maakten in het verleden en waar we uit leerden

Bugsbuggy
Starter
Starter

Bericht door Bugsbuggy » vr, 28 mar 2014 12:44

Inderdaad wel een goed idee om eens langs een meeting te gaan. Zo ontmoet je nog eens leuke mensen ook! :)
Eh, what's up, doc?

scrapheap
Senior
Senior

Bericht door scrapheap » vr, 28 mar 2014 23:19

http://www.algemenebuggyclub.eu/forum/v ... f=10&t=561
Afbeelding

Gewoon even aankomen.. Leer je echt heel veel van :!:
zelfbouw rail op kenteken
Baja
B1 project
69er donor

Bugsbuggy
Starter
Starter

Bericht door Bugsbuggy » ma, 31 mar 2014 13:15

Kijk, dat ziet er gezellig en leerzaam uit 8)
Eh, what's up, doc?

Werkpaard
Starter
Starter

Bericht door Werkpaard » di, 09 sep 2014 08:44

Hey, handig dit. Ik ben ook van plan een buggy te kopen (op termijn). Misschien kom ik ook wel eens aanwaaien op zo’n bijeenkomst :D

Plaats reactie