BUGGY BOYS BELGIUM - WEBSITE BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM
The Belgian Aircooled VW Online Community Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   GarageGarage   KaartKaart   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je priv berichten te bekijkenLog in om je priv berichten te bekijken   InloggenInloggen 
BUGGY BOYS BELGIUM - GALLERY

Buggy gekocht (Ruska B1)

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ko Hermans
Senior
Senior

Sponsors - 2006

Aangemeld: 4-2-2005
Bezocht: 15-11-2010

BerichtGeplaatst: Vr Feb 04, 2005 8:12 am    Onderwerp: Buggy gekocht (Ruska B1) Reageer met quote

Heb zojuist te horen gekregen dat de garage geregeld is en de buggy (originele Ruska B1) gekocht! Wordt eind volgende week hier naar toe gebracht!
Dus nu kan het echt beginnen. Ik wil de auto graag compleet gaan restaureren (jaja...rico... ik ga het toch waarschijnlijk doen Wink). Iemand advies voor de aanpak?
Naar boven
Ko Hermans is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht MSN Messenger
flat_45
Starter
Starter

Bezocht: 26-4-2014

BerichtGeplaatst: Vr Feb 04, 2005 8:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

hoy,
veel geluk met je project
Wat ik je toewens is veel geluk en wat je nodig hebt is véééél geld
Naar boven
flat_45 is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht
Ko Hermans
Senior
Senior

Sponsors - 2006

BerichtGeplaatst: Vr Feb 04, 2005 8:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Buggy is binnen en staat in de garage! Zal eens foto's neerzetten...als ik weet hoe dat dat moet! Zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen!
Naar boven
Ko Hermans is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht MSN Messenger
Ko Hermans
Senior
Senior

Sponsors - 2006

BerichtGeplaatst: Vr Feb 04, 2005 8:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ben vandaag begonnen met het "ontleden" van mijn buggy. Ziet er allemaal nog best goed uit op een paar puntjes na. Mischien dat jullie me daar iets meer over kunnen vertellen. Zo zitten er vier scheurtjes rond de opening van de handrem. Ik heb ze kaal geschuurt, maar ze zijn niet door geroest (helemaal niet!!)...wat moet ik hier mee doen...laten zitten, aan elkaar lassen, of een plaatjes inlassen? Het ziet er dus niet ernstig uit, maar gewoon 4 scheurtjes op de hoeken waar de hand rem uit de koker komt.
Verder viel het mij op dat de bodemplaten geen "reliëf" hebben...is dit normaal bij een originele Ruska b1..weet iemand dat toevallig?
Oh...en nog een laatste...waarschijnlijk erg domme vraag Embarassed ...maar waar kan ik het beste de garage krik neerzetten om de auto op te zitten en de assen op assteunen te plaatsen?
Naar boven
vw-reminder
Addict
Addict

Leeftijd: 38
Horoscoop: Vissen
Bezocht: 20-11-2011

BerichtGeplaatst: Vr Feb 04, 2005 8:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

kan je eens wat fotos laten zien van die scheurtjes enz.?
een keverbodemplaat is normaal niet heel glad.
Wat je krikpunten betreft... als je nog de originele vierkante buisjes hebt achteraan voor het achterwiel kan je een keverkrik gebruiken en anders op het uiteinde van uw torsieas achteraan. NIET vlak op de bodemplaat he
das riskant!! als ge hem achter opkrikt komt hij voor ook omhoog.

Ko Hermans
Senior
Senior

Sponsors - 2006

BerichtGeplaatst: Vr Feb 04, 2005 8:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan geen kriksteunen vinden waar ik een krik zou kunnen plaatsen. Denk dat ik ergens anders een plekje moet gaan vinden. Verder had ik nog een vraagje over de chassistunnel. Deze lijkt helemaal in orde behalve de handrem. Hier zit er wat roest in de tunnel (niet doorgeroest, maar toch..een beetje roest)...hoe kan ik de weg halen? Is het mogelijk om de chassistunnel ook te behandelen zonder hem complete uit elkaar te halen?
Verder lijkt het chassis ook helemaal in orde, kan bijna geen roest vinden (zelfs met een schroevendraaier...ben benieuwd wat het gaat worden met de staalborstel), wel kom ik overal eerst een laag zwarte verf tegen, dan een witten laag...weet iemand wat die witte laag is?
Naar boven
Willy
Member
Member

Sponsors - 2006
Leeftijd: 69
Horoscoop: Leeuw
Bezocht: 31-1-2011

BerichtGeplaatst: Vr Feb 04, 2005 8:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

je kan een rolkrik plaatsen juist voor het achterwiel onder de dikke buis van de vering.De chassistunnel kan je controleren op roest door
1e plaatje langs voor tussen de voorvering openmaken
2e versnellingspook verwijderen
3e handrem verwijderen
4e plaatje langsachteren juist voor de versnellingbak (chassisnummer)

De witte verf die onder de zwarte zit is waarschijnlijk roestwerende verf

Willy is offline Bekijk gebruikers profiel Stuur priv bericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    BUGGY BOYS BELGIUM - FORUM Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: