

|
Motor Identificatie |
 |
Code |
CC |
kW |
PK |
Van Datum |
Tot Datum |
Locatie |
V |
1700 |
50 |
68 |
|
|
|
Z |
1700 |
50 |
68 |
|
|
|
EB |
1700 |
53 |
72 |
|
|
|
EA |
1700 |
59 |
80 |
|
|
|
W |
1700 |
59 |
80 |
|
|
|
CA |
1700 |
49 |
66 |
|
|
|
AT |
1800 |
55 |
75 |
|
|
|
EC |
1800 |
56 |
76 |
|
|
|
AN |
1800 |
63 |
86 |
|
|
|
AP |
1800 |
50 |
68 |
|
|
|
GB |
2000 |
74 |
100 |
|
|
|
CU |
2000 |
51 |
70 |
|
|
Europa |
CV |
2000 |
51 |
70 |
|
|
|
GD |
2000 |
51 |
70 |
|
|
|
GE |
2000 |
51 |
70 |
|
|
|
CJ |
2000 |
53 |
70 |
|
|
|
De Type 4 motor vond
toepassing in de 411/412, Bus 72-83, Porsche 914/4 en Porsche 912E en ook
als industriële motor. Hij werd voorzien van 2 carburatoren of ook als
versie met een
injectiesysteem - in de industriële versie waren er ook modellen met 1
carburator. De ventilator ligt vlak achter de motor. Het motornummer is
ingeslagen onder de opzet voor de ontluchter.
|